• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Nena70

Hannaliten, min man är urolog och han sa att så länge man förhindrar infektion av njurarna är det ingen fara med vesicoureteral reflux. Det finns olika grader, och ibland växer det bort av sej själv. Man ger visst oftast låg dos antibiotika i förebyggande syfte. Om du har frågor kan han säkert skriva en lång utläggning åt dej (fast det är väl mycket troligt att undersökningen visar att det inte är något fel alls).

• HeddaBigBum

KS:
    Men hur kom oansvariga mamman undan med det?! Det kanske inte finns svart på vitt att man bör sitta med sina små barn när man flyger, men ändå... Ska man verkligen behöva få en manual som förälder för att fatta?! Och ingen vid incheckningen som reagerade heller?
    Tur för barnen att de hamnade brevid er!!

Kul med Elliots språkskutt!!
    Det jag märkte på våra barn i Sverige var att de började prata svenska med varandra.

• evaoregon
    Starline skrev 2009-08-03 20:46:55 följande:
    hewa: det är ingen dum ide att plugga lite distans, även om det skulle ta emot lite för mig som redan har pluggat största delen av mitt liv och fick mitt första riktiga jobb (inom mitt område) för bara ett år sen.. det är darför jag är rädd att lämna det. Mealla, kanske är det som du säger att efter ett par månader av panik kommer jag kunna njuta av lyxen att få vara ledig.. laga mat, ha städat därhemma (haha nu drömmer jag) men visst är tanken på att sluta gå till jobbet läskigt.. jag är så van vid det nu, och såklart den där checken man får varje vecka. det bästa hade kanske varit om man kunnat hitta någon typ av frilans när man är mammaledig. eller så finns ju alternativet att hitta ett kvällsjobb så man byter av varandra, men det låter hemskt deprimerande att knappt träffa mannen min.. det är helt sjukt att ett så pass "civilicerat" land som USA inte kommit fram till en lösning för kvinnor på den här punkten. jag blir så förbannad att barnomsorg for ett barn ska kosta halva ens lön, gud förbjude att man är "människa" o vill ha två barn!!!
    Visst är det dåligt att barnomsorgen är så pass dyr här i USA och att man får vara föräldraledig i 3 månader utan lön är inte heller mycket att hurra för!

Bra dock om ni kan planera det så att din man också är ledig 3 månader med barnet. Får inte lärare även lite betald föräldraledighet förutom sommarlovet så att han kan vara ledig längre än 3 månader?
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-08-03 22:45:14 följande:
    KS: Men hur kom oansvariga mamman undan med det?! Det kanske inte finns svart på vitt att man bör sitta med sina små barn när man flyger, men ändå... Ska man verkligen behöva få en manual som förälder för att fatta?! Och ingen vid incheckningen som reagerade heller? Tur för barnen att de hamnade brevid er!! Kul med Elliots språkskutt!! Det jag märkte på våra barn i Sverige var att de började prata svenska med varandra.
    Jo, det undrar jag också. Man tycker att någon i personalen borde ha reagerat. Flyger barnen ensamma så behöver man ju ha en "ledsagare" åt dem under flygresan. Det borde ju gälla även om man väljer att sitta i en annan del av planet... Det känns som om de barnen inte hade det så roligt annars heller med den mamman...
  • HeddaBigBum

Jag tycker att det vore mycket enklare om alla hade en presentationsbild, så man inte blandar ihop alla er med siluetter mot grön bakgrund. Blomma, sko eller smågodis - bilden spelar ingen roll. OCH när man väl valt en bild, då får man inte byta! Alla med?

• rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-08-03 23:54:29 följande:
    Jag tycker att det vore mycket enklare om alla hade en presentationsbild, så man inte blandar ihop alla er med siluetter mot grön bakgrund. Blomma, sko eller smågodis - bilden spelar ingen roll. OCH när man väl valt en bild, då får man inte byta! Alla med?
    Samma som pa facebook?
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • HeddaBigBum
    rasajj skrev 2009-08-04 00:01:46 följande:
    Samma som pa facebook?
    Even better!! Då kanske t.o.m. mina hjärnceller hinner med!!
  • Hannaliten
    Nena70 skrev 2009-08-03 22:44:13 följande:
    Hannaliten, min man är urolog och han sa att så länge man förhindrar infektion av njurarna är det ingen fara med vesicoureteral reflux. Det finns olika grader, och ibland växer det bort av sej själv. Man ger visst oftast låg dos antibiotika i förebyggande syfte. Om du har frågor kan han säkert skriva en lång utläggning åt dej (fast det är väl mycket troligt att undersökningen visar att det inte är något fel alls).
    Tack! Vi ska pa ultraljud pa fredag, sa da far de se hur det star till. Nu gar hon pa antibiotika i 10 dagar for infektionen hon har.
  • Trycksvärta

Har någon varit inne på vändningsförsök? Jag fick reda på idag att bebisen ligger i säte, efter att bara för en vecka sen vara med huvudet nere så jag trodde ju att saken var biff! Har ju haft såna enkla graviditeter och förlossningar innan, denna har bara varit bedrövlig både fysiskt och mentalt.... Jag ska in på vändningsförsök på onsdag morgon och känner mig oroad. Vill inte gärna ha kejsarsnitt ju.

• rasajj
    Trycksvärta skrev 2009-08-04 01:24:42 följande:
    Har någon varit inne på vändningsförsök? Jag fick reda på idag att bebisen ligger i säte, efter att bara för en vecka sen vara med huvudet nere så jag trodde ju att saken var biff! Har ju haft såna enkla graviditeter och förlossningar innan, denna har bara varit bedrövlig både fysiskt och mentalt.... Jag ska in på vändningsförsök på onsdag morgon och känner mig oroad. Vill inte gärna ha kejsarsnitt ju.
    ga till en pool annars. Ska ju hjalpa att mamman flyter i vatten..
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
Svar på tråden USA tråden.