• Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15
  • norgesessan

Har en son som är 4 år och en månad, han sitter bra i huvudsitsen. Det går i syskonsitsen bak med, men det går mindre bra när han somanr (han somnar nästan alltid nr han hämtas från förskolan). Har dick satt en väska på ena sidan som fungerar som sovstöd. (surrat fast ett band på den i syskonsitsen).

Dottern är snart 9 månader, hon sitter antingen i syskonsitsen bak, eller i huvudsitsen fram.

Har också våran singelvagn med ståbräda vi använder för att jag tycker så om den, men den använder vi inte när han ska hämtas...
    Har olika faser där jag använder ena vagnen mer än andra. Hade dock klarat mig fint med bara p&T om vi inte hade haft den andra.

Det blir ju exakt eran åldersskillnad....

När dottern var nyfödd satt sonen bra i syskonsitsen framme. när han somnade vek jag en liten filt som kudde och drog fram sufletten så han fick sovstöd.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • pojkmamma790421

tack för svar!!!

stora killen vill fortfarande åka vagn och det tar evigheter att komma fram till dagiset ...
    så nu ska jag verkligen fundera över p&t, dessutom finns nu flera bra erbjudande

• junk

Nu behöver jag era expertråd.

Har lagt ut min PT på annons men ingen nappar. Då den är sprillans ny (inköpt sept 09), rullad utomhus 3 ggr, så vill jag förstås inte gå ner allt för mkt i pris men samtidigt förstår jag ju att folk då känner att de istället kan köpa en ny, om mitt pris är för högt. Jag vet att "de är som med bilar de förlorar sitt värde direkt när den rullat ut ur butiken". Men vad kan jag rimligt ta för en PT sport med syskonsits, dubbelt regnskydd, tjock vadderad dyna, fårskinnsbitar ( en delad fårfäll) för båda sitsarna samt en passande ståbräda. Eller ska jag dela upp alla delar på tradera, sälja separat? DETTA ÄR INGEN ANNONS! Vill bara ha råd. Help please..

• kalmar brud

idag såg jag att dom sålde P&T syskonvagn här i kalmar på Toys and baby...

Någon som vet deras priser?

• kalmar brud
    junk skrev 2009-10-23 18:10:19 följande:
    Nu behöver jag era expertråd. Har lagt ut min PT på annons men ingen nappar. Då den är sprillans ny (inköpt sept 09), rullad utomhus 3 ggr, så vill jag förstås inte gå ner allt för mkt i pris men samtidigt förstår jag ju att folk då känner att de istället kan köpa en ny, om mitt pris är för högt. Jag vet att "de är som med bilar de förlorar sitt värde direkt när den rullat ut ur butiken". Men vad kan jag rimligt ta för en PT sport med syskonsits, dubbelt regnskydd, tjock vadderad dyna, fårskinnsbitar ( en delad fårfäll) för båda sitsarna samt en passande ståbräda. Eller ska jag dela upp alla delar på tradera, sälja separat? DETTA ÄR INGEN ANNONS! Vill bara ha råd. Help please..
    Kan du skicka länken till annonsen till mig? Jag är spekulant av sån här vagn då jag ska sälja min baby travel
  • junk

Kalmar brud- Du har ett medelande i din inkorg. Vill inte skriva för mkt om min annons här med risk att det ser ut som en annons då :)

• kalmar brud
    junk skrev 2009-10-23 19:24:44 följande:
    Kalmar brud- Du har ett medelande i din inkorg. Vill inte skriva för mkt om min annons här med risk att det ser ut som en annons då :)
    Tack jag har svat dig också
  • Halane

halloj allihop,
    har en fråga om sittpositionerna. går man in på phil&teds.com ser man fyra olika sittpositioner på classic....nr 3 sleepy är dragkedjan nerdragen men vad håller ryggen uppe? dendär lilla flärpen längst fram är det väl inte meningen att man ska vika och detta frväntas hålla?? fattar ni vad jag menar? svårt att förklara :)
    har ni annars nåt bra förslag då jag tycker det är för stor skillnad på 'vilsittläget' och 'nästan planläget'

sorry om jag är virrig och förklarar dåligt....:)

• Zvartaliljan
    kalmar brud skrev 2009-10-23 19:06:19 följande:
    idag såg jag att dom sålde P&T syskonvagn här i kalmar på Toys and baby... Någon som vet deras priser?
    de tar vanliga priser. 5800 för vagnen och 995 för syskonsits. Billigare att köpa på nätet alltså...

jag beställde från kopbarnvagn.se i tisdags kväll och IGÅR kom vagnen!! Helt sjukt snabb leverans! Vi var o hämtade ut den nu ikväll och lilla loppan har provsuttit den på alla möjliga sätt o vis. Trots hennes 95cm så kunde hon sitta fram i syskonsitsen med viloläge Det var precis så huvudet gick mot själva stången, men hon verkade inte störa sig alls på det. Nu ligger hon i den utan syskonsits på. Hon skulle tvunget sova i den inatt
    Vi har provat med mjukliften också och babynestet till Bugaboo been. Vi la babynestet i P&T-mjukliften, passade jättebra o då lär ju verkligen inte bebisen behöva ha särskilt mycket kläder på sig för varmt blir det nog med två cocoons
  • Twid

Hej Igen! svänger in här med ojämna mellan rum!;)

Vi ska börna iväg till spanien nu i december och jag har för mig att det ska finnas en "resväska" till phil&ted. Eller har jag het drömt det? Skulle kännas sjysst att ha något extra skydd utöver flygplatsernas barnvagns påsar.

Är det någon här inne som haft med sig sin vagn på utlands resa? Tell me all!

Finns dessa "väskor" som jag fått för mig?
    Hur funkar dom?`
    Vad kostar dom?
    vart köper man dom!?

håller tummarna på att ni kan hjälpa mig!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15