Jag är så rädd...!
7 veckor kvar till BF, och jag är fullkomligt livrädd.... Jag är så rädd för smärtan, jag är rädd för hjälplösheten, jag är så rädd inför tanken att ett barn skall ut ur min kropp.....!!
Gråter mycket, drömmer mardrömmar.
Vill ha med min mamma på förlossningen. Mamma och sambon min är TRYGGHET för mig. Bröt ihop helt när det kom fram att sambon egentligen inte vill att min mamma ska vara med, han "trodde att det var hans och min dag". Det ÄR hans och min dag, jag vill bara veta att min mamma är där.
Får svårt att andas av stressen det innebär att veta att det är viktigt för mig att hon är där, och att sambon inte vill att hon ska vara där.....!
Hade min första förvärk häromkvällen, och den gjorde mig vettskrämd. Jag vill inte, jag får panik, ångest, vill bara skrika och gråta. Känner mig så svag som mer än gärna vill ha barn, men inte vill gå igenom en förlossning......
Är sjukskriven för foglossning samt depression, och förstår att mitt sinnestillstånd påverkar mina tankar....
Jag försöker tänka att förlossningen ska leda till att vi äntligen får träffa vårat barn, men allt jag kan tänka på när man säger ordet "förlossning" är smärta, blod, gråt, panik, ångest, SKRÄCK.....!
Jag är nästan så rädd att jag känner att jag inte längre vill vara med.......