Tid förlossning?
Vilken tid anger man egentligen när man berättar hur lång tid förlossningen tog? Första värk, regelbundna värkar eller när man kom in till sjukhuset ?? Vad brukar ni säga?
Vilken tid anger man egentligen när man berättar hur lång tid förlossningen tog? Första värk, regelbundna värkar eller när man kom in till sjukhuset ?? Vad brukar ni säga?
Nova är född 6 timmar efter första värken. Jag räknar att min förlossning började så, men vet inte hur man SKA räkna egentligen...
Vattnet gick på förlossningen ca 2 timmar innan hon är född...
Jag säger från det att vattnet gick, för mitt vatten gick innan jag fick värkar. Värkarna började komma en timma efter vattnet gått! Jag tror man känner själv när man tycker att ens förlossningsarbete satt igång!
Fick första värken 5 timmar innan sonen var ute. Vattnet gick inte förrän c:a en kvart innan han föddes....
Vattnet gick 21 timman innan och värkarna började 15 timmar innan vårat underverk tittade ut...
typ 36 tim från första värk...Till bebis! Sen hade ja förväkar nån vecka....MEN 13 tim på förlossning
Mitt vatten gick 23:00 igår kväll, men eftersom jag inte har några värkar tycker jag inte att det känns som att förlossningen har satt igång. Nu tog jag visserligen en bricanyltablett inatt för att få sova (jag lyckades inte kan jag ju avslöja), så det kan ju bidra till värkfrånvaro... Nåja, det kommer väl igång i eftermiddag eller ikväll eller nåt.
Jag har inte läst hela tråden, men jag räknar min förlossning från att jag blev inskriven, kl 00.30 ca så den tog ca 6 timmar. Jag gick från 4 cm till 10 cm på 2 timmar....kroppen hängde inte riktigt med...
Jag hade nämligen inga ordentliga värkar och ingen vattenavgång eller nånting utan vi åkte in bara för att kolla, och då jag hade lite förlossningsrädsla och de hade det lugnt på förlossningen så fick jag stanna kvar...tur var väl det.
Blev öppen från ca 4 cm -10 cm på typ 20 minuter!!!! Vaddå-kroppen hängde inte med?!
Ebben - ja, där slog du mig med hästlängder
Men som förstföderska så säger de ju att den fasen ska ta hur många timmar som helst typ *överdríver lite*