Tid förlossning?
Vilken tid anger man egentligen när man berättar hur lång tid förlossningen tog? Första värk, regelbundna värkar eller när man kom in till sjukhuset ?? Vad brukar ni säga?
Vilken tid anger man egentligen när man berättar hur lång tid förlossningen tog? Första värk, regelbundna värkar eller när man kom in till sjukhuset ?? Vad brukar ni säga?
Mmmmmmmmm...........
Från första värken, 46 timmar! Det var inge skoj alls. Men dom räknar väl från etablerat värkarbete, typ öppen 3 cm och regelbundna värkar eller nåt sånt. Om man räknar så tog det ca 15 timmar.
Jag räknar tiden på förlossningen från när vi åkte in tills lillan kom ut. Det tog 26 timmar. *pust*
Vatten gick och första värk, 75 timmar... kom bebbis.
Räknar jag från första känningen jag hadde tills Sofia är född var det ca 3 timmar. Om man räknar från det vi kom in på förlossningen och skrevs in så är det ca 1 timme.
Jag läste i en tidning för ett tag sen att de brukar vanligtvis säga då du är öppen 4 cm och börjat få värkar, därifrån räknas det. Oj vad luddigt jag skrev. Hoppas att ni förstår
Från första värken.
Första :58 timmar
Andra :24,5timmar
((..med första efter 58timmar, så hade jag öppnat mig BARA 4cm...
Undrar hur lång tid det skulle ha tagit om det inte hade blivit akutsnitt?!))
*hm....*
Systernegativ: Lycka till och grattis till bebben i förskott!
vaddå kroppen hängde inte med jag kom in 01,30 och var öppen 8cm och 02,16 är hon född då hade jag inte haft regelbundna värkar och inte speciellt onda heller för den delen .och JAG blev chockad när bm undersökte mig 01,50 och sa att här kommer det bebis snart inge kul alls ville ju få va med lite!!
Förlossningen räknar förlossningslängden från det att du är öppen 4 cm och har regelbundna värkar...
Vid min första förlossning vet jag inte när värkarna startade eftersom jag ju inte skulle föda barn den dagen (hade jag bestämt mig för) och därför förnekade det "onda"
Men vi säger runt 16 tiden....vi var in till förlossningen 01.20 och jag var då öppen 4 cm...Därifrån tog min förlossning 5 h och 20 minuter....totalt c.a 15 timmar...
Vid förlossningen med sonen kan jag inte alls svara på hur lång tid det tog men småvärkmolandet började runt 12 men det var mer mensvärk...vid 16 tiden när syrran hämtade tjejen hade jag fortfarande små fesvärkar (som gick att dölja helt och hållet) sedan runt 17 drog det igång som "det ska" och vid 19 tiden pallade jag inte med...vi kom in till förlossningen 20:15 och 20:26 föddes sonen...alltså efter 11 minuter...
om jag räknar från etablerade värkar: 3h och från det att vi kom in till förlossningen: 11 minuter...
Från det att vattnet gick: 7 timmar. När vi kom in till sjukhuset var jag öppen 6 cm, och från det tog det 5 timmar.
Pringlan; Det var SNABBT!!!
Om man räknar från första värken tills han var ute var det 57 timmar, varav 9 timmar på förlossningen.
Har räknat från det att jag själv förstått att det är på gång, dvs från första värken. Då har det tagit ca 5 timmar respektive 3 timmar.
kl 13.00 Vattnet gick
kl 18.00 Öppen 0 cm
kl 19.15 Öppen 10 cm
kl 19.58 Föddes Gabriel
Från första värken till Isabelle föddes tog det 7 timmar. Jag var fullt öppen när jag kom till förlossningen och var där i en timme och en kvart innan hon kom. Har ingen aning om när jag var öppen 4 cm men jag hade knappt ont alls förrän de två sista timmarna.
Hej!
Enligt det som sägs i denna tråd att förlossningen börjar räknas från 4 cm så vet jag inte hur man ska räkna min då jag blev snittad när jag var 4,5 cm öppen...
Men räknar man från vattenavgången (måndag) då jag blev inskriven till kejsarsnittet (fredag) så är det 98 timmar...!!
Och från första värken... hmmm *tänker* ...tisdag tror jag... så blir det... *tänker så det knakar* ... 74 timmar tror jag...!
Min förlossningsberättelse finns i min dagbok om ni vill läsa!
Lioness