Inlägg från: Kamikazee |Visa alla inlägg
  • Kamikazee

    Bim-lista för augusti

    Fortsättning på tidigare bim-listor.

    Snor Förväntansfulls trådstart rakt av så om ni misstycker så får ni säga till...

    Vi är några stycken som fortfarande håller ihopa sedan start i dec. Många har plussat men några finns kvar och nu e det vår tur tjejer, alla nya som gamla är välkommna. Här pratar vi om precis allt tills vi får vårt efterlängtade pluss.

    Försök gärna att hålla oss uppdaterade bara, många kommer o går, ni får gärna hoppa av med meddela så vi kan ta bort er från listan. Bara något att tänka på


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Svar på tråden Bim-lista för augusti
  • Kamikazee
    BIM-lista för augusti

    {#lang_emotions_flower}

    Kamikazee BIM ca 18/8, typ 1:a försöket efter avbr.grav. 2:a barnet

    {#lang_emotions_flower}
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-02 12:55:10 följande:
    VA!! kopierar du min tråd, det vard et jävligaste Bra att du tog tag i det me dny tråd...har bara fylle ångor i min hjärna idag så jag minns bara tre sek framåt.... Kan tyvärr inte skriva in mig då jag inte vet när jag har mens. Tråkigt!
    Japp, fy fan vad svinig jag är

    Hehe, fylleångor har jag haft till tusen hela veckan... Började i söndags med en tripp till Smögen - två heldagar med helpension på Smögens havsbad. Korkade upp skumpan typ direkt när vi kom dit. Var sjukt bakis på måndagen, men efter spa-massagen så blev det återställare så då var allt bra igen. Tisdagen åkte vi hem och tog det lugnt. I onsdags var vi hos min svägerska och det var fest på kvällen. På torsdagen åkte vi hem därifrån med värsta huvudvärken. I fredags var det U2 och vi började festa vid kl 15. Igår tog vi det otroligt lugnt - kan ju säga att jag inte var sugen på vin alls...
    Och imorgon börjar jobbet igen {#lang_emotions_throwup} Vill fortsätta min semester. Fast det är ju roligt när man väl kommer dit.

    Jag har ingen jättekoll på när mensen kommer, men jag hoppas få ett utslag på ÄL-stickorna nu i veckan och får korrigera efter det.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-02 20:05:59 följande:
    HAHA! vilken tur jag inte e ensam om att supa skallen i bitar *hehe* Har ni sett bilder på min blogg? Vill ni ser fler så adda mig på Facebook. Jag heter My Boman. hihi fl nörd Nennie nr1. jag har suttit dagligen (nästan) sedan dec..slå det du!
    Ja vad ska man annars göra när man inte har bebis i magen - då kan man ju lika gärna passa på att va full

    Men har inte du varit längre på FL än sedan dec? Jag har varit medlem och konstant uppkopplad sedan sommaren -06 och innan dess hände jag på dottersajten Bröllopstorget i drygt 1,5 år Ja, jag vet lite nördigt - om vi ska mäta preferenser och vara riktigt patetiska (Till mitt försvar måste jag tillägga att jag både varit student, sjukskriven och föräldraledig nästan hela tiden. Har haft lite dö-tid så att säga...)
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Det var ju tur att du har samma bild här som på facebook, det fanns ju ytterligare ett par blondisar Har skickat en vänförfrågan till dig - jag är knäppisen som har en tårtbild på min pres


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Tjena tjejer

    Första jobbadagen idag. Fast det var lugnt - det var inte många ungar där, vi var nästan fler personal
    Fast det var lite skumt då min svägerska började jobba på den andra avdelningen - lite som att ta med sig privatlivet till jobbet.

    Jag hoppas att ÄL ska komma igång nu i veckan. Har inte fått nåt utslag på stickorna men fått mer flytningar. Jag har för mig att vid förra ÄL i våras så fick jag ÄL-flytningar ett par dagar innan äggsläppet så jag hoppas ju att det kommer nu Kanske skulle lagt till en äckelvarning på detta


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-03 20:18:58 följande:
    HAHA! det ska mer till för att man ska äklas här inne Hoppas ni sätter det igen...du verkar ju vara en fertil en (inte aaaalls avis)
    nej, DET har aldrig varit problemet Men det är ju trevligt ifall allt är återställt och inte krånglar. Eller att det hela slutar i missfall eller ofrivillig abort.

    Till råga på allt kom en av min barn idag och berättade att "mamma har en bebis i magen" och när pappan kom för att hämta så visade det sig att de ska ha bf vid samma tid som vi skulle haft. Då känner man bara.... uppgivenhet {#lang_emotions_cry} Jättekul för dem liksom - men det känns som någon vrider om en kniv när det visar sig att de blev gravida samtidigt som mig.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-03 21:18:20 följande:
    Åhh, fy fan, det måste ha känts hårt Är det någon som vet på ditt jobb?
    Jo, de vet självklart och jag är öppen med det. Har en kollega som har bf i mitten av november. Är bara lite avundssjuk... Och vi har några föräldrar som är gravida också - fast de vet ju inget om mina erfarenheter.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Nu tror jag att ÄL är på g iallafall. Magen ömmar, mera flytningar och ÄL-strecket är starkare nu. Borde bli full stegring imorgon eller på torsdag. Kanske ska ge mig själv en födelsedagspresent genom att bli på smällen på min 30-årsdag Och i så fall får banne mig ungen vara helt frisk!


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Förväntansfullt - läste om det i metro i morse. Fy fan, alltså


    Nennie skrev 2009-08-05 19:47:50 följande:
    jag blev suuuper känslig för dofter när jag var gravid med dottern! kunde inte ens ligga nära mannen för jag tyckte att han STANK! hoppas det blir ett fint plus för dig snart
    Hehe - det var likadant för mig när jag var gravid. När jag var med dottern vågade jag inte säga det utan försökte komma på olika sätt att inte behöva pussa honom(och speciellt inte när han hade ätit på jobbet för då stank han uäk!). Jag måste ha tett mig som västa bitchen. Men nu vid förra så var jag inte ett dugg finkänslig längre utan sa det direkt

    Nu har jag iallafall ÄL på riktigt. Har fått ett fint starkt streck idag. Får se om det är ännu starkare imorgon. Men nu kan ju iallafall gissa vad jag och maken ska göra ikväll och imorgon kväll *fniss*
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Tack Nu ska det bli hoppla i sängen- Godnatt allihop!!


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    BIM-lista för augusti

    {#lang_emotions_flower}

    Nennie bim 8e augusti, 1 (7) försöket, 2:a barnet.

    Clearwater BIM 15/8 12:e försöket

    Wicky81 bim 16/8 2a barnet försök 24 (Mf aug07)

    Kstina Bim 16/8, 1a barnet, 8e försöket

    Kamikazee BIM ca 18/8, typ 1:a försöket efter avbr.grav. 2:a barnet

    fikamysmamma BIM 19/8 försök 3 2:a barnet

    LinNea08 Bim runt 28/8 2:a barnet försök 3

    {#lang_emotions_flower}
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Så var ÄL över för denna gången. Nu är det bara tt hålla tummar och tår för att det blir något. Fast samtidigt är det über-läskigt. Vet inte hur jag kommer reagera om jag blir gravid igen {#lang_emotions_undecided}


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Jag lever fortfarande och läser tråden, men jag hinner inte skriva så mycket. Börjar närma mig BIM. Som det känns nu kan det vara åt både det ena och det andra hållet. Har inga känningar öht - fast det har jag inte haft när jag varit gravid heller. Jag har fått hormonfinnar och det får jag både vid mens och graviditet. Men jag hoppas ju så klart att det ska ha tatt sig iallafall.
    Förra gången plussade jag på dag 26 e. senaste mensen och det skulle i så fall vara imorgon. Men samtidigt tror jag att ÄL inföll senare i menscykeln denna gång så jag vet inte. Bläää, hatar att behöva vara med om det här igen.


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Jaha, då kunde jag sluta spekulera. Mensen kom idag, 2 dagar tidig. Vet inte vem som blev mest besviken - jag eller maken. Fast det var väl för mycket att begära att jag skulle bli gravid igen så snart


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Tack tjejer! Det är riktigt tungt den här gången. Förra mensen blev mest ett bevis på att kroppen har börjat fungera igen. Nu känns det mest som ett hån över att jag faktiskt inte är gravid längre Trodde ärligt talat att jag inte skulle ta det så här hårt.

    Wicky - jag hoppas verkligen att det har tagit sig för dig den här gången! Du är värd att få ett + nu.


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Vet inte om jag kopierade över senaste uppdaterade listan men då får vi hyfsa det sen.


    {#lang_emotions_flower}



    Clearwater BIM 15/8 12:e försöket

    Wicky81 bim 15/8 2a barnet försök 24 (Mf aug07)

    fikamysmamma BIM 19/8 försök 3 2:a barnet

    LinNea08 Bim runt 28/8 2:a barnet försök 3

    Puchiko Bim 29/8

    {#lang_emotions_flower}
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Förväntansfull - ja du, det där med dagisbarn och graviditet är ett rörigt och känsligt kapitel. Oftast är det så att föräldrarna väntar med att berätta om en graviditet även för barnen tills de gått över v 12 - just för att det inte ska bli konstigt. Fast även när barnen kommer och berättar så frågar man föräldrarna lite försiktigt om det är så, ifall barnet har "livlig" fantasi.
    Huruvida ni vill berätta om era försök att få barn är upp till er. Men å andra sidan har ju barn stora öron och har stenkoll på vad föräldrarna gör och berättar mer än gärna det för sina fröknar Så det kanske är lika bra att vara ärlig.

    Jag hade ju hoppats att det skulle bli en bebis i april. Har varit riktigt nere idag. Fast egentligen tror jag inte att det är för att jag fick mensen utan för att jag borde ha fått varit i v 20 med vår januariängel Det har tagit så hårt och det gör fortfarande så himla ont. Och ändå så måste jag lära mig att leva med det. Jag fattar inte hur de som har förlorat ett fött barn gör för att överleva - för det måste vara så enormt mycket värre.


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

    Det verkar bli dåligt med plus denna månad, tyvärr. Men å andra sidan - vem vill ha en bebis under april månad? Skämt å sido, vi har 9 dagar kvar av augusti så nån kanske hinner klämma in en liten plutt.

    Wicky - så ledsen för din skull. Om nu mensjäveln ändå ska komma så kan den iallafall se till att komma i tid så att man inte hinner bygga upp nåt hopp, tycker jag.
    Jag skulle leta reda på ett privat gyn, av någon anledning har jag alltid känt mig mer tagen på allvar när jag gått privat.

    Mrs Moss - kan inte föreställa mig hur mycket du måste ha saknat dina gubbar. En månad är en lång tid och du måste uppåt väggarna glad nu

    Majjsan - jag ska också ut o parta ikväll. Fast för min del var det "bara" 1år och 4 månader sen

    Jag har köpt en cykel idag. En riktig damcykel med böjd ram och kjolskydd. Så nu kan jag påbörja vardagsmotionen ordentligt. Det kan behövas - det är inte riktigt lika kul att shoppa kläder idag som det var innan jag blev med Elicia. 

    Jaja, nu tar vi nya tag inför september tjejer - för nog är det väl en majbebis vi alla har väntat på?? 


    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-23 21:06:06 följande:
    Jag vet inte vad som händer tjejer, jag har jätte starkt streck både igår och idag, men det blev aldrig full "styrka" så att säga?? hade massa känningar igår men även då var det inte helt hundra liksom....Skit svårt att förklara, jaja i vilket fall e det rätt mycket svagare nu igen på kvällen, hur e det möjligt att aldrig få "full" stegring" jag har ju testat två ggr om dagen sedan minst två dagar tillbaka? Majjsan!! du som e så duktig på sånt här?? vet du?? jag ska lägga in två bilder från idag så ska ni få se.... Kram!
    Så såg mitt ÄL-test ut innan sommaren och det var den jag blev gravid på. de "kunniga" sa att jag inte hade ÄL. Tji fick de när jag fick ett plus två dagar innan BIM.
    Nu senast så hade jag en starkare stegring men mensen kom likt förbannelse.
    Min teori om ÄL-test är att om man får starkare streck under ett par dagar när man ska ha ÄL så är det ÄL även om strecket inte är lika starkt som kontrollstrecket. Huvudsaken är att strecken är betydligt starkare än dagarna övriga dagar.

    Jag håller tummarna för att du just släppte ett trevligt litet ägg som visar sig som ett plus om ett par veckor
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden Bim-lista för augusti