fattiglusen skrev 2010-05-17 10:58:10 följande:
Hej jag vet hur det bruka va när man inte har mat för en hel månad. Jag lever på socialbidrag och när hyrran och räkningarna är betalda har jag bara 1000 kr att försörja mig och min familj på, vi är 2 vuxna och ett barn. min mans ekonomi går till alla räkningar. Men jag har kommit på ett sätt att få maten att räcka. i går tillexempel så åt jag makaroner och grillkorv. hadde en liten ostbit kvar i kylen så av resterna blir det nu i dag korv och makaroni låda i ungn med ost upp på, Jag brukar baka mitt eget bröd då jag enbart ha vetemjöl hemma och inga andra ingridienser. vetemjöl blandat med vatten, jag gör en det och gör limpor av dessa, Visst de jässer inte men det blir gott ändå. Har jag tur och har socker hemma lägger jag i lite av det i degen då blir det gott och lite sötma, jag fundera på att göra en kokbok med minna alla recept va tycker ni andra? Att ha barn och inte pengar så det räcker är tufft men man få göra va man kan med det lilla man har.
Varför inte?!! Tror många skulle kunna ha nytta av billiga och enkla recpet. Ett sätt att börja på kanske skulle vara en blogg där flera i samma situation kan komma med tips och förslag på hur de gör för att få så mycket mat som möjligt för så lite pengar som möjligt och sen samla de bästa tipsen i en kokbok. Tycker det vore en lysande idé och något som vi andra som inte tvingas leva på soc även kan ha nytta av. Lycka till!