Scratchy skrev 2009-08-06 15:58:22 följande:
Jo, men min poäng är (som tidigare) att ett barn naturligt sett inte är galet. Det kan bli det, absolut, men det är inget som händer av sig själv. Man kan uppfostra barnen från början, så slipper man problemen sen.
Nej.. Ingen har väl beskrivit något barn som galet?? MEN barn är och förblir impulsiva människor, med taskig förmåga att läsa av vad som händer ex ute i trafiken, så att då begära att en liten under.. Ja låt oss säga 3 års ålder, att denna ska klara av det, det är alldeles för mycket begärt... Då t ex sk trafikmognad inte finns före ca 12 år ålder.. Bevisat sen många år tillbaka.. Har att göra med impulsivitet..
Uppfostra barnen säger du?? Vad tror du att vi gör?? Mina barn är mycket väluppfostrade, utan att jag har behövt jaga dem.. (Vilket är JÄTTEKUL för en liten busunge..) SÅ när du har gjort detta några gånger, och du inser att barnet tycker det är jättekul att leka kurragömma i varuhuset för titta vad roligt det är när mamma/pappa springer runt med panik i blicken, då kanske du inser att en sele nog inte är så dum...
Samma så råkar jag vara ca 176 cm i strumplästen, det är påfrestande att gå framåtböjd för att nå ner till barnets lilla hand.. Då är det rätt smidigt med ett koppel som sitter runt barnets handled..