• puss

barn i "koppel", sele med lina

Natosh skrev 2009-08-05 14:02:10 följande:
    Det är väl bara bra för barnet om det blir påkört så att det slipper leva med så lata och oansvariga föräldrar
    ja det glömde jag....
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    CuteElliz skrev 2009-08-05 14:06:48 följande:
    jag tycker det ser dumt ut... tycker det ser ut som att dom har hundar... inget jag skulle använda mej av sj sådär... men kan samtidigt förstå om det finns de som gör det...
    men herregud du ser väl skillnad på ett barn och en hund? eller tittar du bara på kopplet och ser inte vad som finns i andra änden?
  • puss
    ebben skrev 2009-08-05 14:09:00 följande:
    Inte nödvändigtvis kränkande!men för MIG skulle det helt enkelt inte kännas bra!kan inte förklara p annat vis-o har inget annat argument alls.Alla som vill får ha det! jag har avstått. helt enkelt. O skulle JAG se en mamma med tex. en labrador o en 2åring i sele/koppel så skulle JAG tycka att det skulle se konstigt ut bara.
    taskigt av dig. labradorer ser ut så, de kan inte rå för det.
  • puss
    Neko skrev 2009-08-05 14:12:06 följande:
    Jag tycker det ser mycket bättre ut att ha ett litet barn i sele än att ha ett litet barn i vagnen som skriker att han vill gå själv och inte får det =S
  • puss
    malin10 skrev 2009-08-05 14:33:58 följande:
    Vi hade sele på våran kille, när man e på bilträffar så vill man inte släppa en 1,5 åring själv. fick väldigt mycket elaka komentarer men jag vill ha kvar min son.tänk om någon skulle ta han eller han skulle bli påkörd eller något..Den var räddningen många gåner om man var någon stans där det var mycket folk.å han ville gå själv
    men vad sa folk?
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-05 21:30:56 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle behöva det. Tycker det verkar vara en bättre lösning att lära barnen att inte springa omkring hur som helst i "farliga" miljöer. Som exempel kan jag ta min egen mamma (och hennes gamla kollegor) som arbetat som dagmamma. Hon hade vid ett tillfälle nio barn i olika åldrar på egen hand. Inte satt hon hemma på gården för det. Hon tog ut dom på promenader i olika miljöer och har då aldrig behövt ha koppel på ungarna. Tycker faktiskt det ser hemskt illa ut och att det tyder på lathet hos föräldrarna!!
    eller på dumhet hos den som skriver inlägget.
    min mamma behövde inte det å då finns det ingen i hela världen som gör det, så det så.
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-06 07:50:10 följande:
    Ja men det är väl naturligt att ettåringar (och barn i alla åldrar) vill utforska och röra på sig? Skaffar man barn så får man ju faktiskt "stå ut" med att jaga dom när man är i parken. Man är väl inte där för att sitta still på en filt och dricka kaffe och läsa bok när man har barnen med sig?Tur hade inte så mycket med saken att göra. Hon hade koll helt enkelt och ungarna visste vad som förväntades av dem (när de blev så pass gamla).
    har du missat alla inlägg? skriver NÅN om att ligga i parken?
    folk har skrivit om bilar och bryggor och folkmassor, men det har du bara helt missat och skriver om att folk vill lata sig i parken.
    nice koll.
  • puss
    Liljekonvaljer skrev 2009-08-06 08:00:41 följande:
    Om man har två ettåringar då, eller tre ettåringar?
    eller om man har en ettåring och en tvååring?
    eller en ettåring och en treåring?

det FINNS folk som har flera barn
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-06 08:07:29 följande:
    Ja då skulle jag åtminstone välja att vistas i miljöer där jag klarade att ha koll på dom utan att använda koppel, alternativt att ta hjälp av någon (pappan, släkting, vän). Tycker det skulle kännas hemskt att sätta koppel på mina barn.
    och åka taxi dit.
  • puss

tinna fy på dig!! hur kan du göra så mot stackars lilla bebin. han skulle såklart ha fått vänta i bilen istället, och inte behövt känna sig KRÄNKT.

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina