• puss

barn i "koppel", sele med lina

MetalNea skrev 2009-08-06 08:21:56 följande:
    Nä, jag skulle väl göra som jag brukar: ta bilen om det är långt, eller sätta ungarna i vagnen och promenera...
    barna behöver gå själva. det är nyttigare och roligare. visst, det tar längre tid, men det får man räkna med.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-06 08:35:02 följande:
    Absolut, men det beror väl på hur långt det är. Är det lagom långt får dom väl gå i omgångar. Det finns alltid en lösning. :)
    javisst, den ena smartare än den andra... tvinga ner dem i vagnen i omgångar är ju vettigt.
  • puss
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-06 08:38:58 följande:
    men snälla... barn med funktionshinder är väl barn de med?? Och som jag skrev, du kan inte veta att han har det för det syns inte på honom. Så skulle du se mig ute med detta så skulle du direkt dra slutsatsen att jag är en lat förälder och enligt dig skulle det se illa ut.
    appropå vad som ser illa ut borde vissa i såna fall ha sitt fejs i koppel.
  • puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 14:57:24 följande:
    Och om barnen bråkar i baksätet är det bara att sätta dem i dragkroken och köra vidare.
    vad vill du ha sagt? har du nån poäng?
  • puss

och vad fan är det för dag? enåttåndelsdagen?

• puss

" I stort sett alla människor du ser i vuxen ålder har överlevt "

ja, man ser ju inte så många döda ute nuförtiden.

• puss
    Erika Ö skrev 2009-08-06 15:16:16 följande:
    Åhh herregud!! Var det så svårt att förstå att det var 18-årsdagen som menades? Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag röstade iaf på alt. 1... jag tycker det ser helt galet ut när folk är ute och går med sina barn i selen. Det värsta jag sett är när vi stog på en parkering och en förälder lyfter ut sitt barn på gräsmattan brevid (barnet har sele på sig) barnet får gå omkring lite på gräsmattan sen lyfter föräldern in barnet i bilen igen... precis som att rasta hunden! det är iofs den enda gången jag sett någon ha sele på sitt barn och fick verkligen ingen bra syn på det hela! Det är ett barn ingen hund! Men vi tycker alla olika och det är säkert praktiskt med ett sele men hur långt bort kan barnet gå egentligen? Hur lång är "linan"? Risken med ett sele är att föräldern vänder sig om och barnet kan skada sig på "linan". Jag skulle hur som helst inte lämna mitt barn utan uppsikt och varför behöver man då ett sele? Det är ju inte så att man inte hinner ikapp en 2 åring..?
    ditt barn, ok ingen match när man har bara ett. och att det värsta du har sett är en unge på en gräsmatta är ju, ja enbart märkligt.
    och man har inte taggtråd som lina.
    verkar som om du inte riktigt är med  i hissen här.
  • puss
    MrsMia skrev 2009-08-06 15:19:12 följande:
    Det finns selar som är som en ryggsäck i form av ett gosedjur, där föräldern håller i "svansen". Det måste väl ändå se mindre knäppt ut? Själv tycker jag det är gulligt.
    skitsamma hur de ser ut.
  • puss
    näradig skrev 2009-08-06 15:18:17 följande:
    ytterliggare än som inte kan tänka längre än näsan räcker. Vilken livserfarenhet du måste ha.
  • puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:20:38 följande:
    Jag förstår visst. Är fullt medveten om att selen inte är ny. Men hur många känner du som växte upp i sele? Just det, inte en majoritet i alla fall.Nej, jag tycker inte det är klokt att låta en ettåring springa på trottoaren vid en trafikerad gata. Men man behöver inte heller ha ettåringen i koppel. Man kan ha den i en vagn eller hålla den i handen. Det handlar om ansvar, och jag tycker inte det är ansvarigt att varken hålle en ettåring i koppel eller att låta den springa vilt.
    javisst, är man en meter längre och dessutom har en treåring med sig är det inga problem att virda axeln ur led på sig själv och ettåringen, samt mosa dennes fingrar samtidigt som man skiter i treåringen.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina