Erika Ö skrev 2009-08-06 15:16:16 följande:
Åhh herregud!! Var det så svårt att förstå att det var 18-årsdagen som menades? Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag röstade
iaf på alt. 1... jag tycker det ser helt galet ut när folk är ute och går med sina barn i selen. Det värsta jag sett är när vi stog på en parkering och en förälder lyfter ut sitt barn på gräsmattan brevid (barnet har sele på sig) barnet får gå omkring lite på gräsmattan sen lyfter föräldern in barnet i bilen igen... precis som att rasta hunden! det är
iofs den enda gången jag sett någon ha sele på sitt barn och fick verkligen ingen bra syn på det hela! Det är ett barn ingen hund! Men vi tycker alla olika och det är säkert praktiskt med ett sele men hur långt bort kan barnet gå egentligen? Hur lång är "linan"? Risken med ett sele är att föräldern vänder sig om och barnet kan skada sig på "linan". Jag skulle hur som helst inte lämna mitt barn utan uppsikt och varför behöver man då ett sele? Det är ju inte så att man inte hinner ikapp en 2 åring..?
ditt barn, ok ingen match när man har bara ett. och att det värsta du har sett är en unge på en gräsmatta är ju, ja enbart märkligt.
och man har inte taggtråd som lina.
verkar som om du inte riktigt är med i hissen här.