• Marlean

    Jag vill skänka till barn i SVERIGE som är fattiga

    I min stad Skövde har vi en organisation som kallar sig för Sällskapet Jultomtarna som funnits i över 130 år och de ger presenter till barn som inte har det så lätt i juletid. Läs lokaltidningen, de har ofta många bra organisationer. Ge till frälsis, lutherhjälpen kanske?

  • Marlean

    Korpralen Att sätta upp en annons i lokala affären kostar väl inget? Man behöver ju inte gå via tidningen om man inte vill.

    TS Begagnade kläder och leksaker kan man ge bort till de som vill ha det. Ibland är det så enkelt att "glömma" en möbel nere i källaren med en postit lapp på "Till den som vill ha den" tex. Även barnsjukhus blir ju glada över leksaker, och dagis och liknande. Hoppas du hittat något som passar dig.

  • Marlean

    Ensamstående mamma: Hur går den stiftelsen till väga för att välja ut de barn som behöver det? Kommer de gå på familjens sammanlagda taxeringsinkomst eller vad?

  • Marlean

    Ja men det var ju inte det jag frågade, det jag frågade var ju hur de väljer ut barnen de hjälper. Vilka kriterier de har. Går de på inkomst?

  • Marlean

    Är det gemensam inkomst? Och barn till fattiga föräldrar utan något specifikt behov, får de inget då?

  • Marlean

    Kontrolleras det på något sätt om pengarna verkligen når barnet eller finns det något sätt som förhindrar att inte vårdnadshavaren säljer tex. kläderna och använder pengarna till annat? (Finns så många personer som inte borde bli föräldrar i vår värld.)

  • Marlean
    Hoppentoss skrev 2013-01-16 09:54:47 följande:

    I Örebro har vi Öppnaförskolan för tonåringar som blivit med barn.
    Jag skänkte allt dit. Kändes så rätt..

    Dom vart superglada och enligt personalen så vart det som julafton för ungdomarna.

    Klart att rekomendera.

    Bra ide. =)
Svar på tråden Jag vill skänka till barn i SVERIGE som är fattiga