• Anonym (ledsen)

    Min kille är kär i en annan!

    Sedan några månadersen tillbaka har min sambo som ska bli pappa till mitt barn (7:emån) haft en "nära" tjejkompis.

    Dom har haft daglig kontakt via sms och msn.
    Han har skinit upp som en sol varje gång hon loggat in.
    Men jag har inte vågat säga något..
    Har frågat han en massa gånger iaf om han på något sätt är intresserad.
    Men icke.

    I förgårr satt dom vid msn igen.. helt okej..
    Hon satte på sin cam, och jag var med en stund och hälsade.
    Hon vet att vi ska ha barn & tycker det är jättekul.
    Trevlig tjej, och hon verkar inte riktigt inresserad av min sambo mer än som vän.

    Jag vet.. jag gjorde fel..

    Jag kollade igenom hans mobil.
    Och där såg jag att han hade skrivit till henne när han var på jobbet.
    Att han var så jävla kär i henne, han vet inte hur han ska göra.
    Att han älskar mig, men han vet inte hur han ska glömma henne.
    Hade även skrivit kvällen innan att hon var så sööt.. att han blir kär i hennes utseende. Hon hade svarat att han måste tänka på mig.
    Att han skulle glömma henne.

    Läste som sagt detta.
    Frågade honom.. ja vad kunde han göra?
    Han erkände och satt och höll om mig och berättade att det är mig han älskar.
    Han kommer aldrig lämna mig. Detta med denna tjejen kommer aldrig bli något.
    Han vill satsta på oss. Han skulle ej prata med henne mer.

    Vi har bestämt oss för att flytta ihop.
    Och samma morgon jag läste detta hade jag sagt upp min lägenhet!

    Hur som helst. Senare på kvällen pratade han med henne på msn igen och ville förklara att han inte kan umgås/träffa henne mer pga detta.

    Enligt honom hade hon blivit sur & menat på att han hade lovat henne att dom skulle vara vänner vad som än händer.
    Så han mena på att jag inte behöber oroa mig om dom forfarande är vänner.
    Han älskar mig och han vill leva med mig.
    Han vet inte varför han känner så.
    Jag förstår eller vet att man inte kan rå för vem man blir kär i.

    Till den stora frågan! Är jag dum som inte fortsätter han låta han träffa henne?
    Jag är 100 på att det aldrig kommer bli något mellan dom.
    Litar också på han aldrig skulle göra något.

    Men veta att han är KÄR i denna tjej gör mig galen!!

    Jag vill vara med denna killen & vill satsa!
    Snälla hur går jag vidare ?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 08:42
    Dom har träffats! Bor ca 2mil i från varaandra & händer att jag ser henne i stan! :/

  • Svar på tråden Min kille är kär i en annan!
  • Anonym (saknad)

    Hej TS!

    JAg har varit lite i din killes sits. Fast iof efter en hejans massa års relation. Fick känslor för en annan. Pratade med killar på nätet och fick känslor för någon där med - fast jag var gift och hade 3 barn. Nåt som var fullständigt otänkbart.

    JAg tror att det som någon sa här ovan handlar om bekräftelse. Att få känna sig sedd och betyda nåt. Att i en sån situation träffa på någon som visar ett intresse om så väl bara av ren vänskap så är det väldigt lätt att känna mer, hoppas mer och övertolka.
    Oavsett vad dom båda säger så är det ett rätt starkt band dem emellan. Att dom pratar och till och med träffas (vilket jag kan tycka är dumt)spär på och uppmuntrar känslorna hos honom
    Att säga att han måste välja är givetvis ett rimligt krav men. Om han måste tränga undan sina känslor för henne så är det risk att dom bara växer i stället.

    Han kan inte tvingas glömma - det kommer att få motsatt effekt. troligtvis.

    Det bästa tror jag är att ni sätter er ner och pratar. Låt honom säga vad han tänker och känner. Lyssna. Ställ frågor om det är nåt du inte förstår. Dom inte. Kritisera inte. Kan han uttrycka vad det är hos henne som lockar. Det kan vara så att det är egenskaper hon har som han saknar..troligtvis hos sig själv.

    Du kan sedan kanske hjälpa honom att hitta det han saknar utan henne.
    Du ska sedan säga vad du tänke och känner. Hur du upplever situationen.

    Förhoppningsvis kan ni utifrån det komma vidare tillsammans. Att respektera att alla har rätt till sina känslor. Sedan kan man agera på olika sätt utifrån det.

    Att kasta sig iväg och fly från det ena till det andra hjälper sällan. Bristen i en själv och sökandet finns kvar.
    Kan ni tillsammans identifiera bristen så har ni en bra grund till allt växa tillsammans.

    Att flytta ihop, gifta sig, skaffa barn kan många gånger ge upphov till käsnlor för andra. Det är ett stort beslut och ett nytt sätt att leva och det kan man lätt få kalla fötter av. Lite av samma som 30- 40- års kriser. Att duga som människa.

    Att förstå att den ende jag behöver duga för är mig själv..det är en konst.

    kram

  • Anonym (uj.)

    Anonym (saknad) skrev 2009-08-12 15:53:38 följande:


    Hej TS! Att dom pratar och till och med träffas (vilket jag kan tycka är dumt)spär på och uppmuntrar känslorna hos honom Att säga att han måste välja är givetvis ett rimligt krav men. Om han måste tränga undan sina känslor för henne så är det risk att dom bara växer i stället.
    Ja men är det inte jävligt korkat att tränga undan känslor som finns där?

    Jag vill ha ihäl idioten som kom på monogami.
  • keya12

    Jag antar att TS vill leva i ett monogamt förhållande. Dit hör också att man vördar och hyser romantiska känslor endast för en. Man KAN bli kär i andra men bör inte nära dessa känslor och hålla kvar dem. TS är verkligen INTE ego. Det är mannen som är ego.Vill han vara kär i flera och leva i polygami får han ju säga det men han har sagt att han vill leva med TS. Då tycker jag att det här till att bryta med den andra.

    Om TS sambo inte vill bryta med den andra kvinnan är det HAN som är ego och bara tänker på sig själv. Precis som du verkar göra. Tycker synd om din man.

    Anonym (uj.) skrev 2009-08-12 15:50:34 följande:


    Enligt vems regler? Man kan visst ÄLSKA flera, på sättet man gör med en partner. Jag tycker TS är lite ego som ber honom välja, precis som jag känner att min egen man är. Men visst, jag förstår dem ändå.
  • keya12

    Ingen säger att du måste leva i monogami eller? Men dina partners måste också vilja leva så för att det ska fungera.

    Anonym (uj.) skrev 2009-08-12 16:06:28 följande:


    Anonym (saknad) skrev 2009-08-12 15:53:38 följande: Ja men är det inte jävligt korkat att tränga undan känslor som finns där? Jag vill ha ihäl idioten som kom på monogami.
  • Anonym (krossad)

    Hej TS
    Jag har en ett årig dotter med min sambo i november fick jag reda på att han var kär i en tjej på sitt jobb (han bytade dock jobb i samma veva). Detta gjorde mig så ledsen. Han hade varit kär i henne sen jag var höggravid och jag fick reda på det när min dotter var 5 månader. Det knäckte mig totalt. Blev så ledsen och depremerad.Kände mig otillräcklig, oattraktiv och krossad. Men jag fortsatte mitt liv med honom. Han säger att han har glömt henne och kommit över henne men jag kommer inte över henne. Just känslan att jag inte var tillräckligt bra för honom är så jobbig. Jag litar inte på honom när det kommer till andra tjejer. Vet inte om jag borde stanna eller gå. Jag tycker inte du ska låta honom ha kvar henne som vän..inte skicka sms eller prata på msn. Det är det minsta han kan göra nu. Skickar dig massa styrkekramar.

  • Smurfen70

    Känns inte så bra då ni även precis haft ett uppehåll och nu skulle försöka satsa igen. Då borde han ju ännu mer försöka vinna tillbaka ditt förtroende. Han verkar inte vara någon att hålla i hanen när åskan går om det första han gör är att göra slut när du blir gravid.

    Är lätt att bli kär i kompiar som man delar mycket med speiellt om förhållandet inte är bra. Jag tror faktiskt att man kan älska flera personer . Känslor är inte lätt att styra men då gäller nog det att man inte berättar der för sin partner och att man kan hålla sig på mattan. Vet partnern om känslorna ligger det säkert alltid och gror även om något fyssiskt inte händer med den andre.

    Skall ni bl lyckliga så är et nog svårt att han sakll ha kontakt med denna tjej.
    Känner du att du kommer kunna lita på honom i fortsättningen?

    Verkar vara en kille som både vill äta kakan och ha den kvar. Mitt råd är att bryta
    med honom och se hur et känns. Kanske inser ni att ni skall vara tillsammans eller så märker du om han glider i väg när han hr chansen.

  • arianne03

    Anonym (............) skrev 2009-08-12 15:33:23 följande:


    Håller helt och hållet med här.. och jag kan garantera det är såhär det ligger till. Hon vill ha honom efter sig, för hon njuter av det, av uppmärksamheten......... Varför blir hon sur egentligen? Deras vänskap är inte så djup och viktig. Hände samma för mig med ett ex. Han hade trånat efter en tjej ett par år innan mig, hon hade haft diverse killar/pojkvänner m.m... sen när exet blev ihop med mig så ville hon va "vår" vän...... jag tyckte hon skrev lite väl ofta till mitt ex, samt frågade/skulle veta saker hon inte hade me o göra. Jag sa ifrån och när vi försökte bryta från henne blev hon skitsur. Jag och hon hade värsta diskussionen på msn och hon tyckte det var upp till mitt ex o bestämma??? ...noll respekt för mig och jag och exets förhållande. Snacka om att va rädd om att mista uppmärksamhet och bekräftelse :D hahaha... Nej somsagt, bryt... hon har bara egotankar om detta.
    Eh, så du menar att DU kan avgöra hur nära vänner de är?
    Tycker det är konstigt att ingen kan sätta sig in i tjejens situation! Hon kanske inte har så lätt att få vänner tex? Varför skulle hon då INTE bli sur om en vän ville bryta kontakten? SPECIELLT som hon inte gjort något för att uppmuntra det hela!
    Det är väl klart att det ÄR killens sak att bestämma vilka vänner han har! Men naturligtvis kan man då säga att man inte accepterar det, och vill göra slut om vänskapen inte sägs upp.
    Men att tolka in att tjejen är konstigt bara för hon blir sur/ledsen känns väldigt orättvist!
  • Anonym (^^^^)

    Anonym (krossad) skrev 2009-08-12 16:17:31 följande:


    Hej TSJag har en ett årig dotter med min sambo i november fick jag reda på att han var kär i en tjej på sitt jobb (han bytade dock jobb i samma veva). Detta gjorde mig så ledsen. Han hade varit kär i henne sen jag var höggravid och jag fick reda på det när min dotter var 5 månader. Det knäckte mig totalt. Blev så ledsen och depremerad.Kände mig otillräcklig, oattraktiv och krossad. Men jag fortsatte mitt liv med honom. Han säger att han har glömt henne och kommit över henne men jag kommer inte över henne. Just känslan att jag inte var tillräckligt bra för honom är så jobbig. Jag litar inte på honom när det kommer till andra tjejer. Vet inte om jag borde stanna eller gå. Jag tycker inte du ska låta honom ha kvar henne som vän..inte skicka sms eller prata på msn. Det är det minsta han kan göra nu. Skickar dig massa styrkekramar.
    Vet inte om det hjälper dig något men har varit i den situationen att jag älskat två personer samtidigt. Kan säg att jag inte älskade min sambo mindre för det utan kunde bara inte rå för mina känslor för den andre. Tycker inte vårt förhålllandevar dåligtutan var nog mer behov avspänning då vi varit tillsammans väldigt länge.

    Många killar verkar känna sig utanför under tjejens graviditet och i början när mamma och bebis har en sån nära relation. Då hittar de något annat som kan ge dem bekräftelse eller någon form av spänning. detta kan givetvis gälla tjejen i förhållandet också.
  • Anonym (saknad)

    Anonym (uj.) skrev 2009-08-12 16:06:28 följande:


    Anonym (saknad) skrev 2009-08-12 15:53:38 följande:
    Ja men är det inte jävligt korkat att tränga undan känslor som finns där?Jag vill ha ihäl idioten som kom på monogami.
    JA det är korkat att tränga undan känslor. Faktum är att jag anser att det inte ens går. Inte i längden. Om man förtränger en känsla så växer den och kan bli till ett monster av drömmar förhoppningar och illusioner och skräck rent av.

    Att låta känslan finnas. Att säga till sig själv. ok jag känner för nn. Å sedan låta känslan passera. Kan hjälpa till att avdramatisera. Att möta verkligheten. Se att hon är snygg eller han är kul eller sexig eller vad det nu är.

    Sen kan man fundera lite på varför. och OFta är det så att man ser i den andre något man saknar i sig själv.

    JAg var störtkär i en på jobbet. För mig var han en symbol för frihet både i sitt liv och sina åsikter. Jag kände mig instängd och längtade efter en frihet.

    Just nu finns känslor för en kille som för mig mycket står för den trygghet och det lugn, kärleken till sig själv som jag saknar efter skilsmässan och kanske alltid saknat i mitt liv. Jag kan inte säga att jag älskar honom men jag dras till honom och tycker mycket om honom.

    JAg har försökt tränga undan dessa känslor men det gör bara att jag dras ner i ett svart hål av självömkan. Att möta känslan, erkänna den och se vad det handlar om gör att jag utvecklas och kan känna större trygghet i mig själv. Känslor är inte farliga. Dom bara är. Det är vad man gör av sina känslor som kan vara farligt. Tror jag.

    Jag tror att TS killes känslor kan handla lite om samma sak. Han älskar sin tjej men attraheras av kompisen.

    JAg avundas inte TS sits. Den är inte på nåt sätt enkel. Att dessutom vara gravid mitt upp i detta gör inget enklare. Det enda som kan hjälpa är att prat, prata ,prat. Säga vad man känner lyssna och ta den andres känslor på allvar och känna att man blir själv blir tagen på allvar.

    Det är stort att få uppleva det.
  • Anonym (bonusmamma)

    Under en jättejobbig period träffade min sambo också en tjej via nätet, som han sedan träffade IRL och med tiden blev upp över öronen förälskad i. Hon hann även bli gravid innan jag visste vad som pågick, och då kunde hon ju knappast försvinna ur vårt liv spårlöst sas.
    Han skulle givetvis finnas för barnet, och något annat hade varit otänkbart.

    I början var det fruktansvärt svårt att se och träffa henne, och att veta att han var på tex mvc tillsammans med henne, men jag fcik lita på att han valde att det var mig hon ville leva med. Hon var "bara" en förälskelse.

    Idag är vi en "storfamilj", och jag är bonusmamma till världens gulligaste tjej. Mina äldre barn har fått en "storasyster" (ja, hon är mycket yngre än jag) de älskar.

    I slutändan tror jag vi vunnit på det här, även om det kanske låter galet.

Svar på tråden Min kille är kär i en annan!