• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Pricken76

Heja Estra!! Sitter här på helspänn, hur har det gått idag? Det är så spännande. Nu är det din tur. +++++ till dig.

Emmy: Jag njuter verkligen av att kunna göra vad jag vill när jag vill. Är verkligen lyxigt att ha så mycket egen tid. Förstår att du längtar till helgen när maken är hemma.
    Mys på nu med lill-skrutten

Bette: Jag är i vecka 36 nu. Var till mvc igår, nu är huvudet fixerat. Och det känns...är ett annat sorts trycker neråt nu.
    Boat... jag vet inte riktigt. Vi har fortfarande knappt handlat några grejer... borde väl kanske börja köpa lite snart. Har fortfarande svårt att tro på att vi ska få barn. Är väl en skyddsmekanism kan jag tro.
    Tycker det är svårt att veta hur mycket kläder och vilka kläder barnet kommer att behöva första tiden. Jag kör nog på att bara köpa lite innan och sedan får resten lösa sig. Kan ju alltid skicka ut min man eller min mamma på en shoppingrunda när bebisen har kommit.

Borde väl kanske köpa en amnings- BH i varje fall.... men det är ju lååång tid kvar... fast dagarna går ju rysligt fort...så det kanske inte är så lång tid kvar som jag tror

Näe nu lockar soffan och en bok. Ha det fint tjejer.

• Bette
    Emmylou skrev 2009-10-01 11:30:12 följande:
    Estra- Lycka till i dag!!!!!!!!!!!!!!!! Åh, vad spännande! Och, som skrivet- det här är faktiskt värsta plus-tråden! Mitt plus vill bara bli buren i dag ryggen gör ont men hjärtat är varmt när man får gosa in sig med näsan i i hans hår. Hej Miss Maple- Hoppas allt är bra med dig! Pricken & Bette- passa på att vara fullbokade nu. När bebis har kommit orkar man inte riktigt som innan.... Varje dag nu är en omöjlighet.. Helgerna är vi bara uppbokade max 1 dag eller kväll med middag eller kalas. Helgen är enda gången vi får umgås ordentligt alla 3. Maken är så duktig på att laga mat & då vankas annan lunch än fryst fiskgratäng. Sen är det bra att det finns 4 händer då som kan byta blöja på natten & 2 ryggar som kan bära Så i slutet på veckan längtar jag efter helgen som alla andra! Ha en bra dag! Kram
    Är din make inte hemma på kvällarna så du kan få lite avlastning då?

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-10-01 14:28:23 följande:
    Heja Estra!! Sitter här på helspänn, hur har det gått idag? Det är så spännande. Nu är det din tur. +++++ till dig. Emmy: Jag njuter verkligen av att kunna göra vad jag vill när jag vill. Är verkligen lyxigt att ha så mycket egen tid. Förstår att du längtar till helgen när maken är hemma. Mys på nu med lill-skrutten Bette: Jag är i vecka 36 nu. Var till mvc igår, nu är huvudet fixerat. Och det känns...är ett annat sorts trycker neråt nu. Boat... jag vet inte riktigt. Vi har fortfarande knappt handlat några grejer... borde väl kanske börja köpa lite snart. Har fortfarande svårt att tro på att vi ska få barn. Är väl en skyddsmekanism kan jag tro. Tycker det är svårt att veta hur mycket kläder och vilka kläder barnet kommer att behöva första tiden. Jag kör nog på att bara köpa lite innan och sedan får resten lösa sig. Kan ju alltid skicka ut min man eller min mamma på en shoppingrunda när bebisen har kommit. Borde väl kanske köpa en amnings- BH i varje fall.... men det är ju lååång tid kvar... fast dagarna går ju rysligt fort...så det kanske inte är så lång tid kvar som jag tror Näe nu lockar soffan och en bok. Ha det fint tjejer.
    Min lilla vände sig nedåt i vecka 29-30 så han har också huvudet nedåt.

Kramar
  • plupp06

Är ruvare nu!

Fick tillbaka ett 4 celligt ägg, svar tydligen bra (jag har ingen koll alls) Men hoppas detta är ett super duper ägg!!!!!!!!!!!!!!!

Tot fick vi 11 ägg, men det verkar dessvärre bara som detta kommer bli det enda fungerande, vet ej om de kan frysa de få övriga som befruktats, skulle odla dem några dagar till sa de. Dessutom hade ett antal äggceller befruktas med 2 spemier vilket då skapar fel kromosomuppsättning, har ni andra varit med om det?

• AmelieS

Estra, grattis!
    Skönt att ha kommit så här långt. Jag kommer ihåg när vi kom hem efter vår första insättning, det var en väldigt speciell känsla. Passa på och njut!

Vi fick 5 ägg i juni och av dem var det 3 st som befruktades normalt. Någon av de två andra kan säkert ha varit befruktade av två spermier, det låter bekant.

Själv har jag gått in i vecka sju. Har börjat må illa och är mera hungrig än normalt. Idag har jag varit hemma från jobbet med en ordentlig förkylning. Jag blir nog hemma imorgon också.

Jag får passa på och önska trevlig helg till alla!

• Emmylou

Hej på er!

Estra- Grattis! Vad härligt! Vi har också varit med om att 2 spermier befruktat samma ägg. Nu ska det bli bebis! Håller tummarna stenhårt. GrattisKram!

Pricken- vecka 36! Wow, vad tiden går fort! Nog dax att köpa lite saker, ja

Bette- maken kommer hem runt 19-tiden om kvällarna. Sen är det middag (maken lagar), sen blir klockan 20 & då startar Adams matklocka när som helst. & vid 21 somnar han (Adam, inte maken). Så, han hinner byta någon blöja på sin höjd & bära efter amning om det behövs. Men, oftast somnar han snabbt efter sista kvällsamningen.

AmelieS- Jag var också himla hungrig under graviditeten. & det är om möjligt ännu värre nu under amningen. Konstant hungrig! Man gör av med i snitt 500 extra kalorier har jag läst någonstans.

Adam har sovit över 2 timmar i sin vagn. Det är ingen ide´att gå & duscha för när han vaknar är det över 3 timmar sedan han åt & då kommer han vara hungrig som en varg. I kväll ska vi på svärmors 65års-kalas. Vi kommer lastade med vagnsinsats, babysitter, bärsele- hela rasket. Allt för att försöka bibehålla några som helst rutiner..

Trevlig Helg allihop! Kram

• Bette

Ha en trevlig söndag allihop. Vi ska iväg till min syster på brunch vid kl 13:00 och igår så var vi i och hämtade nya bilen en volvo V70. Super är den att köra så skönt med automat nu.

Bette

• Pricken76

Amelie: Jobbigt med illamående, men då vet du att du är gravid i varje fall

Bette: Skönt med ny stor bil. Perfekt för barnvagn.

Emmy: Hoppas det gick bra på kalaset igår.

Själv har jag varit på Barnmässan i Älvsjö. Fick en hel del blöjor, våtservetter, oljor, krämer mm Så nu slipper vi köpa det innan i varje fall. Nu är jag trött i fötterna så jag ska softa i soffan lite.

Mys på i rusket.

• Emmylou

Hej på er!

Vi hade en seg start här idag. Adam vaknade & åt vid 7, sen somnade vi om & vaknade 10! Det behövde vi efter helgens halabaluns. Adam sov sött i sin vagn, en exemplarisk kalasbebis Jag halkade efter & åt alla måltider efter alla andra. Men, jag satt på mitt hörn & kom & gick. Trevligt var det i alla fall.

Nu kallar han på mig. Hoppas ni får en bra dag! Kram

• Leiben

hej på er!

undrar lite. har just fått ett brev från ks som säger att vi kommer att vi bli kallade till nybesök inom 2 månader. är det någon som vet ungefär hur lång tid det kan vara mellan nybesök och start av behandling?

tack på förhand!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5