ÄD på KS Huddinge Del 5
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Hej,
Det har gått bra idag på ultraljudet. Vi såg ett litet foster med pickande hjärta. Det var underbart. Jag låg i stolen och log med hela ansiktet, äntligen. Vi fick med oss en bild också, så gulligt att titta på. Nu ska vi på det riktiga ultraljudet på måndag och kan vara lite lugnare då. Då hoppas jag få ett schema för att börja trappa ned på hormonerna.
Jag hoppas på många flera plus här snart!
Ha en bra kväll.
Själv så jobbade jag min sista arbetsdag idag innan havandeskapsledighet och mammaledighet, så skönt och välbehövligt kan jag säga.
Hur mår du Pricken?
Hur är det med dig Emmylou?
Bette
Amelie vad glad jag blir för din/er skull att allt såg bra ut!
Bette: Skönt att du gjort ditt sista arbetspass på lääääääänge!
Pricken och Emmy: Hoppas ni mår bra!
När fick ni era frysbrev hemsickade? Är så nervös att vi inte ska ha fått något till frysen, vid insättningen var det ju bara ett ägg som hade kvalitet nog att återföras och det fick jag!
Bette: Grattis till ledigheten. Det är verkligen underbart att vara hemma. Kan inte fatta att jag inte jobbat på över en månad. Tiden går trots det otroligt fort. Passa på att slappa nu, läsa böcker och luncha med kompisar och bara njuta av livet. Jag tänker ofta på hur underbart det är att lägga sig på soffan och läsa när jag är trött eller bara få äta i lugn och ro... för det är nog snart ett minne blott.
Jag mår som vanligt = bra. Känns bara så overkligt att vi snart ska bli föräldrar. Har väntat på detta så länge (5 år) och nu börjar det närma sig, kan inte fatta att vi snart är i mål. Är förstås lite orolig över att det inte ska gå bra. Känns lite som att detta bara är en dröm. Men det är bara att fortsätta hålla tummarna att allt går som det ska.
Estra: Vi fick aldrig något frysbrev eftersom det bara blev ett ägg till oss. Så jag vet inte när man får ett sånt brev.
Ha en super skön helg nu allesammans.
Nu var det så länge sen jag var inne att jag glömt om jag sagt grattis till Amelie eller inte, så nu säger jag det för säkerhets skull - GRATTIS till plus och fint VUL!! Vilken plustråd!
Och ett stort LYCKA TILL till Estra och Pricken!! Hoppas på ett fett plus till Estra och på en kanonförlossning för Pricken!
Estra, vi fick veta vid insättningen hur många det blev till frysen så jag tänkte inte så mycket på det där brevet. Men jag vet att vi fick ett brev sen där det stod hur många det hade varit och hur länge dom får förvaras i frysen osv. Jag minns inte riktigt när det kom men det kan nog ha tagit ett par veckor.
Själv mår jag bara bra. Nu i vecka 26 har jag en alldeles lagom stor mage, det är tydligt att det är en gravidmage men utan att vara ivägen eller för tung. Och lillkillen sparkar varje dag så att man vet att han lever. Han verkar brås på pappa redan, han är pigg halva nätterna och ligger och sover på förmiddagarna.
Kram kram från Coulis
Hej Alla!
Jag kikar in för att se hur ni mår & för att se om det kommit någon liten bebis, tänkte ffa på dig då Pricken Men hoppas era bebisar ,Pricken & Bette, håller sig inne till BF eller i närheten i alla fall.
Amelie S- grattis till det pickande hjärtat! Det är verkligen underbart att äntligen se det svart på vitt. Det tar andan ur en..
Vi var på en lång, skön promenad i förmiddags. Nu sover båda mina pojkar. A somnade i sitt älskade babygym. Jag har nyss shoppat loss på Minimundus på nätet, ullstrumpor & tossor mm. Adam är kall om fötterna när vi kommer in oavsett hur många lager varma strumpor han har på sig. I dag låg han med 3 strumpor i en dunåkpåse, & ändå var han kall om fossingarna!
Nu ska jag väcka min snarkande make, avlösa honom hos John Blund
Hoppas ni har en mysig helg allihop! Stor kram!
Bette: Vi har varit på tillväxt ul. Men de sa aldrig något om längden, pratade bara vikt och lårben och huvudmått. I vecka 33 var tillväxten +15 %, så den är stor Är väl bra att den har lite att ta av i början.
Emmy, hoppas du fick en lite tupplur. Jag har precis legat och vilat på soffan. Sååå skönt. Men nu är det dax att röra på sig. Ska snart i väg till några vänner.
Coulis: V 26,,,, kommer i håg min mage då. Då var den alldeles lagom, jag kunde fortfarande röra mig bra. Passa på att njut nu. Även om jag fortfarande kan röra mig, så är det ändå så att magen sätter stopp för vissa rörelser.