ÄD på KS Huddinge Del 5
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Hej på er,
Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.
Leiben: För mig tog det ca 4 -5 månader. Hur länge har du stått i kö?
vi har stått sedan dec förra året. innan dess har vi stått i kö för IVF men blev nekade just innan vi skulle påbörja behandlingen. detta för att de sett journalerna från den privata kliniken. sammanlagt har vi alltså stått i kö sedan början av -07.
grattis till ruvningen estra!
Ja, jag väntar spänt på att få testa! Men vågar inte ha några stora förhoppningar, känner inte ett dugg nu under ruvningen.
Vi hade stått i kö sedan okt 2007, i slutet av maj fick vi kallelse till nybesök och sedan så gick allt i rasande takt, gick mycket fortare än vad vi väntat från nybesök till det var dags!
Lite orolig är jag vad som händer om det inte går vägen nu, vi får nog inget till frysen, tyvärr. SKulle få något frysbrev om ca 2 veckor men läkaren lät mycket skeptisk till att något embryo skulle klara att frysas
Hej på er!
Estra, hur mår du?
Försök att inte oroa dig om du inte känner något (men vet att det är svårt). Jag har ruvat två gånger och testat positivt andra gången. Båda gångerna kändes nästan likadant. Kanske lite mera molvärk den andra gången som gick vägen, men jag tror inte man kan känna i förväg innan man testat, om man är gravid.
Idag ringde jag till min barnmorska som jag gått hos i många år, och bokade tid för inskrivning. Då föreslog hon att jag skulle komma in på en läkartid imorgon och göra VUL. Det är en privat mottagning. Jag har min ordinarie tid för VUL nu på måndag på kvinnokliniken på lasarettet. Så imorgon vet jag mera om hur det ser ut därinne. Är nervös förstås. Jag skriver på kvällen hur det har gått.
Pricken, hoppas allt är bra med dig.
Hej Amelie! Är det första VUL du går på? Vilken vecka är du i? Vilken toppenbra BM du verkar ha!!
Jag ruvar och ruvar! Letar hela tiden symptom, känner inget i brösten bara lite molande värk i magen till och från. Jo förresten så har jag nog kännt mig lite spänd i nedre delen av magen samt att det kliat lite som om jag hade loppor på/i magen.
Testdatum känns så avlägset så jag tror jag ska smygtesta lite innan om jag vågar Har ni andra tjuvtestat? Känns så långt att testa på dag 16 (om man räknar ET dagen som dag 0)
Kram på er alla andra oxå!!
Amelie: Vad spännande med vul i morgon.
Förstår att det känns lite pirrigt. Det gjorde det för oss också. Skriv och berätta....
Estra: Oj vad jag tänker på dig. Väntan är så otroligt jobbig. Testa på dag 13 eller 14, då kan du nog se svaret. Håller tummarna hårt för dig.
Jag väntar också,,, men är inte alls i din sits Estra.
Är segt att inte veta när bebben ska knacka på dörren. Kan vara i morgon, kan vara om 4 veckor. Har nog för mycket kontrollbehov för att riktigt kunna njuta nu. Har sammandragningar som vanligt när jag går. Känner att huvudet trycker neråt. Svullna ben och händer. Men summan av kardemumman är att jag mår riktigt bra. Njuter av att inte arbeta utan att få göra precis vad jag känner för. Softa, läsa böcker, sova, träffa kompisar. Känns högst overkligt att jag snart ska få en bebis. pirr, pirr.....
Hej igen!
Hur ska ni göra med vaccineringen?
Jag är fortfarande osäker,,,men det lutar nog åt att jag vaccinerar mig.
Bette, har du någon ny inside inofrmation?
Trevlig kväll på er!
Jo, det är min första VUL efter positivt gravtest. Jag har idag gått in i vecka 8 (7+0), så det går framåt känns det som i alla fall.
Jag vet inte hur jag ska göra med vaccineringen men tror att jag tar det i andra trimestern, vågar inte nu i början när alla organ bildas. Det är en lång väg att bli gravid efter ÄD, så det är mycket som står på spel, man vill ju inte göra något som kan innebära risker för fostret.
Karm till er alla!