• Svar på tråden Ålandstråden aug-> 09
  • Liten83
    Garageänkan skrev 2009-10-11 19:52:35 följande:
    Det finns en tjej som är trevlig där en yngre... Ingen aning om vad hon heter men hon är den enda som inte verkar tro att utbetalningen går från hennes egen ficka.
    www.kela.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/181001131253EH
    kolla in där om du blir nåt klokare på alla direktiv.
  • Garageänkan
    Liten83 skrev 2009-10-11 19:57:00 följande:
    Haha, det där var bra sagt! Måste varit hon jag fick tag i senast då. Blev nästan snopen eftersom man ju redan taggar till sig lite innan man ringer dit i vanliga fall. Man är ju tyvärr inställd på att bli lite småotrevligt bemött, sisådär... :-S
    Ja hon ler tom åt kunderna. Alla surpuppor borde ta efter henne tycker jag. Ska kolla på FPA hemsidan.
  • Liten83
    Garageänkan skrev 2009-10-11 20:10:19 följande:
    Ja hon ler tom åt kunderna. Alla surpuppor borde ta efter henne tycker jag. Ska kolla på FPA hemsidan.
    Ja, verkligen!!

Nu blir det soffan för mej en stund. Var på syrrans 30-års partaj igår o är ju inte direkt van att vara uppe sent mera vilket ju märks idag ...
  • Garageänkan
    Liten83 skrev 2009-10-11 20:14:16 följande:
    Ja, verkligen!! Nu blir det soffan för mej en stund. Var på syrrans 30-års partaj igår o är ju inte direkt van att vara uppe sent mera vilket ju märks idag ...
    Alla andra ligger i sina sängar här bara ja som slarvar uppe vid datorn... Borde också sova nu så jag orkar imorgon och inte sover bort halva dan
  • snöfall

Liten83: nu har jag sorterat en kasse med flickkläder som du får kolla igenom om du vill ha nåt till dottern din! ska jag ta med dem på onsdag, eller kommer du hit vandrande någon dag/kväll?

• Rosina
    Garageänkan skrev 2009-10-11 19:52:35 följande:
    Det finns en tjej som är trevlig där en yngre... Ingen aning om vad hon heter men hon är den enda som inte verkar tro att utbetalningen går från hennes egen ficka.
    De är min småkusin hon är supersnäll .

Vet ej om du fått svar men du får arbeta lördagar och då får du den lägsta mamma/föräldrapeningen just den dagen. När jag jobba efter ngt av barnen va det typ 11,-/dag el ngt sånt.
  • Garageänkan
    Rosina skrev 2009-10-13 12:10:53 följande:
    De är min småkusin hon är supersnäll . Vet ej om du fått svar men du får arbeta lördagar och då får du den lägsta mamma/föräldrapeningen just den dagen. När jag jobba efter ngt av barnen va det typ 11,-/dag el ngt sånt.
    Men man får ju lön också så jag kan tänka mig att man får bättre om man jobbar och får typ 10 eller 12 i timmen efter skatt.
  • Liten83
    snöfall skrev 2009-10-12 18:15:23 följande:
    Liten83: nu har jag sorterat en kasse med flickkläder som du får kolla igenom om du vill ha nåt till dottern din! ska jag ta med dem på onsdag, eller kommer du hit vandrande någon dag/kväll?
    Oj, TACK!!! Har inte sett detta förrän nu, men jag ser väl imorn om du har det med dej då. Annars kommer jag förbi nån dag.
    Måndag kanske? Denna vecka är fullspäckad ändå med jobb torsdag o fredag o en massa annat i vanlig ordning. Kanske kan lura C och D med mej också, så kan vi ses allihop? Har ju gemensam present till lillskrutten =). Vi ses imorn, så kan ta det då!
  • Rosina
    Garageänkan skrev 2009-10-13 12:17:49 följande:
    Men man får ju lön också så jag kan tänka mig att man får bättre om man jobbar och får typ 10 eller 12 i timmen efter skatt.
    Jo man tjänar nog på att jobba
  • snöfall

Nu har vi äntligen enats om ett namn till lillpojken, tror inte jag skrivit det i tråen tidigare.. hm.. bra minne men kort.. Blev iaf en liten Oscar!

Svar på tråden Ålandstråden aug-> 09