• Svar på tråden Ålandstråden aug-> 09
  • AasaC
    Garageänkan skrev 2009-11-10 20:03:37 följande:
    Jag har städat som en idiot idag. Ska tydligen va med i nån fredagsintervju i tidningen... Dom ska komma hit och intervjua mig. Hoppas dom inte är som han där Adam Öhman och typ klättrar omkring inne i garderoberna osv *lite rädd*
    Ja, nån sån skulle inte jag heller vilja ha hem. {#lang_emotions_tongue_out}

Vilken tidning är det?

Apropå intervjuer, så var Amanda med på TV i fredags ... på Åland24. De var på dagis och intervjuade barnen angående Fars dag.
    Fast Amanda ville egentligen inte vara med, men ALLA skulle vara med (de ville väl antagligen ha jämna par) och hon såg rätt nervös ut. Hon svarade ju på frågorna, men hon tittade ner hela tiden. Fast hon tyckte ändå det var lite kul att se sig själv ... och dagiskompisarna.
  • Garageänkan

Antingen blåa eller röda Jag var på väg till butiken med inköpslistan i högsta hugg så jag koncentrerade mig inte i början när hon sa varifrån hon ringde. Ja ni vet när man är i andra tankar så glömmer man helt bort vad människan hette när den presenterade sig.... Men det blir nog bra

Jag var också med på 24 häromveckan men det var kanske mer frivilligt fast ändå inte. Jag kan inte va normal med en kamera i ansiktet, då gillar jag radio bättre, blev ju övertalad att va med i steel fm i ett program förra veckan tror jag det var. Om man nu ska välja var man ska synas och höras i medierna så är radio bäst haha.

• AasaC
    Garageänkan skrev 2009-11-10 23:29:32 följande:
    Antingen blåa eller röda Jag var på väg till butiken med inköpslistan i högsta hugg så jag koncentrerade mig inte i början när hon sa varifrån hon ringde. Ja ni vet när man är i andra tankar så glömmer man helt bort vad människan hette när den presenterade sig.... Men det blir nog bra Jag var också med på 24 häromveckan men det var kanske mer frivilligt fast ändå inte. Jag kan inte va normal med en kamera i ansiktet, då gillar jag radio bättre, blev ju övertalad att va med i steel fm i ett program förra veckan tror jag det var. Om man nu ska välja var man ska synas och höras i medierna så är radio bäst haha.
    Ja, du märker väl efteråt vilken tidning det var, om inte annat. Inte lätt att ha koll på vad folk säger i telefon heller ... särskilt inte när man håller på med annat.

Jag har aldrig varit med i TV, så jag har ingen aning vad jag gillar bäst. Fast jag är rätt dålig på intervjuer över huvud taget. Kommer inte på vad jag ska säga ... förrän efteråt.
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-11-11 14:51:32 följande:
    Ja, du märker väl efteråt vilken tidning det var, om inte annat. Inte lätt att ha koll på vad folk säger i telefon heller ... särskilt inte när man håller på med annat. Jag har aldrig varit med i TV, så jag har ingen aning vad jag gillar bäst. Fast jag är rätt dålig på intervjuer över huvud taget. Kommer inte på vad jag ska säga ... förrän efteråt.
    samma här, vet inte ens varför jag ska va med ;)
  • snöfall

Men VEM är det som fyller på tvättkorgen i vårt badrum hela tiden?! gör inget annat än tvättar känns det som..

• Me81
    snöfall skrev 2009-11-12 09:55:28 följande:
    Men VEM är det som fyller på tvättkorgen i vårt badrum hela tiden?! gör inget annat än tvättar känns det som..
    jag lovar att d int e jag..
  • Garageänkan
    samma här. Undrar också vem det är
  • AasaC

Vår tvättkorg fylls också på alldeles för fort ... och nu har jag ju inte så mycket plats att torka tvätten på längre heller, eftersom vi flyttat ... så nu hinner den ju nästan aldrig bli tom längre. {#lang_emotions_tongue_out}

• Garageänkan
    AasaC skrev 2009-11-12 21:20:39 följande:
    Vår tvättkorg fylls också på alldeles för fort ... och nu har jag ju inte så mycket plats att torka tvätten på längre heller, eftersom vi flyttat ... så nu hinner den ju nästan aldrig bli tom längre.
    Jag har samma problem vi har en sån där torkställning från sparis som man fäller ut två "vingar" på och den är i vår sk "bastu" som inte är en bastu utan ett rum med en torkställning i. Den är konstant full med tvätt och jag hinner knappt få det torrt. Och det känns ändå som att ingen i familjen har några kläder?! Helt crazy!
    Sambon har ju många uppsättningar arbetskläder och de måste tvättas typ varje gång de använts. Stora sonen har alltid nästan smutsat ner ett ombyte om dagen, jag brukar inte byta på han om han har fläckar men inte sätta på det dagen efter igen. Minimalen brukar ju spy och dregla och så så hans kläder åker också i tvätt efter en dag typ... Ja så när man tänker så så förstår man nog hur det kan komma sig
  • AasaC
    Garageänkan skrev 2009-11-12 21:25:49 följande:
    Jag har samma problem vi har en sån där torkställning från sparis som man fäller ut två "vingar" på och den är i vår sk "bastu" som inte är en bastu utan ett rum med en torkställning i. Den är konstant full med tvätt och jag hinner knappt få det torrt. Och det känns ändå som att ingen i familjen har några kläder?! Helt crazy! Sambon har ju många uppsättningar arbetskläder och de måste tvättas typ varje gång de använts. Stora sonen har alltid nästan smutsat ner ett ombyte om dagen, jag brukar inte byta på han om han har fläckar men inte sätta på det dagen efter igen. Minimalen brukar ju spy och dregla och så så hans kläder åker också i tvätt efter en dag typ... Ja så när man tänker så så förstår man nog hur det kan komma sig
    Hm ... jo, när man tänker så, så förstår man nog.
    Vi har också en sån ställning, fast 2 av de där pinnarna (eller vad det heter) är trasiga, så de får man bara hänga lätta saker på, vilket är lite jobbigt, eftersom de egentligen skulle behövas till större kläder.
    I huset hade vi både den och ett torkskåp, men nu har vi ju bara den ställningen ... och det blir lite trångt när hela är utfälld i badrummet. Därför vill jag ju helst bara tvätta så att man slipper använda den ena utfällningen. Men nu hade vi besök i helgen och fick extra tvätt + att jag inte tvättade under besöket, så nu var jag ju tvungen att använda hela ställningen.
    Nu får vi besök den här helgen också, fast jag måste nog ändå tvätta mer, så fort detta torkat, för vi har fortfarande en del i tvättkorgen + att Viktors judodräkt behöver tvättas.
    Amanda byter ju kläder typ varje dag också ... hon känner ju inte alltid för att ha samma ... och Peppe byter också ofta kläder. Så det blir väl en del tvätt.
  • Garageänkan

Jag funderar på en torktumlare men vet inte om det skulle hjälpa direkt... Det är ju bara jobbigt nu på hösten och vintern när man inte kan hänga ute kläderna i trädgården.

• AasaC
    Garageänkan skrev 2009-11-12 21:54:08 följande:
    Jag funderar på en torktumlare men vet inte om det skulle hjälpa direkt... Det är ju bara jobbigt nu på hösten och vintern när man inte kan hänga ute kläderna i trädgården.
    Vi hade en kombinerad tvätt och torktumlar i huset. Vi tumlade ju ändå mest bara handdukar, så då tyckte vi att det var smartare att ha en kombinerad. Fast nu har vi ju bara en toppmatad tvättmaskin, eftersom det inte får plats mer i lägenheten.
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-11-12 21:58:28 följande:
    Vi hade en kombinerad tvätt och torktumlar i huset. Vi tumlade ju ändå mest bara handdukar, så då tyckte vi att det var smartare att ha en kombinerad. Fast nu har vi ju bara en toppmatad tvättmaskin, eftersom det inte får plats mer i lägenheten.
    Finns det inget gemensamt tvättrum torkrum i källaren på ert hyreshus?
  • AasaC
    Garageänkan skrev 2009-11-12 22:01:31 följande:
    Finns det inget gemensamt tvättrum torkrum i källaren på ert hyreshus?
    Det är inget vanligt hyreshus. Det finns ingen källare ens. Eller ... det finns en källare, men den hör till hon som vi hyr av. Vi hyr övervåningen i ett hus med två lägenheter ... och hyresvärdinnan bor i den nedre lägenheten. De är dock ett bostadsbolag och hon har fler hyresgäster på andra ställen.
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-11-12 22:05:59 följande:
    Det är inget vanligt hyreshus. Det finns ingen källare ens. Eller ... det finns en källare, men den hör till hon som vi hyr av. Vi hyr övervåningen i ett hus med två lägenheter ... och hyresvärdinnan bor i den nedre lägenheten. De är dock ett bostadsbolag och hon har fler hyresgäster på andra ställen.
    Aha okej. Då förstår jag.
  • Cecese

Här är det också överfullt med tvätt hela tiden, blir väl så när man är 6 pers i familjen. Det är iaf lite bättre på sommaren när vi har massor med torkutrymme (8 fulla maskiner får rum att torka utan problem) och 2 maskiner. Just nu har vi bara 1 tvättmaskin i bruk för det finns inte vatten draget till den andra och vi har 2 torkställningar med vingar samt flera snurror med nypor till strumpor och annat smått. Så med lite tur kan vi få rum att torka 4 maskiner iaf på en gång.

• Lewisia
    Ja inte är det vi , det klara vi så bra själva ! Skaffa fler tvättkorgar :). Vi har 5 st..
    Tre för olika färger, svart, vitt och färgat i grovis , sedan en för de två yngstas kläder i badrummet och den äldsta i källaren har en egen...:)
Svar på tråden Ålandstråden aug-> 09