• Disan

Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)

Inspirerad av alla poly- och otrohetstrådar man ramlar över här inne.

Min fråga är alltså, i ert nuvarande förhållande (eller ett tidigare förhållande om du är singel) har du då trånat efter ngn annan samtidigt som du är säker på att du vill leva med din partner och att du älskar honom/henne?

Med tråna menar jag ökat intresse, sexfantasier, fjärilar i magen, kan inte sluta tänka på personen i fråga.

Skriv gärna en kommentar också!
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)
  • Verkligen

Inte i det här förhållandet, börjar tro att jag blivit asexuell.
    Men i tidigare relationer har jag trånat efter andra.

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • logg81

Har aldrig hänt.

Den dagen jag börjar tråna efter andra på det sättet är det dags att gå vidare.
    Att tycka någon annan är snygg o så och sedan släppa det hela ser jag inget problem med... Men att fortsätta fantisera om någon annan... ja då tycker iaf jag att det finns ett problem i förhållandet...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Thaleya

Vilken fin tråd TS, jag är väldigt intresserad av röstningen :)

Så inga skämt tryckningar nu tack!

Själv så kan jag svara JA på den frågan, det kommer och går att jag tänker på en viss person. Vet att jag är tillsammans med min "själsfrände" - om man kan säga så. Men jag är nog inte helt mono. Vi har inga problem i förhållandet. Älskar min sambo men är lite småkär i en annan.

• lövet2

Visst har det funnits tillfällen, ja. Men jag vänder på klacken och går åt andra hållet så att säga, så går det över så småningom.

Really? Did I leave something out?
  • Anonym (sadness part 2)

Japp. Är i den sitsen nu... Inte så lätt att bryta upp efter så många år och två barn, och när man ändå älskar sin man, men kanske lite på fel sätt...

• MrsDeepblue

Ja! Det har hänt, det händer och det kommer att hända igen!

Så jag svarade att jag "ser det som en vana", även om jag inte direkt gillade den formuleringen.

• Thaleya

Anonym (sadness part 2) skrev 2009-08-13 20:12:08 följande:

Japp. Är i den sitsen nu... Inte så lätt att bryta upp efter så många år och två barn, och när man ändå älskar sin man, men kanske lite på fel sätt...
    Ja fast det där är väl en annan sak?
    Älskar du din man helt och fullt skulle du inte snacka om att bryta upp. Då är det tristess du snackar om och inte polygami. Eller har jag fel?
  • trisha

Nej...men det är klart man sett män och tänkt "oh shit vilken vacker människa" (händer ganska ofta haha) men ingt mer än det.

• MartinaE
    lövet2 skrev 2009-08-13 19:55:10 följande:
    Visst har det funnits tillfällen, ja. Men jag vänder på klacken och går åt andra hållet så att säga, så går det över så småningom.
    Så gör jag också =)
  • viseversa

Nope har aldrig hänt i mitt nuvarnade förhållande. Just för att min sambo är så smoking hot att ingen annan kan mäta sig med honnom(enligt mig såklart). trånar därför bara efter honnom. Vi har varit tillsammans i 3 år.

Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)