• Tabby

Frusna flickan skrev 2009-08-17 13:33:34 följande:

Jag är urdeppig.. Lyckades ta mig till butik dag och provade det som beställts. Jag märkte till min bedrövelse att både smock och buttom down är för små över bysten i stl 2 men bra  övri´gt. Stl 3 satt fortf åt över bysten men stooora i övrgt. Fan, jag får jaga gamla smockskjortor.............. Sedan var check meblusen underbar i stl 2! trodde jag aldrig. Har ju beställt  stl 3 eftersom den ser tajt ut över bysten. Hur kan det bli så här?? *deppar........ Då är det bara 100 g-toppen som passar i det paketet. Har aldrig haft det så illa förut. Köpte alltså en check me blus  butiken idag ifall de tar slut på nätet innan jag hinner byta till stl 2 och fick tag på en light cotton i stl 2! Fick 20% rabatt med idrottsrabatten på Kålle & Ada Gbg - perfekt. Hade glömt det men hörde en annan som hade det och så låg den i handväskan. Hur senil är inte jag???
    Den gamla smockblusen är det som den jag frågade om lite längre upp i tråden?
    Är den normal i storlek?
  • Tabby

Sara Mia skrev 2009-08-17 18:57:31 följande:

Idag kom min Frilled longsleeve almost black från Redhe. Med silkespapper runt öppnade jag långsamt och njöt av doften av mitt nya OM-plagg. Detta är verkligen en top som jag inte fastnade och knappt tittade åt till en början, men nu är jag så glad att jag beställde den. Den kommer att bli en favorit.
    Då är det nog 1 jag ska ha i den ...
    Tack.
  • Tabby

Sara Mia skrev 2009-08-17 22:16:47 följande:

Jag blir faktiskt irriterad på web-shopar som tar in nya OM-sortmentet men kör sommarkollektionen och ibland ännu äldre kollektioner till fullpris ändå tex. Bodhi och Lejonhuset tex. Även Stayhard och zoovillage är sega med REA på gamla kollektioner (även om de inte fått nytt ännu). IRL-butiker och andra web-butiker har ju REA:t dessa sedan länge. Vad är vitsen med att spara gamla kollektioner? Nej, sälj ut, töm hyllorna och ta in mer av det nya istället. Håller ni inte med?
    Stayhard trodde inte de skulle rea för de sa att de förmodligen kommer få sålt plaggen ändå....
  • Tabby

Sandra G skrev 2009-08-20 07:56:39 följande:

Igår fick jag ett paket från Country dreams med 329:an i. Idag kommer ett likadant med samma plagg. Vad skulle ni ha gjort?
    Kontakat dem och påpekat misstaget. Retur får de självklart stå för. Strular de så hota med Konsumentrådgivningen. Det brukar ta skruv .
  • Tabby
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 10:01:04 följande:
    Åh vad jag önskar att Ajabajakids är snabba och skickar min spoilerdress så att jag har den innan helgen..hoppas på leverans av makeout blouse och light cotton embroidered dark blue idag...
    Brukar de vara långsamma. Betalade till deras bankgiro i trosdags. Såg att överföringen gjorts i fredags. Men än har inget paket dykt upp .
  • Tabby

Sandra G skrev 2009-08-20 10:20:53 följande:

Nu har allt löst sig. Var inga problem alls. Hon var jättetrevlig på telefon.
  • Tabby

Hittat....
    Har mailat henne och undrade om hon hade kvitto för ett plagg. Hon sa då att det var en present. Mailade tillbaka och frågade var hon hade köpt alla andra plaggen hon hade ute. Hon skrev att hennes syster jobbade i butik i USA och därifrån kom plaggen. Säljaren var själv i USA nu.....

Låter så konstigt....fick ej heller namn på affärn.

Och självklart var alla plagg original.... enligt henne.

HAr någon annan mailat henne och vad har ni fått för svar?

Man borde ringa numret man får upp då hon har ett ovanligt namn för att komma om hon verkligen är i USA.....hmmmm right.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2