• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla skrev 2009-10-14 20:43:07 följande:
    En annan fråga medan jag ändå spammar tråden Hur är Taradiddle i storlek? Om man har 2 i de flesta överdelar men 3 i nederdelar, bör man då ha 2 el 3 i den? Är bred över axlar och rygg samt över höfter och häck. Hyfsat smal midja
    Den är lite tajt runt brösten. Så gå upp en storlek i den. Har nog mest 0 i överdelar men i denna st 1.
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-10-14 17:56:34 följande:

GÖTEBORGARE: Ni missar väl inte OM och Hunkydoryutförsäljningen imorgon från kl 07 på kastellgtan. Brukar vara bra!! Idag var det Nova star i Sävedalen, massor med fina jeans för 200 kr, fleece för 150 som finns i webbutik nu för 400 el något. Det är imorgon med  och de hade mycket kvar. Industrivägen 39 el något sånt, nära bron i "industribyggnad" - liten pappskylt utanför.Idag fick jag hem min voile tassle top i rose. UNDERBAR!!!!!!! Föll så snyggt. Känner mig inte alls så bred som jag gjorde i revolution. Gillar att man kan knyta åt äremn också och spetsen på ärmen är så himla fin samt mönstret framtill. Jag är kär!! Rätt färg för mig också! Rätt stor i stl dock så en 2:a hade räckt för mig men jag behåller min 3:a för den satt ändå snyggt och jag lär inte bli smalare kommande månader
    Var på Kastellgatan och hur länge har de öppet? Så himla typiskt att jag har sjuka barn .
  • Tabby

Odd Molly jeans töjs de mycket. Testade ett par från i år st 0. Passade bra, lite, lite tajta runt midjan. Mitt problem är att jeans ofta töjs mycket trots att jag köper dem nästan för tajta runt midja och bak. Och de är inte snyggt när det blir för löst.

• Tabby
    Duntoffla skrev 2009-10-14 21:48:31 följande:
    Sötnos!

OK, även om man inte har ngn byst? Men tror du att jag måste ha 4 då? Har som sagt oftast 2 men i ex Indy dressen behövde jag en 3:a när jag provade. 3 borde väl funka då va?
    Jag har 70 B och är oxå lite bred över skulderpartiet. Jag provade en 2 en gång bara för att se och den var för stor vid bysten för mig så. Så jag misstänker att samma sak skulle hända dig om du tar 4.
  • Tabby

Kan någon inboxa mig ang Kastellgatan och OM utförsäljning...please...blinkar snällt

• Tabby

Var någon på Kastellgatan och fyndade? Var där strax innan 11 och inte ett OM som ögat kunde nå. Dock lite blandat av andra märken men inget speciellt jag fastnade för. Ja, ja...jag sparade pengar .

• Tabby

Var någon på Kastellgatan och fyndade? Var där strax innan 11 och inte ett OM som ögat kunde nå. Dock lite blandat av andra märken men inget speciellt jag fastnade för. Ja, ja...jag sparade pengar .

• Tabby

Töjer sig OM jeansen mycket. Vågar man köpa ett par som sitter lite tajt nu?

• Tabby

Allvaligt? Ingen som har OM jeans och som kan säga om de töjer sig mycket eller lite?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2