Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Åh, vad bra! Tänkte att det nog var ngt sånt. Har den blåa från förra året men vill hellre ha en almost black. Tack!
    Hur är den i storleken?
    & HEJ tjejer!!!!!! att man på så kort tid kunde sakna nå´t så..........jag tyckte det var tomt de dagar tråden var borta.
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-08-18 22:26:41 följande:
    Tjena blixten Välkommen hit. Såg att SaraMia tipsade dig om vägen på bloggen.

(lite dator strul också......men saknade er likväl)
  • Mabimao
    malinoski skrev 2009-08-20 11:19:55 följande:
    Är det någon som har köpt en sådan där OM höstjacka som en kille säljer på blocket?Tycker själv att det känns MYCKET skumt. Jag mailade för några veckor sedan att jag ville köpa en, men sen har han dragit på det undan för undan. Nu skulle han till sist skicka en mot betalning med Payson, men ändrar sig i sista stund när jag lade till Payson Garanti (vilket innebär att jag måste godkänna varan innan säljaren får sina pengar). Han mailade då och sade att jag måste föra över till hans bankkonto istället om det ska bli någon affär.Vad säger ni om det??
    Sälj likadana på T nu, säkert samma kille.
  • Mabimao

Duntoffla: Hur gick det, fick du reklamera? Vad sa de på OM?

• Mabimao

fru vanheden skrev 2009-08-29 15:46:40 följande:

Åh, jag provade en sån idag Rosa och den var såå himla härlig..Fast jag vet inte om jag har råd just nu för jag har redan köpt 4 odd mollys denna månaden Sen blev jag blåst av en på tradera på en trasig blus och hon vägrar återköp så där försvann 1000:- *skitarg*Och lämnar jag neg omdöme så får jag det tillbaka...Skitkul!Aldrig mer tradera för mej!
    Men att ha ett neg omdömme där alla fattar att säljaren gjort fel gör väl inget? Jag har ett sån´t och tyckte det var värt det. Hur skall andra annars veta att denna skall man akta sig för? Ser man att nån har ett neg så läser man ju varför. Jag tror verkligen inte att det är så farligt.
    Du får gärna inboxa mig vem. Man vill inta handla av sådana säljare.
  • Mabimao

En fråga ang de långa koftorna (528 long cardigan). De är ju stora i storleken.
    Skall man gå ner en storlek?
    Om jag som oftast har 3 ,men skall köpa jacka och har nån kofta i 4, kan jag kanske ha den i 3 i och med att jag ligger så att säga mellan 3 & 4

• Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-08-30 18:10:17 följande:
    Du ska definitivt ha max en 3a. 4an är som ett tält på mig.
    Men kanske en 2:a alltså? Svårt när man inte kan prova live.
    Jag vill ju att det skall vara och mysig, inte trång......
    Bina skrev 2009-08-30 18:04:37 följande:
    Jag ligger oftast på 4 och jag hade 3 på min sån - den tyckte jag var rejält rymlig!
    Jag hade 3 på en sådan som du har grå men blå sidenband (vet inte vad den heter och sålde den förra året) och den tyckte jag var tok stor i 3. Är long cardigan samma som den?
    Då kanske jag skall ha 2........
  • Mabimao

Sara Mia skrev 2009-09-01 09:56:26 följande:

Ja, nu har jag faktiskt ringt OM.s kundtjänst och beskrivit problemet, men någon ny blus finns inte på deras lager. Så åter till butiken är min enda möjlighet om jag inte vill ha den. Jag väntar på att ni andra kollar era blusar och meddelar mig om detta är något som finns på var och varannan. Jag har den svarta sedan tidigare och där är det snyggt och rättstavat.
    Jag har blå och det är rättstavat på den.
    Jag tror det eventuellt kan finnas kvar sådana i den butik jag handlar i. Yap i Skövde.
    Kolla med dem och om de skickar (vet inte om de gör det). För i så fall kan du ju bara lämna tillbaka den du har.
    Lycka till!
  • Mabimao

fru vanheden skrev 2009-09-01 22:16:01 följande:

Var hittar ni varningslistan??Som den säljaren som lurade mej på min lovealot...Hon säljer mkt helt nya OM plagg, nästan bara en åt gången och då på köp nu (för annars skulle det väl vara misstänktsamt kanske) hon har över 600 i omdömen..Jag undrar om en del av hennes är kopior..
    Länka gärna till en av auktionerna så vi vet vem vi inte skall handla av. Även om det inte handlar om kopior.
    higher skrev 2009-09-01 21:10:46 följande:
    HejDet råder lite jackförvirring hos mig.. kommer det två olika jackor som heter något med 738Dvs en 738 i bomull ca pris 3000kroch ytterligare en i samma modell fast denna är i nylon och heter 738a pris ca 2000kr? HHar förstått att den dyrare är lite kraftigare. I flera webshoppar verkar man kunna förboka 738a men jag kan inte hitta någon info om 738. ...Kan någon bringa klarhet?
    Jag också.......jag har en butik som håller en 3:a och en 4:a tills jag provat. Men jag vill inte att den skall vara tunn som stargirl skriver om. Är de det i år?
    Såg en Röd på T, upplagd idag och den såg fodrad ut.
    Känner mig också tok förvirrad. ;-D
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2