• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Ugglan71

Frusna flickan skrev 2009-08-17 13:33:34 följande:

Jag är urdeppig.. Lyckades ta mig till butik dag och provade det som beställts. Jag märkte till min bedrövelse att både smock och buttom down är för små över bysten i stl 2 men bra  övri´gt. Stl 3 satt fortf åt över bysten men stooora i övrgt. Fan, jag får jaga gamla smockskjortor.............. Sedan var check meblusen underbar i stl 2! trodde jag aldrig. Har ju beställt  stl 3 eftersom den ser tajt ut över bysten. Hur kan det bli så här?? *deppar........ Då är det bara 100 g-toppen som passar i det paketet. Har aldrig haft det så illa förut. Köpte alltså en check me blus  butiken idag ifall de tar slut på nätet innan jag hinner byta till stl 2 och fick tag på en light cotton i stl 2! Fick 20% rabatt med idrottsrabatten på Kålle & Ada Gbg - perfekt. Hade glömt det men hörde en annan som hade det och så låg den i handväskan. Hur senil är inte jag???
    Tycker OM i bland kan vara lite konstiga i storlekarna. Köpte check me andress, storlek 1 men den var faktiskt en aning stor. Deras klänningar brukar vara ganska tajta. ... Vilken osis... Kan du inte ha ett linne under och inte knäppa alla knappar?
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-08-17 13:33:34 följande:

Jag är urdeppig.. Lyckades ta mig till butik dag och provade det som beställts. Jag märkte till min bedrövelse att både smock och buttom down är för små över bysten i stl 2 men bra  övri´gt. Stl 3 satt fortf åt över bysten men stooora i övrgt. Fan, jag får jaga gamla smockskjortor.............. Sedan var check meblusen underbar i stl 2! trodde jag aldrig. Har ju beställt  stl 3 eftersom den ser tajt ut över bysten. Hur kan det bli så här?? *deppar........ Då är det bara 100 g-toppen som passar i det paketet. Har aldrig haft det så illa förut. Köpte alltså en check me blus  butiken idag ifall de tar slut på nätet innan jag hinner byta till stl 2 och fick tag på en light cotton i stl 2! Fick 20% rabatt med idrottsrabatten på Kålle & Ada Gbg - perfekt. Hade glömt det men hörde en annan som hade det och så låg den i handväskan. Hur senil är inte jag???
    Den gamla smockblusen är det som den jag frågade om lite längre upp i tråden?
    Är den normal i storlek?
  • HardcoreHunny

Någon i denna tråden som kan vara så gullig att de hjälper mig med lite mått på en lovely knit våren-09, bomull såklart...
    Framför allt en i strl 2, men även 3 är av intresse!

*armhåla till armhåla mätt över ryggen?!
    *nacke till nederkant?!

Köpte en i strl 4 som jag badar i & vill nu veta om 2 e lagom eller det e helt enkelt en i 3 jag ska ha tag på!

Jätte tack på förhand!

• Frusna flickan
    Ugglan71 skrev 2009-08-17 13:45:17 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-17 13:33:34 följande: Tycker OM i bland kan vara lite konstiga i storlekarna. Köpte check me andress, storlek 1 men den var faktiskt en aning stor. Deras klänningar brukar vara ganska tajta. ... Vilken osis... Kan du inte ha ett linne under och inte knäppa alla knappar?
    Trivs inte riktigt då... Och vill kunna ha dyra plagg knäppta också, annars är det inte riktigt värt det känner jag. Det ska sitta kanon och det brukar det mesta göra men denna höst blev lte snopen för mig...
  • Snova

Fråga om nån orkar svara:
    Har makeout blouse funnits i chalk? Höstens är ju mer rosa. Blev så sugen på en och har för mig att vårens kanske fanns bl.a. i chalk.

• Snova
    den finns ju i chalk nu!

Ny fråga:
    Vet nån om den fanns i chalk i våras? För visst var mönstret annorlunda då? Fjärilar bl.a. har jag för mig.
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-08-17 14:26:20 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-17 13:33:34 följande: Den gamla smockblusen är det som den jag frågade om lite längre upp i tråden?Är den normal i storlek?
    Nej du frågade väl om summer of 2007 tunikan (vit m rött) den tycker jag är stor överallt utom vid bysten. Har man mindre byst kan man nog ta den mindre av de två man pendlar mellan men andra kanske tycker annat.
  • Audrey Will
    Snova skrev 2009-08-17 17:02:01 följande:
    en fråga till Här finns nylon parka i almost black: madsogmille.dk/shop/voksen/odd-molly/094285-o...På OMs hemsida finns den inte med alls... Hur ska man tolka det?
    Jo den är från den nya Höstkollektionen, men har bara inte släppts ännu. Den blå på bild är från äldre kollektion. OM's hemsida inte är så bra uppdaterade på plagg som inte släppts, de var jättesena med att uppdatera Pre-Fall plaggen! Men parkasen kommer.. dröjer kanske en månad till (gissning)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2