• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • malinoski
    jompa skrev 2009-08-17 20:08:51 följande:
    Ja problemet är ju bopparna, skulle säkert kunna ha stl 1 i de flesta plagg om det inte var för dem De skulle nog sitta bättre då, men det blir för tajt över bröstet med stl 1 i många modeller.
    Jag tycker inte att det är något problem med vidden så länge man inte väljer de allra kortaste modellerna. Tex Continent X-stich funkar inte i blusen, men däremot i tunika! Sen om det är vidd i plagget får man se till att ha smalt nertill istället. Till vissa klänningar kan man även sätta till ett brett skärp för att framhäva midjan om man vill, då får man också bort gravidkänslan.
  • Tuffelisa
    Sommarbebben skrev 2009-08-17 20:16:20 följande:
    Har funkat jättebra för mig. Väldigt trevlig bemötande och det tog väl en 3-4 dgr?
    Å vad bra, då ska jag ta å shoppa lite igen

Tack!
  • nick name
    Sommarbebben skrev 2009-08-17 20:14:19 följande:
    Här är min blogg:mollyflickan.blogspot.com/Inte så farligt nu - nu ler jag mest och den anononymes åsikter.... Men tycker faktiskt att det var ganska otrevligt skrivet!
    Vilken idiot. I D I O T.
  • Sommarbebben

Typ ja, varför gå in och läsa en blogg som enbart handlar om Odd Molly kläder om man nu gillar en helt annan typ av kläder? Fattar det inte!
    GT och Lindex är helt ok det med, men det är ju lixom inte det som min blogg handlar om. Som du sammanfattade det - idiot - det verkar det finnas gott om!

• jompa
    Sommarbebben skrev 2009-08-17 20:33:06 följande:
    Typ ja, varför gå in och läsa en blogg som enbart handlar om Odd Molly kläder om man nu gillar en helt annan typ av kläder? Fattar det inte!GT och Lindex är helt ok det med, men det är ju lixom inte det som min blogg handlar om. Som du sammanfattade det - idiot - det verkar det finnas gott om!
    Säger som du, varför ens läsa om man inte gillar OM. Tycker det är vanligt att man klankar ner på de som köper "dyra" plagg vare sig det är till vuxna eller barn, men det är väl inte så ofta nån går in i nån blogg och klagar på att de bara har hm på sig eller barnen bara har Lindex kläder.
  • Ullis 10

Men ååh så trist, konstigt att folk orkar skriva sånt, fattar det inte. Att jag köper mycket danska barnkläder o inte köper beg. har jag fått så mkt skit för - bla står jag för större delen av miljöförstöringen här på jorden, men, men.. Hatar folk som avundsjukt kommenterar, sist en sa en sån pryl i min närhet (angående en tredje icke närvarande person som lagt extremt mycket pengar på en grej) så sa jag bara: men så kul för honom om han gillar det. Knäpptyst vid bordet kan jag säga.

• malinoski

Håller med om att man lätt blir lite fartblind när man har hamnat i OM-himmelriket, helt plötsligt tycker man att ett plagg under 1000 kr är billigt!

Men är det inte fler än jag som tycker att den här kollektionen har blivit ruskigt dyr? I alla fall vissa plagg. Som mitt senaste "måste-ha-objekt", velour-dress-frill-tunic, helt underbar men den kostar ju närmre 2000!
    Är inte det mycket??
    (även fast jag just nu försöker övertala vissa andra att den inte aaaalls är dyr..)

• Ullis 10

Vilken färg på button down tunikan är snyggast??? Och varför finns varken den eller 327:an i cherry... Nu har jag shoppat idag också, måste nog ge mig nu:). När kommer nästa "släpp"?

• Ullis 10

Förresten: har ju läst din fina blogg förr, men kopplade inte med nicket här:)

• Sandra G

Vad shoppade du?

Ullis 10 skrev 2009-08-17 20:47:34 följande:

Vilken färg på button down tunikan är snyggast??? Och varför finns varken den eller 327:an i cherry... Nu har jag shoppat idag också, måste nog ge mig nu:). När kommer nästa "släpp"?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2