Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Cashew skrev 2009-09-25 11:47:56 följande:
    skrutteruttandu är verkligen supersnygg i din everyweardress!! så snygg att jag va tvungen att prova en själv, men den va inte alls lika snygg på mig tror iofs att jag skulle gått ner en storlek från 1 till 0 för jag upplevde den aningen stor i storleken.
    TACK {#lang_emotions_flower}. Min är en 1:a, hade säkert kunna haft en 0:a, men det fanns ingen, å andra sidan kan man ju dra åt med skärpet om man tycker den är stor...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    Bina skrev 2009-09-26 06:23:18 följande:
    Goooooooooood morgon alla söta Mollytjejer... strax kliver jag ut i Freeminds bil och susar mot Stockholm och Molly-träffen.Trevlig helg alla!
    Ha det så himla skoj!!!!!! Jag skall tänka på er alla galna Mollyfantaster som kommer storma varenda molly-butik {#lang_emotions_laughing} (och ja, jag skulle velat vara med {#lang_emotions_embarassed}). Ser fram emot mycket rolig läsning i bloggarna imorgon! {#lang_emotions_flower}
  • Skrutteruttan
    villemina skrev 2009-09-26 08:49:45 följande:
    Gomorron!!Måste fråga: Tänk på dina OM-plagg du har i din ägo... Om du tvingats välja bort ALLA plagg utom ETT, vilket hade du behållt och varför??Själv hade jag klamrat mig fast vid min jeanskjol (vad heter den?? "Plated denim"-nåt...?). -------------------------------------------------- -------------PS: Ha det så kul idag, Vanheden! Kanske vi ses!
    Hmmm, min nya hearted tunic!
  • Skrutteruttan
    Ps, beställde den bruna mocka-väskan igår, nu är outfiten "komplett", fru vanheden och jag kan leka tvillingar i våra powderjackor, chocolate UGG och suede tassel bags {#lang_emotions_laughing}.

Idag blir det en snabbvisit till Smultrongården, bara måste ha ett Humanity for all band. Tips om färg? Tänker att det skall passa till flera mollysar...Svart är ju snyggt till royal, cherry, powder, rose och almost black...brunt till powder, rose och chalk, vitt till allt (men tror ni det blir "skitigt"?)...Har hört att magenta skall vara fint till royal också. NI som har, vilka färger har ni köpt?
  • Skrutteruttan
    fru vanheden skrev 2009-09-26 10:25:59 följande:
    Haha, ta ett mörk brunt humanity för det har ju jag Sen får vi ordna en egen träff du och jag nästa gång vi är i Arboga så kan vi leka med alla våra kläder
    Absolut {#lang_emotions_smile}. Skall kolla på Smultrongården idag vad som finns kvar...kan ju prova vilket som ser snyggast ut mot min vita hud {#lang_emotions_surprised}.
  • Skrutteruttan
    God kväll i tråden {#lang_emotions_cheers}

Idag tog vi en snabb sväng förbi Smultrongården, skulle bara köpa ett Humanity for all band. Det blev ett i vitt:

När jag var där förra lördagen hade hon inte ens packat upp dem, nu fanns det bara typ fem kvar. Valde mellan vitt och brunt, mannen och äldsta dottern tyckte vitt, så då blev det så! OT, förlåt!

Det roliga var att de hade höstmarknad på Smultrongården och därmed kampanjpris på alla Lovely knit, 300 kronor rabatt. Jag kunde ju förstås inte låta bli utan slog till på en i almost black som jag velat ha sedan jag köpte min i cherry. Nu är jag såå glad och nöjd! Det enda som återstår på min heta önskelista är några fler jersey rib...Sedan vill man väl som vanligt ha fler plagg under vintersläppet...Men, men känns skönt att ha betat av lite på "måste-listan" i alla fall {#lang_emotions_laughing}.
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-09-27 09:21:05 följande:
    För er alla som var med igår!!! Tack för en underbar dag. Synd att jag missade kvällen men det var tyvärr inget att göra. Nästa gång checkar jag in på hotell oxå så jag kan förlja med hela dagen och dricka en massa vin på kvällen och slippa köra hem
    Vi är såå nyfikna! Berätta lite vad som inhandlades och vad det pratades om {#lang_emotions_dreamer}?
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-09-27 09:44:17 följande:
    Det handlades, dracks bubbel, promenixades i soliga sthlm och skrattades. Vad det pratades om......det kan vi inte avslöja. Det är hemligstämplat. Kom med nästa gång så får du veta
    Ja, det vore ju urskoj....får väl se till att spara skattepengarna till ett sådant tillfälle {#lang_emotions_money_mouth}.
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-09-27 13:21:46 följande:
    Bilden tagen av Malenami så jag har snott den av henne. Men eftersom den föreställer mig så hoppas jag att det är OK trots att hon ägen copyright på den Är det inte en härligt mollyaktig bild? Det tycker jag. Önskar jag kunde ha Malenami som min egna hovfotograf jämt så man fick sådana här situationsbilder som INGEN tar på mig annars.
    Såå snygg, nu vill man ju ha den också {#lang_emotions_wink}
  • Skrutteruttan
    På min darkblue 327 har brodyren repat upp sig lite, men jag drog bara tillbaka den från insidan...Den i cherry är jättefin och jag tvättar INTE i tvättpåse {#lang_emotions_innocent}.

NU har jag klickat hem en a-one silk tunic,  i royal. Klick klick och rakt emot konkurs {#lang_emotions_money_mouth}. Helgen har inneburit en väska, en lovely knit och nu denna. Jag kan ICKE fortsätta på detta vis! Men jäkligt snyggt klädd är jag {#lang_emotions_smile}. Skulle såå gärna vilja ha en onceinalifetime coat, men det tillåter inte ekonomi, tyvärr! Blir riktigt avis när jag kikar på bilderna från Mollyträffen, Ina som har både den kappan och den andra superfina "Helena Christiansen-kappan". Om jag skall fortsätta jobba som förskollärare måste jag hitta en karl som INTE jobbar i kommunen {#lang_emotions_wink}.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2