Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

jojoa75 skrev 2009-10-31 10:24:55 följande:
    påhopp?Du la själv in flertalet inlägg om att din ekonomi inte var sådan att du kunde handla hur mycket som helst mm mm mm, när du sen fortsatte handla så frågade jag dig hur det gick ihop. Variation i en bildtråd är väl roligt.. därmed inte sagt att jag inte tyckte om dina bilder.För mkt i samma kollektion? Det är vi ju flera som pratat om, att det är roligt att välja ut godbitarna.. så har väl du oxå gjort, antar jag iaf.Tycker nog att du tolkar lite fel, att du tar åt dig i onödan..Men sure, vill du det så ska jag inte skriva nåt om vad jag tycker eller inte tycker om i denna tråden mer, eftersom du uppenbarligen tar åt dig ang allt vad jag skriver (vilket jag inte förstår..)Tycker ju poängen med ett forum är att man diskuterar vad man tycker om och inte tycker om, speciellt i en tråd som endast berör ett klädmärke.Jag tycker inte om allt i en oddmolly-kollektion, men enligt din synpunkt så ska jag inte säga nåt om det?hmm..
    Självklart skall du yttra dig, jag kände mest att tonen gentemot mig var tråkig. Jag är säkerligen överkänslig och troligtvis är det bara jag som reagerar, men om man höjer en blogg för att det "inte är så mycket trams" så tycker jag det är lätt att tänka att de andra innehåller just mycket trams. Kan man inte bara säga "du har en jävligt bra blogg".

Förlåt alla andra för OT i tråden, nu skall jag vara tyst!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    jojoa75 skrev 2009-10-31 10:41:40 följande:
    Men... Ja, det var överkänsligt! Om jag vill säga att jag tycker en blogg är bra, tror du att det automatiskt betyder att jag inte tycker att din är det?? Alla har vi väl favoriter, vare sig det rör sig om bloggar, klädesplagg, tv-serier, maträtter, resemål, whatever.. Det måste man väl kunna uttrycka utan att behöva tillägga att jag tycker även om r, s, t, u, v, x o y-s bloggar..
    Absolut, gör så, det är jag som överreagerar!
  • Skrutteruttan
    MammatillO skrev 2009-10-31 13:51:02 följande:
    Jag menar kvaliten på pärlorna osv , man vill inte direkt slänga ut x-antal tusen och så lossnar pärlorna ..Vad jag sett på webshopparna ska det vara sammetstyg
    Den känns väldigt geniun, det är nog ingen risk att de lossnar, men man vet ju förstås aldrig....
  • Skrutteruttan
    MammatillO skrev 2009-10-31 17:51:41 följande:
    Tror jag kollat igenom hela din blogg jisses vad vacker du är
    Åh tack rara du, jag blir alldeles generad {#lang_emotions_embarassed}
  • Skrutteruttan

Mest pengar på:

Kläder till barnen (men då har ju vi 7 stycken att köpa till så det är väl inte så konstigt)

Kläder till mig (just för att det i stort sett är min ENDA hobby)

Inredning (jag tycker egentligen att det är väldigt roligt, men nu bor vi lååångt ifrån mitt drömboende och då käns det liksom inte lika roligt, ett par superfina gardiner gör sig liksom inte om man har en knallgul vägg, förstår ni hur jag menar?)

Resor, nöjen (ingen av oss vill resa nu med alla barnen, det är bara jobbigt och bevärligt, har rest en hel del innan vi fick våra gemensamma barn...när de fyra stora är utflugna kan jag tänka mig att vi vill resa med våra tre gemensamma)

• Skrutteruttan
    Frusna flickan skrev 2009-10-31 20:31:06 följande:
    Jag förstår dig faktiskt gällande "det där var väl en onödig kommentar" Det hade jag också känt varit jobbigt om någon skrev till mig. Men så är även jag en rätt känslig person.
    Tack {#lang_emotions_heart}

Hur mår du och bebben? När är det dags för ul? Skall ni ta reda på könet? Jag skulle verkligen vilja vara i dina kläder, underbart att vara gravid (när tröttheten och illamåendet gett med sig förstås!){#lang_emotions_gravid}
  • Skrutteruttan
    Ullis 10 skrev 2009-11-01 10:01:50 följande:
    Fast du skrutteruttan.. har alltid undrat en sak: hur 17 kan du o kidsen se ut så där o vara fotade o klara i gryningen??? Hm.. ska nog masa mig in i duschen nu..
    Här vaknar vi någon gång mellan fem och sex, då hinner man MYCKET {#lang_emotions_laughing} och tack för komplimangen!!!

Den guuuula väggen finns i Williams och Tildes rum, totalt omodern {#lang_emotions_surprised}
  • Skrutteruttan
    Jag har också sett en ljuvlig liten bebisklänning med den där lappen som det står Folklore på, en grå skapelse med vit spetskant där nere, urfin! Om man hade en liten bebbeflicka förstås {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    MammatillO skrev 2009-11-01 14:36:47 följande:
    Vet du om det fin någon webshop som säljer once in a lifetime kappan i storlek 3 någonstans ?hittar bara den i powder , visserligen är den super fin också men med tanke på att den kommer användas dagligen är jag super rädd att den blir lätt skitig i färgen powder..hur upplever du den i storleken?
    Ganska liten i storlek, jag har faktiskt en 2 i min, mest för att den skulle räcka till över axlar och inte vara tokkort i ärmarna..Jag pendlar ju en del i vikt och vill inte riskera att ett så dyrt plagg blir oanvänt på grund av ett par kilo upp eller ner...
  • Skrutteruttan
    Frusna flickan skrev 2009-11-01 20:20:46 följande:
    Tack för att du frågar rara du. Dock måste jag berätta att ul visade att bebbe inte längre levde, graviditeten har stannat av tyvärr. Känns ändå rätt okej trots allt. Jag har ju varit gravid och gått hela vägen och fött tre barn på raken utan problem. Har vänner som haft en snårig väg och när jag fick detta besked kändes det nästan som att det var min tur. Jag var ledsen den dagen, åt ostar och drack rödvin på kvällen och grät mig till sömns, sedan har det känts okej. Det var egentligen inte läge nu så vi kommer inte att försöka precis nu igen. Min supersvullna mage har börjat gå ner och jag mår bara lite illa någon gång då och då nu. Hormonerna börjar rinna av mig... Så var det med det. Jag ska trösta mig med något nytt från prespring och kanske blir det nytt hus nästa år istället för citylägenhet.
    Åh nej!!!!Fy vad tragiskt {#lang_emotions_cry}. Det hände mig också, mellan tvillingarna och Luca. I vecka 12 fick jag en blödning och då visade det sig att fostret dött i vecka 8, men jag hade alla graviditetssymtom kvar och stor mage, kroppen förstod inte att fostret inte levde...Missed abortion alltså...
    Den förlossningen var den värsta i mitt liv, värkar var tredje minut i över ett dygn när det väl satte igång, till slut stod jag inte ut, åkte till sjukhuset och då kom klumpen i toaletten. Fy, jag gråter fortfarande när jag tänker på det...Luca kommer alltid att vara barnet som kom "istället för"...

Hopaps du snart får en ny liten böna!!!!!Bamsekramar till dig!!!{#lang_emotions_heart}

Förlåt förlåt för OT i tråden {#lang_emotions_embarassed}
  • Skrutteruttan
    Skrutteruttan skrev 2009-11-01 20:32:50 följande:
    Åh nej!!!!Fy vad tragiskt . Det hände mig också, mellan tvillingarna och Luca. I vecka 12 fick jag en blödning och då visade det sig att fostret dött i vecka 8, men jag hade alla graviditetssymtom kvar och stor mage, kroppen förstod inte att fostret inte levde...Missed abortion alltså...Den förlossningen var den värsta i mitt liv, värkar var tredje minut i över ett dygn när det väl satte igång, till slut stod jag inte ut, åkte till sjukhuset och då kom klumpen i toaletten. Fy, jag gråter fortfarande när jag tänker på det...Luca kommer alltid att vara barnet som kom "istället för"... Hopaps du snart får en ny liten böna!!!!!Bamsekramar till dig!!!Förlåt förlåt för OT i tråden
    Förlåt jag menade ju inte att skrämma dig nu, jag menar att den var värst för att man har all den där smärtan och så får man aldrig en belöning, förstår du hur jag menar?
  • Skrutteruttan
    smulan0 skrev 2009-11-08 09:47:19 följande:
    I vilket land är era odd molly strumpor i ull tillverkade? Köpte ett par blå på tradera och det står made in china. Falska???
    Har mina blå på mig nu, inköpta på Smultrongården, det står Made in China på dem med {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2