• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2009-09-01 23:04:07 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-01 22:16:01 följande: Jag också.......jag har en butik som håller en 3:a och en 4:a tills jag provat. Men jag vill inte att den skall vara tunn som stargirl skriver om. Är de det i år?Såg en Röd på T, upplagd idag och den såg fodrad ut.Känner mig också tok förvirrad. ;-D
    Här är länken till den trasiga blusen som jag köpte..
    Märk väl att under frakpriset där det står skick står det nytt..
    Och så var en av rosorna trasig, hål strax där under, en ful lagning med små hål runt om på sidan och ett hål mitt fram på blusen..
    http://www.tradera.com/odd-molly-862-livealot-blouse-strl-2-auktion_97425071

(obs, inte min auktion måste jag säga va?)
    dsmammor rules
  • Mabimao

fru vanheden skrev 2009-09-01 23:29:17 följande:

Här är länken till den trasiga blusen som jag köpte..Märk väl att under frakpriset där det står skick står det nytt..Och så var en av rosorna trasig, hål strax där under, en ful lagning med små hål runt om på sidan och ett hål mitt fram på blusen..www.tradera.com/odd-molly-862-livealot-blouse...(obs, inte min auktion måste jag säga va?)
    Tack, tråkigt med säljare som inte står för vad de säljer. Man blir ju mer och mer tveksam till att handla OM på T. Synd, för det är ett toppställe att hitta äldre godingar på. Jag har klarat mig så när som på en som sålde en OM kknit kofta som var trasig. Vägrade återköp hon med trots bild på skadan. Jag sålde den vidare på T, men med bild på skadan. Förlorade lite pengar på det, men inte så mycket. Hon påstod att jag gjort hålet själv.....eller hur?
    Sååååå tråkigt!
  • Mariajac

fru vanheden skrev 2009-09-01 23:29:17 följande:

Här är länken till den trasiga blusen som jag köpte..Märk väl att under frakpriset där det står skick står det nytt..Och så var en av rosorna trasig, hål strax där under, en ful lagning med små hål runt om på sidan och ett hål mitt fram på blusen..www.tradera.com/odd-molly-862-livealot-blouse...(obs, inte min auktion måste jag säga va?)
    Den säljaren kränger jättemycket kopior. Man kanske inte märker det så tydligt, för hon lägger alltid ut en auktion i taget med praktiskt taget samma utropspris som köp-nu-pris, vilket innebär att hennes auktioner går jättefort oftast. Snorbilliga är de också! Splirrans nya #327 för 499:- liksom!

Ofta tvättar hon dem en gång, så man inte kan hävda att de inte luktar äkta Molly och bli misstänksam mot det. Och av någon anledning är folk mer benägna att tro att det är äkta plagg om de är "endast använd och tvättad en gång = nyskick".

Min kompis fick hem en #327 från henne som var fint gjord, men lade man bredvid en äkta såg man helt klart skillnad i broderiet. Men hon gick med på återköp iallafall :-/ Så varning!!!
  • Mariajac

Å sen blandar hon med en massa äkta Mollysar också, vilket gör att hon sticker ut mindre!

• fru vanheden
    Mariajac skrev 2009-09-01 23:42:30 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-01 23:29:17 följande: Den säljaren kränger jättemycket kopior. Man kanske inte märker det så tydligt, för hon lägger alltid ut en auktion i taget med praktiskt taget samma utropspris som köp-nu-pris, vilket innebär att hennes auktioner går jättefort oftast. Snorbilliga är de också! Splirrans nya #327 för 499:- liksom! Ofta tvättar hon dem en gång, så man inte kan hävda att de inte luktar äkta Molly och bli misstänksam mot det. Och av någon anledning är folk mer benägna att tro att det är äkta plagg om de är "endast använd och tvättad en gång = nyskick".Min kompis fick hem en #327 från henne som var fint gjord, men lade man bredvid en äkta såg man helt klart skillnad i broderiet. Men hon gick med på återköp iallafall :-/ Så varning!!!
    Usch jag misstänkte det för ett tag hade mkt ed hardy också..
    Då skulle man ju anmäla henne på tradera..!
    Men min lovealot är väl ingen kopia?
    Det retar mej med hämdomdöme..
    Alla utom ett av mina neg omdöme är hämdomdöme
    dsmammor rules
  • Mariajac

Min kompis är rätt ny på tradera, så hon valde att inte lämna något negativt med risk för att få ett tillbaka. Har man inte så många omdömen, drar det ju ner betyget jättemycket med ett negativt - hur befogat det än är.

Jag har väldigt svårt att tro att lovealot-blusen är en kopia. Bara för att det tyvärr florerar en hel del på tradera, så är det ju ändå väldigt få plagg som kopieras. Och folk har en tendens att bli superparanoida och misstänka ALLA plagg, vilket iofs är förståeligt när man ändå betalar såpass mycket. Men de senaste kända är väl just #327 och #329 och alla X-stitch klänningar från förra kollektionen.

• Mariajac

Den här #329 ser t.ex. lite lurig ut... är det inte alltid 7 rader med broderade "kryss" och inte 5 som på denna?

www.tradera.com/ODD-MOLLY-329-strl-2-Ny--auktion_96082328

Å den säljaren kränger ju också enbart kopior så till den grad att man kan kolla in hans annonser regelbundet för att se vilka plagg man ska undvika!

• Mariajac

Å här sitter jag och babblar... jag som normalt bara är en "sån som läser"... haha!
    Men jag är superengagerad i jackan å det var väl diskussionen startade!

• higher
    Mariajac skrev 2009-09-01 23:06:55 följande:
    Här finns en massa fina bilder på 738a, i almost black. Inte alls så glansig som förra årets verkar det som? Men nu sitter jag mest och surar över att jag inte lyckades knipa en... cgi.ebay.com/ODD-MOLLY-Black-Parker-PARKA-Coa...
    Toppen tack, precis så vill jag att den ser ut !
    Jag har gjort en förhandsbokning hos CD. Har aldrig handlat av dem tidigare och förstått att det varit en hel del problem så jag tänkte ge dem chansen att bevisa motsatsen.... eller så var det så att jag inte hittade någon annan butik att förhandsboka ifrån....
  • NewYorker
    Mariajac skrev 2009-09-02 00:06:25 följande:
    Den här #329 ser t.ex. lite lurig ut... är det inte alltid 7 rader med broderade "kryss" och inte 5 som på denna? www.tradera.com/ODD-MOLLY-329-strl-2-Ny--aukt...Å den säljaren kränger ju också enbart kopior så till den grad att man kan kolla in hans annonser regelbundet för att se vilka plagg man ska undvika!
    Tack för tipset, höll på att gå rakt i fällan igen - tänkte buda hos honom.

Nej, jag tror jag lägger ner tradera, vågar inte köpa längre, och sälja går ju sämre när folk misstänker kopior.

Så himla trist!!!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2