• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • 82an

Snälla hjälp! Någon som har en T88 button down som har haft problem med banden man knyter i ryggen. Mina har börjat fransa sig och kommer inte sitta kvar länge till och jag har endast tvättat och använt den 2ggr och varit noga att förlja tvättrådet med 30grader. Kan man reklamera eller bör man försöka fixa det hemma? jag är värdelös på att sy. Har jag fått ett måndags ex eller har någon varit med om detta?

• Morty
    fru vanheden skrev 2009-09-02 17:53:31 följande:
    NewYorker....Jag fick hem min Angora mix long cardigan i färgen Rose idag Helt underbart mysig varden... Velade länge med färgen men det blev en rose och det blir jag nog nöjd med... Och sen har jag en fråga.. Frusna flickan? Jag såg att du köpte en lovely knit i almost black, var den i ull?? Finns det lovely knit i almoste black som är i bomull? Jag har en äldre lovely knit idag som är beige men hade gärna haft en almost black också men klarar nog inte ullen
    Kommer bara i ull nu till hösten som jag förstått det. Till våren kommer det antagligen i bomull.
    Plutten & Pluttan
  • fru vanheden
    Audrey Will skrev 2009-09-02 17:57:51 följande:
    www.sidandsally.com/system/search/product_pop... (Top Frill)Ni som har denna - hur är den i storlek? Tack! Beställde precis en 2:a, men det fanns 3:a kvar också om jag vill ångra mig..
    Jag vill bara ifrågasätta sid & sally..
    Jag beställde ju en makeout blouse från dem..:Fick leveransbekräftelse men inget hände..Mailade dem och den var skickad med de hade bara inte varit på kontoret..
    Sen får jag ett mail att de hade annulerat min ordet för den fanns inte längre...
    Nyss när jag gick in från din länk såg jag fortfarande makeout blusen i deras lager fast de sa att den inte längre fanns!

Så kolla noga så att deras lager verkligen stämmer är mitt tips...
    dsmammor rules
  • Audrey Will

fru vanheden skrev 2009-09-02 18:03:54 följande:

Jag vill bara ifrågasätta sid & sally..Jag beställde ju en makeout blouse från dem..:Fick leveransbekräftelse men inget hände..Mailade dem och den var skickad med de hade bara inte varit på kontoret..Sen får jag ett mail att de hade annulerat min ordet för den fanns inte längre...Nyss när jag gick in från din länk såg jag fortfarande makeout blusen i deras lager fast de sa att den inte längre fanns!Så kolla noga så att deras lager verkligen stämmer är mitt tips...
    Ja just det, du hade ju problem med dom.. Har beställt av dom innan och då gick det snabbt och smidigt... De verkar ha sin lagerstatus dåligt uppdaterad nu då, och på ett sätt kändes det för bra för att vara sant att de hade Frillen kvar, som är slutsåld överallt. Då får vi se vad som händer nu, frillen är redan betald via internetbank..
    Tack för påminnelsen!
  • Tabby
    82an skrev 2009-09-02 18:02:10 följande:
    Snälla hjälp! Någon som har en T88 button down som har haft problem med banden man knyter i ryggen. Mina har börjat fransa sig och kommer inte sitta kvar länge till och jag har endast tvättat och använt den 2ggr och varit noga att förlja tvättrådet med 30grader. Kan man reklamera eller bör man försöka fixa det hemma? jag är värdelös på att sy. Har jag fått ett måndags ex eller har någon varit med om detta?
    Reklamera.
  • Sara Mia
    alias skrev 2009-09-02 17:36:42 följande:
    Jag blir galen.Var i OM-butiken i måndags, och shoppade - ingenting. Otroligt!Jag provade koftorna, lovely knit, tenfold knit, v-neck cardigan, angoramix long cardigan, everyday short cardigan, first lady cardigan ... alla i den där ullmixen som jag inte brukar klara av.MEN, de kändes allihop väldigt mjuka och gosiga, framför allt angoramix logn cardigan och first lady (som är ursnygg!).Jag lämande iallafall butiken tomhänt, nöjd över min ståndaktighet.MEN som så ofta när det gäller Odd Molly slår habegäret till när man minst anar ... Nu bara MÅSTE jag ha First Lady Cardigan i rosa, V-neck cardigan i almost black och angoramix long cardigan i grått.Och gissa vad? Jo, nu är min storlek slut nästan överallt. Efter träget letande har jag dock funnit angoramix och first lady, men är desperat på jakt efter vneck cardigan almost black i stl 4.Om ni snubblar över en sån är jag tacksam för tips! Ajabajas och Tintins tog slut innan jag han blinka, och OM-butiken har den inte i almost black.Har också kommit på att jag vill ha X-stitchen i blossom, storlek 3. Men nu är den också slut överallt.Varför är det alltid så?
    www.marengs.com har den i strl 4, men det blir ju lite dyrare från Danmark, men om man är desperat så kanske man står ut med det? kan det va´nåt´?
  • 82an
    Tabby skrev 2009-09-02 18:18:38 följande:
    Reklamera.
    Jag har nyss gjort det=)) Vet ni om det är fler som drabbats av samma så att man bör köpa en helt annan sort eller kan det bara var ett måndags ex
  • fru vanheden
    Audrey Will skrev 2009-09-02 18:14:34 följande:
    Ja just det, du hade ju problem med dom.. Har beställt av dom innan och då gick det snabbt och smidigt... De verkar ha sin lagerstatus dåligt uppdaterad nu då, och på ett sätt kändes det för bra för att vara sant att de hade Frillen kvar, som är slutsåld överallt. Då får vi se vad som händer nu, frillen är redan betald via internetbank..Tack för påminnelsen!
    Jag håller tummarna att din finns kvar

Så om jag vill ha en almost black lovely knit så är det bara ull som finns nu..Trist..
    Annars blir det en grå från en äldre kollektion på tradera då för de finns väl inte kvar nya va?
    dsmammor rules
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2009-09-02 18:52:42 följande:
    God kväll!Har OM haft olika mönster på sina Lovely Knits? Tycker mönstret på denna ser så annorlunda ut. Menar inte är fejk utan är mest nyfikenwww.tradera.com/Jattesot-Odd-Molly-kofta-Love...inte min annons!
    Jag har för mig att de äldsta och därmed första kollektionerna hade annat mönster. Tycker mig ha sett det förut. Detta såg ut att vara en liten juvel. Jag la till den i min Tradera-bevakning, men den kanske blir dyr då den är lite ovanlig.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2