Odd Molly - för oss inbitna del 2
Odd Molly tråd för oss inbitna
Odd Molly tråd för oss inbitna
Nu har jag beställt ett par svarta Ilse Jacobsen-stövlar förresten! Wiii!! (sorry OT)
Om någon mer är intresserad av dessa stövlar kan jag tipsa om att www.eshoes.se är 200 pix billigare än Brandos! (de tog ingen frakt alls på min beställning!)
Åhh Nu har jag hämtat min lovely knit i almost black. Älskar färgerna för den passar till allt. Jag kan ha vilka skrikiga färger på tunikorna till som helst. Helst ville jag ha den blå också och den orange. Royal var också hemskt fin.... Cherry är urfin men ingen färg jag passar i har jag fått höra i veckan
Kunde inte heller motstå T88 smocken (som jag en gång innan ratat) i rött trots att den är lång i ärmarna och vid nertill. Ändrade plötsligt uppfattning om den. Blir fin att ha på julafton bara jag får lagt upp ärmarna på ett snyggt sätt. Tur att jag kan sy!
Nu har jag beställt en lovely knit i royal oxå, herregu, nu har jag shoppat för nästan 20 lax senaste mån....i bara mollysar , så nu får jag tagga ner med shoppingen, annars blir det sura miner från maken. Får gömma undan lite för han eller låtsa att jag köpt billigt på tradera haha
Jag blir galen.
Var i OM-butiken i måndags, och shoppade - ingenting. Otroligt!
Jag provade koftorna, lovely knit, tenfold knit, v-neck cardigan, angoramix long cardigan, everyday short cardigan, first lady cardigan ... alla i den där ullmixen som jag inte brukar klara av.
MEN, de kändes allihop väldigt mjuka och gosiga, framför allt angoramix logn cardigan och first lady (som är ursnygg!).
Jag lämande iallafall butiken tomhänt, nöjd över min ståndaktighet.
MEN som så ofta när det gäller Odd Molly slår habegäret till när man minst anar ... Nu bara MÅSTE jag ha First Lady Cardigan i rosa, V-neck cardigan i almost black och angoramix long cardigan i grått.
Och gissa vad? Jo, nu är min storlek slut nästan överallt. Efter träget letande har jag dock funnit angoramix och first lady, men är desperat på jakt efter vneck cardigan almost black i stl 4.
Om ni snubblar över en sån är jag tacksam för tips! Ajabajas och Tintins tog slut innan jag han blinka, och OM-butiken har den inte i almost black.
Har också kommit på att jag vill ha X-stitchen i blossom, storlek 3. Men nu är den också slut överallt.
Varför är det alltid så?
NewYorker....Jag fick hem min Angora mix long cardigan i färgen Rose idag
Helt underbart mysig varden...
Velade länge med färgen men det blev en rose och det blir jag nog nöjd med...
Och sen har jag en fråga..
Frusna flickan? Jag såg att du köpte en lovely knit i almost black, var den i ull??
Finns det lovely knit i almoste black som är i bomull?
Jag har en äldre lovely knit idag som är beige men hade gärna haft en almost black också men klarar nog inte ullen
www.sidandsally.com/system/search/product_popup.asp (Top Frill)
Ni som har denna - hur är den i storlek? Tack! Beställde precis en 2:a, men det fanns 3:a kvar också om jag vill ångra mig..