Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla, det var inte denna kjolen du sökte?
    http://www.orangebag.nl/orangebag/vrouwen/Odd%20Molly/Rokken/74469/

Anette31 skrev 2009-10-21 09:36:12 följande:
    Tjejer en liten fråga Jag har blivit kär i Glazing Superfrilled Top och undrar om någon här vet hur den är i storlek?
    Jag tycker att den är från normal till möjligen lite rymlig:-s
    Jag har den i strl 2 och har inte provat strl 1 så jag vet inte hur mycket som skiljer sej i strl men den sitter ändå tillräcklig bra för att jag vill behålla den..
    Den är jättefin
    SooJuicy skrev 2009-10-21 12:49:19 följande:
    Nu plingade det i min mobil oxå, campadre paketet har kommit så ska skynda till dhl-ombudet för att hämta ut det och sedan min voila dress på posten.
    Åh, då vill ju jag också ha!!!
    Har du förresten hämtat ut din voile short dres??
    Beställde inte du också i rose?
    Jag har inte fått min ännu från ajabaja så jag vill veta vad du tycker om storleken...
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    SooJuicy skrev 2009-10-21 17:11:27 följande:
    Nä, jag tog chalk tillslut. Beställde en 2:a av misstag, skulle haft stl 1 men glad för det för 2:an sitter helt perfekt. Den är väldigt rymlig förrutom just sömen utmed bysten. Den sitter ganska högt upp och hamnar lixom inte helt under brösten, så en etta skulla nog va lite för tight på mig. Har man lite byst så ska man nog gå ner i stl på den. Helt underbart snygg är den, älskar den redan Tänkte höra, visst va du på walk whit dinosaurs, hur va showen?Har köpt tre biljetter tills på söndag i globen, vet inte om jag eller maken ska gå med de två älsta barnen.
    Ok, bra för jag har också större bröst så då blir den nog perfekt..
    Hittills är det bara revolution blouse som jag har tagit i strl 1..
    Jag har volie tassel top i chalk och den är helt underbar
    Och idag har jag också fått min plyschklänning från camprade och den var helmysig
    Jo, vi var på walking with dinosaurs...
    Vi köpte hörselkåpor till våra (4 och 7 år)
    När vi hämtade 7-åringen från skolan så höll hon sej fast och grät och ville inte åka alls
    Efter en stunds åkande i husbilen gick det över och hon längtade för att sen börja gråta hysteriskt när vi väl kom in på scandinavium och satt på våra platser..
    Musiken och stämningen innan det började var lite otäck..
    Mannen fick gå ut med henne så hon sen fick tjuvkika när det började för att sen komma in och sätta sej med oss:-
    Alla var så rädda för hur minstingen skulle
    reagera men han bara skrattade hela tiden och lät som alla dinos
    7-åringen också var helt salig sen..
    Det var inte alls så hemsk som jag trodde att det skulle vara, det var mer för barn..
    Sen i pausen köpte de dinosaker som var svindyra såklart..
    Svans, kramdjur och masker
    Hur gamla är dina?

Nästa tripp som är bokad nu blir melodifestivalen i stockholm med shopping inbokat..
    Då vill jag ha massor med tips på Odd molly butiker...
    Odd molly butiken är ju såklart ett måste
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    SooJuicy skrev 2009-10-21 19:19:05 följande:

Haha, samma här..

Mina älskar allt med museum och liknande..
    Min dotter på sju lånar bara hem faktaböcker från skolbibioteket
    Fantasi så man storknar har hon...Nu tränar hon på alla olika dinonamn
    I stockholm lär det blir naturhistoriska och slottet som lockar, cosmonova har har jag aldrig varit på...Min man bodde i stockholm när vi träffades så han kan väl en del..
    Bara jag får gå på Odd molly butiken så blir jag lycklig!
    Jag tror att dina barn får det jätteroligt på walking with....Ta med kontanter så de kan köpa massor med saker sen bara

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Sue Ellen skrev 2009-10-23 10:39:42 följande:
    GULPNu har jag tvättat min pleated denim skirt i 40 grader och just nu befinner den sig i TORKTUMLAREN!! Den har nämligen blitt för stor (angenämt problem ) och jag hittar ingen i storlek 2 (de som har denna kjolen håller förståss hårt i dem - den är helt underbar!!). Håll tummarna för att den krymper lite!!

Jo, tack, jag vet....Letar själv som en galning efter en i strl 2!
    Finns en på T i strl 1 men den blir nog för liten för mej
    Men den kanske sitter bättre nu efter tumlaren? *hoppas*
    Det är nästan värt att gå upp i vikt för va?
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Någon frågade om uggs...Jag har min vanliga storlek i dem..Tyckte först att de var lite stora men nu har jag vant mej vid dem, tror inte att jag skulle haft mindre..

Igår var vi på Ikea i Älmhult för att köpa en ny garderob och då passade jag på att smita in på lejonhuset där och gud vilken härlig affär!!
    Den var ganska stor och hade hur mycket fint som helst.
    Köpen blev en alpaca hoodly knit i grått från förra årets kollektion och Enticement Long Underdress i Chalk då jag har sålt mitt gamla så jag blev jättenöjd och dessa var såå snygga ihop

Och så vill jag passa på att säga att butikcha.dk har 15% på alla Odd molly plagg...Fortfarande inte så billigt för oss men det kanske är något särskilt som man är ute efter och då kan man ju passa på

Min revolution blouse sålde jag ju på tradera för 1200:- och köpte på samma ställe en likadan i mindre storlek, köparenhörde av sej om att det var en missfärgning på den som jag hade missat så hon skickade tillbaka den och jag fick reklamera den på milk and honey och valde då istället en voile tassel top i chalk för 1500:- så jag blev ju nöjd

dsmammor rules
  • fru vanheden

Och efter att ha läst här i tråden och alla bloggar så har jag nu också beställt en doily blus i powder..
    Den är ju så himla söt..

Och ni som har voile short dress, ni bara måste prova med ett brett midjeskärp till..
    Det blev en helt annat klänning och så läcker men helt fantastiskt underbar som den är också självklart men man kan ju variera beroende på vilket humör man är på..
    På mitt me and i party igår hade jag den med bältet på

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2009-10-29 21:29:04 följande:
    nick name skrev 2009-10-29 21:07:13 följande: oddmollyholic.blogspot.com/2009/10/kvallens-o...Tror det är denna du menar. Det är inte fru Vanheden och jag vet inte om personen finns här i denna tråden.
    Tack snälla Morty
    Jo, det var den som jag menade och nej, det är inte jag...
    Vet inte om denna tjejen är här men hon har alltid så himla fina kombos!

Blev ett till köp idag förutom min doily blus...
    Hittade äntligen en spoiler underdress i powder och i holland en spoiler kjol i powder så nu åker mitt i rose ut på T
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Hej tjejer..
    Nu blev jag så ledsen..
    Jag upptäckte att min älskade alpaca mix long cardigan har ett hål precis vid armhålan..
    Har ingen aning om hur det kan ha hänt och jag är så himla rädd om mina mollysar..
    Jag köpte den på tintinstyle i september och jag tycker att den borde hålla lite längre än så...
    Den är ju grovstickad så jag vet inte om det går att fixa alls heller utan att det går upp igen, det är för mej ett ganska stort hål..
    Kan det gå att reklamera? Men tintinstyle har inga fler i rose i strl 2 heller och jag vill inte bli av med den..
    Någon som har varit med om liknande??
    Vad kan jag göra?

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Bambiblogg skrev 2009-11-02 11:42:25 följande:
    Mina long cardigans (har 3 st.) har hållt bra och används flitigt. Så tråkigt!! Men du kan inte tråckla ihop hålet med lite tråd bara?
    Ja, jättetråkigt
    Jag vet inte om det går att tråckla ihop det när flera av garntrådarna är lösa så...
    Är rädd att de bara lossnar sen igen och det går upp ännu mer..
    Men det är självklart värt en chansning..Tycker också att en cardigan för 1700:- ska hålla lite längre än knappt två månader..
    Men man kanske kan lämna iväg det och få det bättre fixat än vad jag skulle kunna göra det själv, är himla dålig på sånt..
    Men jag har mailat tintinstyle och får se vad de säger om det också..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Tindrisen03 skrev 2009-11-05 18:46:32 följande:
    Är det ngn som vet var man kan hitta en spoilerkjol i puder? Nätshop el fysisk butik i Sthlm (el Örebro)
    Jag letade efter den som en galning men hittade inte den någonstans så tillslut beställde jag den från orangebag.nl och den kom direkt till dörren, smidigt och snabbt )

Så dem rekomenderar jag verkligen!
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Jag blev så himla glad igår
    Min alpaca mix long cardigan i rose som jag hittade hål på fick jag besked från tintinstyle att jag fick reklamera eller att få en kostnad för skräddarkostnader..
    Ville helst inte laga den då jag är rädd för att det kan gå upp igen och den var slut överallt men igår hittade jag på annons som jag klippte till direkt på!!
    Och en strl 1 istället för min 2 som också var lite stor
    Så 1200:- och hon står för frakten rekomenderat och skickar den innan jag sätter in pengarna så jag inte ska vara rädd för att bli lurad!!!
    Hur underbart är inte det???
    Är så glad för det är min älsklingskofta ever!!

Och igår fick jag från miss greta ett jättefint paket med min allover printedcottonpoly tank och den är helt underbar
    Så fin till min hoodly knit i grey som jag har på mej idag...
    Tänk så bra livet kan kännas med lite mollys på sig??

dsmammor rules
  • fru vanheden

20 procents rabatt hos folkart från idag tills på söndag på Odd Molly

Det blev en glazing check dress och en frill tank

dsmammor rules
  • fru vanheden
    jojoa75 skrev 2009-11-07 05:54:23 följande:
    tack! Det var inte taskigt! Nu har jag fått höra en del av vad ni tycker, ska prova den inför sambon imorron o höra vad han säger...
    Den var ju skitsnygg på dej!!!
    Satt jättebra tyckte jag iaf..
    Sen hur den känns för dej är en annan femma men satt snyggt gjorde den absolut!!
    Jag har en i rosa men ångrar mej lite, hade gärna haft en i röd också för den är så himla fin
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2