Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

villemina skrev 2009-09-09 16:02:48 följande:
    Nu hänger min chokladbruna 738A i hallen och väntar på kallare väder. Sniffar lite på den ibland. Love it!! Har hittat en perfekt puderfärgad halsduk (med en söt liten blomma på) som passar perfekt till. Längtar tills den ska börja användas!!
    Åh, berätta mera!!!!!!
    Jag beställde en almost black idag från CD
    hur var den i storleken, hur varm känns den egentligen, berätta allt!
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Någon som vet fler än CD, juniform och ajabaja som har släppt nytt idag??

Jag mailade till CD att jag nog vill ta en 3 i jackan iaf men jag har inte fått något svar så jag får väl ringa dit imorgon...
    Mailade dem iförrgår också angående min retur men har inte fått svar på det heller så jag vill nog iaf ha en 3 istället för 2 efter jag läste på juniform...

dsmammor rules
  • fru vanheden

Soojuicy...
    Jag tog en 2 i revolution blouse powder men skulle nog klarat mej med 1 så den är vid i storleken...
    Men jag ville inte vara utan den för att skicka tillbaka så jag behöll den ändå..
    Men köper jag en i chalk också så blir det en storlek mindre..

Nu är jag helknäpp!!!!
    Tog en almost black jacka men powder är ju så himla fin!!!
    Och klarar jag inte mej på en 2???
    Ska ju ändå ringa in till CD imorgon så jag kan ju sova på saken men imorgon måste jag ha bestämt mej!!!!
    Några tips??

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Jool76 skrev 2009-09-09 21:10:58 följande:
    Jag har läst i denna tråden ett tag, men inte kommenterat - fast nu kan jag inte motstå längre! Jag har gillat Odd Molly i några år. Ibland har det varit lättare att stå emot mitt begär, ibland svårare. Men denna hösten har det varit olidligt - och det skyller jag på er, denna tråd och era bloggar! En sak jag t ex blivit besatt av, precis som flera av er, är att få tag på en Nylon Parker Coat i Almost Black. Ville dock gärna prova den, inte klicka hem den. Idag ringde jag två butiker för att fråga när den kommer - något jag aaaldrig trodde att jag skulle göra. Båda sa att den kommer om två veckor.Vid 5 idag gled jag på måfå in på NK och fastnade där lääänge. De hade just fått både det andra och tredje släppet och Parker Coat fanns! Den såg ut att vara slut i min storlek (2) men till min glädje fanns det en kvar på lager! HURRA!Jag kunde inte heller motstå en Scarf Scarf i grått och en underbar lila kantfärg, typ Royal? En 100 gr cotton jersey tee slank med också...Problemet är nu bara att jag även blev kär i Hearted tunic. Och vill ha ännu en Lovely Knit, i Royal. Och ännu en Tenfold knit, i brunt. Och en Indy dress. Och en.... Ja. Hur ska detta gå? Kan tillägga att jag släpptes ut från NK sist av alla när de stängt - kunde bara inte slita mig från provrummet!
    Haha, välkommen hit
    Samma med mej..
    Har älskar Odd molly sen första ögonkastet för 3 år sen..
    Började läsa här för några veckor sen och skriva och genast så ökades mitt shoppingkonto till max

Sitter och knappar hem en hearted tunic i almost black nu...Borde inte men jag kommer att gråta ihjäl mej annars om den tar slut
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Jool76 skrev 2009-09-09 21:50:54 följande:
    Tack för välkomnande! Fru Vanheden - jag förstår att du måste klicka hem Hearted tunic! Det blev lite mycket för mig på ett bräde idag, men nu när jag sitter här framför nätet så... Kliar det i fingrarna! Grejen är att det är den FÖRSTA Odd Molly blus som jag tycker sitter bra på mig! Jag har lite större byst och har annars svårt för den "fyrkantiga" känsla som kan uppstå. Men här kändes det annorlunda och bra! Fasen... På NK hade de den i chalk och powder - båda supersöta. Var finns bild på Almost black??? Spanade på hemsidan men där finns den inte va?
    Åja, ännu har jag inte klickat hem den...Sitter på fingrarna på knapparna och slåss med mitt samvete...Men å ena sida och å andra sidan, tänk om den tar slut?
    Men jag har ju handlat så mkt redan, men den är ju så vacker
    Country dreams har den i almost black men ingen bild ännu
    Vill ju se den också men den är säkert ursnygg!
    Har också stora bröst och därför får jag ibland ta en större storlek och då kan det ibland se lite väl stort ut...Makeout blusen var lite tight över brösten på mej..
    Men freedom blusen satt nog bäst hittils..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Tuffelisa skrev 2009-09-09 22:38:03 följande:
    Vet ni hur snabba leveranser C-D brukar ha? Jag beställde en almost black jacka där i stl3, men nu när jag har läst härinne undrar jag om inte jag ska ha en 4istället, då vill jag ju hinna skicka tillbaka den och beställa på ajabaja innan den tar slut Eller ska man ringa C-D och stoppa utskicket och be att få tillbaka pengarna, hur snabba är de på det?Tror ni jag tänker rätt angående storlek, jag är 175 lång och har ca 85D i byststorlek, kommer den att vara för trång i 3?
    Jag beställde också en almost black där i dag...
    Tog en 2 men har ångrat mej och ska nog ta en tre och jag tänkte ringa dit imorgon och be om att få ändra storlek...
    Jag är 5 cm kortare än dej och har 75D så två blir nog lite tight till mej tror jag..
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Grattis på födelsedagen Duntoffla

{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_cheers}
    //Mia

dsmammor rules
  • fru vanheden

Villemina..
    Detta har du kanske sagt men skulle du vilja vara så gullig att hjälpa mej är igen...?
    Vilken storlek tog du i jackan och vilka mått hade du själv ungefär?
    (vikt längd och bröst )

Velar så med både färg och storlek...
    Tog almost black i strl 2 men powder är ju också såå snygg och kanske jag skulle ta en 3 istället...?

Jag är 169 cm, 68 kg och 75D

dsmammor rules
  • fru vanheden

Och nu har jag precis pratat med Gulliga Anna på CD och hon är så snäll och packar upp mitt paket med jackan och byter min almost black i 2 mot en powder i 3

Så, nu ska jag väl kunna vara lugn ett tag...
    Sen pratade vi om hearted tunic i almost black...Jag väntar ivrigt på bild...
    Den är mitt nästa vill ha!!
    Men jag ville se bilden först
    (Om jag kan hålla mej )

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-10 12:02:56 följande:
    Är det inte typiskt. Så fort man vill handla så svarar de på två röda. Har man ett problem så tar det evigheter....suck!
    Jo tack det känner jag igen...

Tror ni att jag har fått svar från nelly????
    Blusen åker tillbaka, vill aldrig se den mer...
    Pengarna skiter jag i...
    aldrig mera Nelly
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2