• isako

Odd Molly - för oss inbitna del 2

villemina skrev 2009-08-25 15:45:55 följande:
    Förresten, fick höra av en bekant idag:"Asså - hur många ODD MOLLY-kläder HAR du egentligen??? Jag fattar inte hur du har RÅD!!!" (Observera att detta sades samtidigt som hon GLODDE uppifrån och ner på mig och himlade med ögonen. Jag hade plated denim skirt och en 327:a på mig). Måste man stå och förklara sig då...? Hon köper kanske ett träningskort för 5000:- på nåt gym, det gör inte jag. Jag säljer barnens urväxta kläder (& mina som jag tröttnat på) på Tradera och tjänar en hacka som jag sedan väljer att köpa Odd Molly-plagg för. Varför kan man inte bara säga:"Vilka snygga kläder du har alltid - vad skoj!"*sur*Ska man skämmas för att man gillar Odd Molly och kanske väljer bort annat (icke livsnödvändigt) för att stilla sitt OM-begär...? Hur "förklarar" ni er när ni får sådana "påhopp"?
    Vad tråkigt att de skall vara så avundsjuka?!!
    Jag brukar säga - Jag säljer min kropp!!
    Då brukar de själv inse vilken dum jä**a fråga det var!

Precis som du säljer jag mina & barnens kläder, jag dricker inte, röker inte och går inte ut o fikar var eviga dag. så OM jag vill ha en blus för 1200 spänn så köper jag ta mig f*n den!!

Jag har slutat "rättfärdiga" mina köp inför andra. Speciellt barnkläderna.. Anser inte att jag måste göra det inför någon annan än mig själv och gubben. Så..  VÅGA VÄGRA SKÄMMAS!!!
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    NovaAlexandra skrev 2009-08-25 15:49:34 följande:
    Det drabbar ingen fattig brukar jag säga så vet de att de inte behöver oroa sig.
    hahahaha! Ja! Så skall jag banne mig säga nästa gång!! *asg*
  • isako

Tjejer HJÄLP!

Ngn som har bilder på spoiler tank vs spoiler underdress...??
    Jag vill ha under make out blouse, lovely knit och light cotton embroided.

• isako
    Puffig Pingla skrev 2009-08-25 22:57:20 följande:
    Ah! Fler än jag som råkar ut för dessa bitter*****!!! Jag skrev ett långt inlägg på bloggen i somras och det visade sig att vi är ganska många som råkar ut för det här. Jag bävade tom att gå till jobbet i måndags för att jag visste att några i "bitter-klubben" skulle komma med sura kommentarer. Det tog 1,5h sen kom den första. "men hur mycket OM har du egentligen? Är du gjord av pengar?"Sen kom nästa 30 min senare: "sponsrar du OM eller?". Då kunde jag inte hålla mig utan kläckte ur mig -"ja, du sponsrar ju KappAhl" (inget ont om KappAhl, handlar där oxå). Hon blev apsur men förhoppningsvis slipper jag fler kommentarer.Blir så trött
    Nämen!! Vad är det med folk??? Jag förstår inte att de inte förstår att vi alla har olika prioriteringar?? Som sagt - röker inte, dricker inte, fikar inte stup i kvarten, har inga banklån, ingen bil på avbetalning os osv osv... Då har man råd att shoppa OM.
    Sätter man sig däremot i rävsaxen med avbetalningar på allt från kaffekokare till bilar så självklart har man inte råd.. (Ja om man inte är en av de lyckliga få som tjänar 6 siffrigt då.. )

Skit i dom!! Säg som ovan talare-- Drabbar ingen fattig Då lär de bli ännu mer bittra, men lär i alla fall hålla k*ften

Tycker du är skitsnygg i dina Mollysar!!
  • isako

Måste bara säga att jag själv känner mig sååå stolt o snygg i mina Mollysar!!!

Köper hellre 1 OM än 3 från Kappahl, H&M osv osv.. Jag vill hävda att det blir billigare i längden! Istället för att köpa en massssa kläder som man tycker är 50/50,  så får vi ju faktiskt plagg som man blir käääär i och som man använder tills de nästan faller sönder...

• isako

alltså förlåt.. Vat att jag spammar nu

Ingen som har bild på spoiler underdress vs spoiler tank? vill se längdskillnaden på en "riktig" person

• isako
    Skrutteruttan skrev 2009-08-26 10:05:21 följande:
    Nej, bara bild på hur lång spoiler underdress är i bildtråden...
    oki, det var underdressen det. Hmmm.. oki då tror jag jag valde rätt som tog trunk.
    Vill ju ha den under lovely knit o makeout dress.
  • isako
    Puffig Pingla skrev 2009-08-26 11:06:45 följande:
    Jag blev så deppig igår när jag tänkte på surtanterna (ålder 25-55) att jag helt hade tänkt banga Odd Molly idag . Men jag körde en liten fuling parlorforpinglor.blogspot.com/
    Håller med! Låt dem inte vinna!! Sträck på dig kvinna!! de är bara avundsjuka och kan de inte unna en vän lite lyx så är de inga vänner att ha. (arbetskollegor)
    *styrkekramar*
  • isako
    Sara Mia skrev 2009-08-26 12:24:33 följande:
    Jag hade samma fundering och ringde till www.minzo.jetshop.se/. de har båda modellerna i alla färger just nu. Fraktfritt dessutom. Där fick jag jättebra hjälp och info. Hon mätte medan jag var i telefonen och uppgav att det skiljer ca. 8 cm mellan tank och underdress. Hon tog sedan ett mått på båda (mätt från där axelbandet fäster på "kupan") . Alltså inte ända uppe från axeln. Då var måtten: Underdress 68 cm och tank 53. OBS! Detta var i strl 1.Skrutteruttan har ju visat sin underdress och på www.stayhard.se kan du se tank visad under Makeout blouse i chocolate. Sedan beror det ju lite på hur lång man är själv och så är tydligen axelbanden lite reglerbara. Själv valde jag till slut tank eftersom jag är en kortis.
    Hej

TACK gumman! Hade du varit här hade du fått en puss! {#lang_emotions_cool}
    De hade trunken o underdressen så båda är på väg hem till mig i strlk 4a. Nu skall jag bara vara duktig nog att skcika tillbax en!!

Bilder kommer så fort de landar!
  • isako
    HardcoreHunny skrev 2009-08-26 22:16:02 följande:
    Över väger att köpa en "makeout blouse" & en "spoiler tank" att ha under, men hur är de i storlekarna?!Vill ha det så man kan se lite på linnet lixom i nederkanten...någon som provat denna kombinationen?!Är 170cm/74kg/80c & funderar på en makeout blouse i strl 2 & en spoiler tank i 3.Vad tror ni som är så kunninga ang OMs storlekar. kanske man ska välja en större av båda?!kram!
    Make out blusen skall du hålla dig minst en strlk mindre än du har. Om du inte har bauta boobs. Så 2a verkar vettig. spoliersen är ju mindre i strlk.

Får underdress & tank imorgon så kan fotta o visa dig skillnaden på dem i min makeout blouse.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2