Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Jag köpte min första bugaboo när jag fick min son -05, det var en gecko som jag snabbt sålde och gick tillbaka till affären och köpte en cam.
    När bugaboo Bee kom ville jag hellre ha den och sålde min cam mot en ny bee men efter en månad så ångrade jag mej, sålde min bee och köpte en ny cam igen
    Nu är sonen för stor så jag kan inte längre kalla mej för ägare till en bugga
    Men så mkt skit jag fick när vi hade den.. vi var de enda med en sån vagn där vi bor (12000 invånare) nu har det faktiskt hänt att jag har sett den någon enstaka gång här.)
    Odd molly har jag sett på en person i en affär en gång...
    Ingen av de jag känner vet vad OM är och jag tror inte att de tycker att det är snyggt ens en gång

OM hittade jag första gången på tradera och det var kärlek vid första ögonkastet..
    vad var det för underbart vackra romantiska och kvinnliga kläder?????
    Jag bara måste ha och så köpte jag mina första kläder..
    Men av det äldsta har jag inget kvar längre tyvärr..
    Jo, min lovely knit ( samma som du hade stargirl) är mitt äldsta OD plagg...

Fick förresten också hem min revolution blouse powder idag..:Sååå fin tillsammans med min royal tank

dsmammor rules
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-04 15:17:03 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-04 14:58:47 följande: Förresten: hur bantar man ner armarna...? Jag skulle också behöva göra det... Aj HEJT armhävningar...
    Haha, en dag på donna och prova kläder???
    det är jobbigt för armarna
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-04 16:25:09 följande:
    Jag ifrågesätter inte att du inte behöver en 4 hjling vagn. Håller med om att UJ´n är ostabil. Men Emmaljungan är ju så.....hur ska jag säga det snällt.....FUL....alltså det finns så många andra vagnar som är 4 hjuliga och snygga. Det är ju en smaksak men förundras rätt ofta över det.
    Jag glömmer aldrig när vi fick vår dotter och hittade emmaljunga edge som precis hade kommit ut...Åh så fin den var..Köpte den direkt och var saliga
    När buggan kom tyckte vi först att den var ful men köpte den för att den verkade vara så himla praktisk och bra men det tog inte lång tid innan jag verkligen älskade dens utseende också

Tur att alla har olika smak, så trist det hade varit annars

Vi köpte en mops för ett år sen, såå många ifrågasätter hundvalet då de tycker att mopsen är en såå ful hund utan nos..
    Men vi tycker att han är såå vacker vår lilla Tage
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    alias skrev 2009-09-05 22:02:27 följande:
    Godkväll!Har precis skrikit mig hes efter Zlatans mål, nu till något mycket viktigare - Odd Molly.Klickade hem en revolution blouse av bara farten förut, och undrar om någon har köpt den? Har inte sett den IRL, men den ser så himla läcker ut.Hur är den i storlek? Är den lika fin som på bild?Tacksam för alla synpunkter, jag kan ju förhoppningsvis boka av om det skulle vara helt fel ...TACK
    Åh, grattis till en superfin blus!!
    Vilken färg blev det??
    Jag fick hem min igår i powder och den är så himla fin!!
    Fast jag vill nog ha en i chalk också
    Jag tog en storlek 2 och tyckte att den var normal i storleken..
    Den är bara sååå snygg!
    Och den passade så bra tillsammans med min spoiler tank i royal

Hoppas att du också blir lika nöjd som jag/ kram
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Leonike skrev 2009-09-06 13:06:11 följande:
    Hej! Här var en tråd för mig, älskar OM! Ha precis klickat hem 112 parkasen, någon som har den och hur är den i storleken? Tycker den är såå fin.
    Jag har den i storlek 2 i powder..Så söt är den
    Jag har sett att vi har olika åsikter om storleken på den här i tråden..
    En del tycker att den var lite rymlig och jag själv tyckte att den var normal till lite liten...
    Jag tycker att den var aningens trång för mina armar men inget som stör men jag kan nog inte ha en tjockare kofta under den men jag har inte testat ännu heller..
    Jag hade tänkt att ha den som höstjacka men den känns mkt varmare än jag trodde..
    Så jag kan tycka att om man gränsar mellan två storlekar så ta den största..
    Men sen beror det ju också på hur lång man är osv..
    Vilken färg tog du??
    Alla färgerna är ju så himla fina tycker jag..
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Hejsan tjejer..

Nu velar jag på min parkas 112 i powder

Den är så himla söt och fin men känns lite tight och samtidigt så vet jag inte om den är riktigt jag...den var mycket snyggare på min 18 åring (självklart) men jag är nu sugen på 738:an tror jag

I vilka färger skulle den komma och skulle CD få in den?
    För jag köpte min 112 där och iså fall skulle jag kunna maila dem om min retur och att jag hellre vill ha 738
    Heter den 738 eller 738a eller är det två sorters?
    Någon som hade en bra bild på den som skulle komma?
    Skulle den kosta 3000?
    Någon som vet hur den ska vara i storleken?
    Jag har 2 i min 112 idag..

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Duntoffla skrev 2009-09-06 17:00:19 följande:
    Tack! Ja, den är himla fin. Enda kruxet som jag har med dessa blusar från OM är att de är så korta. Måste snart hitta det perfekta linnet att ha under som har en bredare kant av spets/brodyr.
    Spoiler tanken i royal?
    Jag har den och den är så snygg under särskilt till de som är i powder
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Jag kommer att skicka tillbaka min jacka 112 i powder för den sitter inte så bra på mej som jag önskade..

Någon som vet mer säkert om när de andra jackorna kommer ut?
    Var det 738 eller 738a eller bägge?
    Vilka färger?
    Helfodrade?
    Material?

Jackan är köpt på CD och eftersom jag skickar tillbaka deras känns det nog bättre att köpa nästa där också..De skulle få in dem va?

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-07 10:10:58 följande:
    Jag har bild och beskrivning på förra årets 738 i min blogg.
    Tack, men sen läser jag beskrivningarna och då känner jag mej lika förvirrad igen
    Många verkar ha hört olika...
    Vet du vilka färger som den kommer i?
    En del trodde att denna som skulle komm skulle vara helfodrad..
    Annars får jag väl bara bita i det sura äpplet och hålla mej till tåls tills de kommer
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-07 10:23:53 följande:
    Jag kan inte säga ngt om den som kommer i år. Min beskrivining är bara för min jacka som jag köpte förra hösten.Jag har hört chocolate, powder och army.
    Ok, tack så mkt för hjälpen...
    Kände mej lite som en söt gräddbulle i 112 och tror att 738 är mer min modell..
    Har en liknande modell som jag köpte på pop till mej förra året..
    Underbart skän och perfekt i skogen med hunden och på pulkabacken men sen vill jag ha en lite finare jacka också...Eller ska jag ta 112 i storleken större??
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2