• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 12

Nu har de passerat 2 år och utvecklingen rullar på....

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43804942.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12
  • mona83
    Skarpa skrev 2009-08-17 19:46:28 följande:
    Inte mitt hår Det växer både lite uppåt och neråt och åt sidorna i nacken (Behöver jag säga att det ser helt knäppt ut när jag är kortklippt och det börjar bli lite för långt? )
    Jo jag kan tänka mig .
  • Skarpa
    mona83 skrev 2009-08-17 19:53:20 följande:
    Han bara små skrattar/flinar åt mig.
    Ger det någon effekt om du säger till lite mer? Eller om du sätter dig längre från honom för att visa att du inte vill att han gör så?
    Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • mona83
    Skarpa skrev 2009-08-17 20:00:11 följande:
    Ger det någon effekt om du säger till lite mer? Eller om du sätter dig längre från honom för att visa att du inte vill att han gör så?
    Nepp, han fortsätter att flina och nepp han kommer efter.
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-17 20:01:30 följande:
    Nepp, han fortsätter att flina och nepp han kommer efter.
    Då fortsätter du!

Jag hade sagt nej, nu slutar du!
    Hade han fortsatt så hade jag satt honom jämte mig
    Fortsätter han så hamnar han någon annanstans
    kommer han tillbaka ochfortsätter så hade jag gått och satt mig i köket och läst en tidning eller något.
    Kommer han och gråter så hade han fått en chans till, men en enda dragning så hade jag gått igen.

Du måste vara hård, har du sagt nej är det nej oavsett vad.
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-08-17 20:12:01 följande:
    Då fortsätter du!Jag hade sagt nej, nu slutar du!Hade han fortsatt så hade jag satt honom jämte migFortsätter han så hamnar han någon annanstanskommer han tillbaka ochfortsätter så hade jag gått och satt mig i köket och läst en tidning eller något.Kommer han och gråter så hade han fått en chans till, men en enda dragning så hade jag gått igen.Du måste vara hård, har du sagt nej är det nej oavsett vad.
    Jag brukar lyfta bort honom och säga till honom att han inte får sitta brevid mig om han inte lyssnar. Men han flinar bara åt mig hela tiden...
  • orakad balle med tallbarrsdoft

tack tesked för länken

• Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-17 20:29:58 följande:
    Jag brukar lyfta bort honom och säga till honom att han inte får sitta brevid mig om han inte lyssnar. Men han flinar bara åt mig hela tiden...
    Skit i att han flinar åt dig, bara fortsätt.. minsta lilla där du "ger upp" och låter honom fortsätta så har han vunnit och du har ett problem mer....

Det du säger gäller, om ni så ska missa bolibompa i en månad för att ni har konflikt....
  • Pasadena

mona, jag har en 2-åring som beter sig som din Tobias, just nu. Hon ska bara göra ALLT hon inte får och skrattar så fort man säger till.

igår tex var vi i parken en sväng efter dagis och då sätter hon igång och springer ut mot bilvägen som hon vet att hon inte får. Jag börjar ropa på henne att komma tillbaka eftersom det kommer bilar, då springer hon ännu snabbare och skrattar samtidigt. Jag springer efter, sätter mig på huk och säger att man inte FÅR springa ut på bilvägen för man kan bli påkörd och då gör man sig illa och det gör ONT. Bär tillbaka henne där vi var men hon vänder om och börjar springa iväg mot bilvägen igen. Jag efter och säger NEJ, du FÅR INTE springa ut på vägen och bär tillbaka henne. Hon vänder om och ska springa igen, då tar jag tag i henne och säger att nu går vi hem.
    Sagt och gjort, hon skriker hela vägen hem, vägrar gå, vägrar sitta i vagnen, vägrar bli buren. Så jag sätter på henne selen i vagnen och går hemåt med en skrikande och vrålande unge i vagnen. Så här är det HELA HELA tiden. NEJ och VILL INTEEEE är standarfrasen numera. SUUUCK.

• Skarpa
    Pasadena skrev 2009-08-18 20:48:01 följande:
    mona, jag har en 2-åring som beter sig som din Tobias, just nu. Hon ska bara göra ALLT hon inte får och skrattar så fort man säger till. igår tex var vi i parken en sväng efter dagis och då sätter hon igång och springer ut mot bilvägen som hon vet att hon inte får. Jag börjar ropa på henne att komma tillbaka eftersom det kommer bilar, då springer hon ännu snabbare och skrattar samtidigt. Jag springer efter, sätter mig på huk och säger att man inte FÅR springa ut på bilvägen för man kan bli påkörd och då gör man sig illa och det gör ONT. Bär tillbaka henne där vi var men hon vänder om och börjar springa iväg mot bilvägen igen. Jag efter och säger NEJ, du FÅR INTE springa ut på vägen och bär tillbaka henne. Hon vänder om och ska springa igen, då tar jag tag i henne och säger att nu går vi hem. Sagt och gjort, hon skriker hela vägen hem, vägrar gå, vägrar sitta i vagnen, vägrar bli buren. Så jag sätter på henne selen i vagnen och går hemåt med en skrikande och vrålande unge i vagnen. Så här är det HELA HELA tiden. NEJ och VILL INTEEEE är standarfrasen numera. SUUUCK.
    Jag känner igen det där! Speciellt det med att skratta när man säger åt henne och sedan göra samma sak igen. Och igen. Och igen. Om det bara var i ofarliga situationer, t.ex. när hon skall lägga sig hade det ju varit en sak (har precis fixat en 1½ timmars läggning, eftersom hon inte ville ligga stilla och tyckte det var skitskoj när jag lade ner henne {#lang_emotions_yell}). Men det blir ju något annat när det handlar om att springa där det kommer bilar. Det är alldeles för populärt här. Och roligt blir det när mamma kommer efter, men man kan ju inte låta bli att springa efter henne heller i en sådan situation.

Hon har liksom inte förstått det där med att mamma blir arg, t.ex, att det är något negativt. Men idag blev hon faktiskt ledsen när jag sade till henne på skarpen att jag blev arg. Låter kanske dumt, men jag ser det som något bra, eftersom hon inte bara skrattade och fortsatte. Sen blir jag ju såklart glad igen när hon slutar med det hon inte får göra
    Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Pasadena
    Skarpa skrev 2009-08-18 21:08:45 följande:
    Jag känner igen det där! Speciellt det med att skratta när man säger åt henne och sedan göra samma sak igen. Och igen. Och igen. Om det bara var i ofarliga situationer, t.ex. när hon skall lägga sig hade det ju varit en sak (har precis fixat en 1½ timmars läggning, eftersom hon inte ville ligga stilla och tyckte det var skitskoj när jag lade ner henne ). Men det blir ju något annat när det handlar om att springa där det kommer bilar. Det är alldeles för populärt här. Och roligt blir det när mamma kommer efter, men man kan ju inte låta bli att springa efter henne heller i en sådan situation. Hon har liksom inte förstått det där med att mamma blir arg, t.ex, att det är något negativt. Men idag blev hon faktiskt ledsen när jag sade till henne på skarpen att jag blev arg. Låter kanske dumt, men jag ser det som något bra, eftersom hon inte bara skrattade och fortsatte. Sen blir jag ju såklart glad igen när hon slutar med det hon inte får göra
    V är mycket medveten om när jag blir arg. Då kan hon ta till gråtet som vapen och blir jordens drama-queen så att det är synd om HENNE Grrr
Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12