• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 12

Nu har de passerat 2 år och utvecklingen rullar på....

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43804942.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12
  • mona83

Vilken tur jag har sopm inte har två ungar som beter sig som skit, än .
    Fast leah lyssnar inte ett skit iofs, men bätte än Tobias och hon står iaf inte skrattar en i ansiktet. Det är nog det som retar mig mest.
    Fast har upptäckt att dom lyssnar bättre när jag tecnar åt dom, går det inte att prata med dom så använder jag mig av teckenkommunikastion istället.

Ska bli så skönt när Tobias börjar dagis snart

• mona83

Här har man konstaterat att jag har struma, på det lågt blodvärde och på gränsen till b vitamin brist.
    Har gått ner 17 kilo på 4 månader och benen är skakiga och har ingen ork. Var därför jag sökte.

• Teskedsmamman
    Mona: vad jobbigt!!! Hoppas du får bra behandling nu så att du blir frisk snart...

Här har vi gått igenom första dagisförkylningen, 1 vecka sedan var det klippt och jag blev tokdrabbad! igår natt sov jag 14 timmar och var helt borta igår... tur att maken var ledig....

Alfred har börjat lugna ner sig som tur är, men har raskt hoppat in i nästa trotsomgång, nu bryter han ihop för minsta lilla... och har även börjat kasta sig på golvet i affären och gråta om han inte får som han vill *suck*
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Pasadena

Tesked, välkommen till min värdl

• mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-08-27 18:21:27 följande:
    Mona: vad jobbigt!!! Hoppas du får bra behandling nu så att du blir frisk snart...Här har vi gått igenom första dagisförkylningen, 1 vecka sedan var det klippt och jag blev tokdrabbad! igår natt sov jag 14 timmar och var helt borta igår... tur att maken var ledig....Alfred har börjat lugna ner sig som tur är, men har raskt hoppat in i nästa trotsomgång, nu bryter han ihop för minsta lilla... och har även börjat kasta sig på golvet i affären och gråta om han inte får som han vill *suck*
    Jag hoppas oxå jag får komma till medicin snart, men är väl 3 månaders väntetid där som på alla andra ställen på sjukan. Haft så här ett tag men tänkte att det ger sig, men det som var droppen var när jag inte orkade gå upp toaletten när jag var till E-tuna i söndags. Då sökte jag sen.
  • Ella174

Hur går det för allihopa?

Här kan vår lugna kille ibland bli ett helt vulkanutbrott. Oftast om ngt han gör misslyckas, eller om vi missförstår eller hjälper honom vid fel tillfälle...

Vi börjar även så smått prata med honom att han ska bli storebror (BF 7 februari så det är ett tag kvar), och ibland tycker han det låter kul, men ibland vill han inte alls prata om det...

• mona83
    mona83 skrev 2009-08-27 18:08:02 följande:
    Här har man konstaterat att jag har struma, på det lågt blodvärde och på gränsen till b vitamin brist. Har gått ner 17 kilo på 4 månader och benen är skakiga och har ingen ork. Var därför jag sökte.
    Har inte fått nån hjälp än, har gått ner 20 kilo nu. Nästa vecka ska jag till Vc och lämna nytt blodvärde, har inte fått nån tid hos medicin än.

Annars så är det bara bra här.
    Tobias började dagis den 1 sep. Sen vart hans fröken sjuk en vecka. Sen började vi igen med inskolningen. Hela förra veckan var han på dagis själv och igår. Igår var han där själv 3 timmar. Det går mkt bättre än jag trott med dagis. Igår vart han tom arg när jag och Leah hämtade honom.

Leah har blivit mammig så det skrikeer om det nu när hon börjar få ha mig för sig själv. Humör har hon oxå som heter duga, biter sig själv i armen när hon blir arg
  • Ella174

mona, vad jobbigt att du inte får hjälp. Det låter farligt att du går ner så mycket i vikt. Tycker de att det räcker att du bara lämnar blodprov?

Roligt att det går bra med Tobias dagis!
    Skulle han öva teckenspråk där också?

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12