• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 12

Nu har de passerat 2 år och utvecklingen rullar på....

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43804942.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12
  • Skarpa

H lägger sig runt 19-19:30. Hon får somna i sin säng i sitt rum. Vi ligger bredvid henne, och läser lite bok, och pratar eller sjunger lite. Sen sätter vi oss bredvid sängen och håller hand (eller fot ) om hon vill det, tills hon somnar. Oftast får vi låtsas sova också, för om vi ger henne respons när hon pratar eller leker, så fortsätter hon bara. Brukar ta uppåt en timme.

Hon brukar komma över till vår säng mitt i natten sen.

Skulle gärna ha en unge som somnade på kortare tid, eller som sov hela natten i sin säng, men det verkar inte vara möjligt just nu... Lär väl vara bättre om en 10-15 år iaf

Hur lång tid en minut är beror helt på vilken sida av toadörren man befinner sig.
  • mona83
    mona83 skrev 2009-09-24 20:24:18 följande:
    Här använder Leah fortfarande spjälsäng, annars skulle hon alla gånger gå upp när hon vaknar om nätterna, händer inte jätte ofta men mellan varven. När hon är inne i dom perioderna så är det inte en natt hon vaknar utan ett par i rad. Då är hon vaken halva natten sen.Annasr så lägger hon sig vid 19 och somar på 3 sekunder, man hör henne inte. Ibland har jag fått lägga henne tidigare med.
    Ska väl tillgägga att det bara är att lägga henne sen så somnar hon på nolltid.
  • Teskedsmamman

Hur går det för er?

Här har vi just utrett Alfreds mage, gluten och födoämnesallergier men ingenting hittades, jag börjar bli ordentligt trött på hans dåliga mage nu....

• Skarpa
    Teskedsmamman skrev 2009-10-07 18:58:07 följande:
    Hur går det för er? Här har vi just utrett Alfreds mage, gluten och födoämnesallergier men ingenting hittades, jag börjar bli ordentligt trött på hans dåliga mage nu....
    Vad trist!

Vi kämpar på... nätterna är hemska just nu. I stort sett varje natt vaknar H och gråter, oftast runt 22-23, så någon av oss får alltid kortare kväll (sånt man räknar med när man får barn, men men...) Sedan gråter hon otröstligt uppåt en timme innan man får henne att somna om. Hon är arg och ledsen om vartannat, och det enda hon vill är att få stiga upp och inte behöva ligga och sova. Vet inte om hon har mardrömmar, eller om det är något annat. Hon säger iaf att hon inte har ont.

Sedan kan hon ha liknande utbrott på dagarna när hon inte får som hon vill. Skriker och gråter, och det finns liksom inget stopp på henne.

Men sen när det är bra, så är det väldigt bra! Leker låtsaslekar, filosoferar osv.
    Hur lång tid en minut är beror helt på vilken sida av toadörren man befinner sig.
  • Pasadena

Tesked, men ugg vad kan det DÅ vara?

Skarpa, det låter som nattskräck? Då brukar de ju vakna samma tid varje kväll och skrika uppåt en timme..

Här är det kaos och jag vet snart inte vad jag gör längre med sömnen. V vaknar en 2-3 gånger varje natt och vet inte alls vad hon vill. Gråter och gnäller och bråkar om allt möjligt. Sover ju inget på dagis längre så hon är så sliten stackarn. För att inte tala om vad VI är som ska vara alerta och jobba på. Känner mig som en jävla trasa just nu.

Annars har hon preciiiiis kommit ur värsta trotsen och är hur ljuvlig som helst på dagarna. Är inte alls på testing.humör som hon varit det senaste året utan är väldigt följsam, resonabel och helt enkelt ljuvlig att ha att göra med (på dagtid alltså ).

• mona83

Här är allt på topp.
    Lägger sig runt 19 och sover hela natten fram till 7-8 nångång.

Nån trots har jag intye märkt av från henne än, storebrior klarar det så bra själv . Fast det har blivit bättre sen har började på dagis.

Kass i magen är hon just nu har varit i ca 2 veckor nu. Eller ja, helt bra i magen har inte varit på lääänge men eftersom hon går upp i vikt så behövs det inte kollas säger bvc.

När jag sa på topp ljög jag nog pytte pytte lite. Struman gör att jag har väldigt kort stubin, men jag börjar lära mig att lägga band på mig. Har gått ner 23 kilo nu och ingen tid till nått sjukhus än.

• Teskedsmamman

Alfred strulade massor i somras och kunde vakna runt 22-23 och vara vaken ett par timmar... aldrig på dåligt humör men ändå...

Skarpa: Jag hade nog också tippat på nattskräck...

Säger man nej till Alfred så kan han kasta sig på golvet och tokskrika! Ibland får jag sätta mig och hålla fast honom för att han ska lyssna... alltihop är så typsikt 2-åring *värsta dramaqueen* så jag försöker hålla humöret tyglat....

• OZgirl

Hos oss är det sådär :-/ kan man väl säga.

Maken och dottern funkar inte alls just nu, igår så ville hon inte gå och lägga sig och snurrade som en propeller i sängen och sparkade till höger och vänster. Bland annad på mannens nacke som sa "knak" och sen funkade inte hans ena arm mer den kvällen eller på morgonen. Diskbråck kanske? Jobbigt som fan iaf.
    Barnet är förbaskat jobbigt fortfarande, hur mycket tålamod jag än tycker mig ha så tär det varje dag. Allt är "vill inte" och jag vet inte vad man ska göra för att få henne mer "vill! kan!".

Tips någon?

• OZgirl

Finns det nån hostmedicin som era barn accepterar?

Vår tjejja hostar ganska illa just nu och jag skulle vilja ge henne slemlösande på dagen/kvällen men de vi har smakar ju bara päck!

• Ella174

OZ, vi fick Mollipect vid ngt tillfälle och det gick ner. Men V brukar gilla de flesta mediciner.
    Annars har vi alltid svart vinbärssaft hemma, det rekommenderas ofta vid hosta, gärna varm.

V har också börjat hosta. Varje morgon så kommer det en lång serie när han sätter sig upp. Hoppas det inte blir värre...

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12