Bilddagboken
Har en kille på 17 år som sitter vid bilddagboken och pratar med tjejer i alla åldrar. Igår kom vi över hans mobil och tittade bland hans SMS. Inte nog med att han hade över 130 kontakter med olika mobilnummer där det stod allt ifrån...cyber-tjej till ung och villig så fanns där SMS med väldigt detaljerade beskrivningar om hur en av tjejerna ( hon är 13 år) ska göra med hans stora fina K*K. Det skulle sugas...slickas....studsas....ja jag vägrar säga allt...
Det kändes som om någon slog mig riktigt hårt i ansiktet. Hur fan kan en 13 årig tjej veta allt detta? Sonen tyckte hon var lite väl "snuskig" som han sa och hade inte besvarat SMS-et ( som tur väl är för hans egen del) Vi började prata om Bilddagboken och då berättade han att tjejer lägger ut väldigt sexiga bilder på sig själv och frågar om mobilnummer ganska ofta. Istället för att chatta på nätet så SMS:ar man nätterna igenom och KANSKE så träffas man någonstans. Jag som trodde Bilddagboken var ganska harmöst har helt plötsligt blivit en jäkla halvporrsida för barnen. Jag har varit ganska noga med att kolla bilddagboken efterssom jag inte vill att de skriver eller lägger ut bilder som är opassande, men inte trodde jag att jag skulle behöva oroa mig för mobilen också???!!!
Vet tjejernas föräldrar detta? Skulle man som förälder vilja veta detta?? Vad säger ni? Jag är stum av chock över vad ungdomarna hittar på vid nätet.
JAg fick också veta att något som är inne idag bland ungar är blogga. Tycker det är ok om man har ålder inne.... Vilken ålder tycker ni är ok??