• Anonym (masken)

Jag bajsar "maskar". *sorry*

Jag har ett problem som jag tycker är ganska pinsamt, men som jag insett att jag måste söka läkarvård för, men jag skulle ändå vilja höra era åsikter om det hela och om någon varit med om något liknande!

Jag tror jag har något fel på min ringmuskel. För det första gör det jätteont i den när jag sex och för det andra så kniper den så att den avföring som kommer ut, inte är stor som korvar så att säga, utan smala som maskar. Helsjukt!

Förlåt om det är lite dålig smak på detta inlägg. :-S

Vad kan man tänkas göra åt detta? Så här har det inte varit hela livet, utan bara sista åren.

Vad kan ha hänt???

• Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*
  • Anonym (ring)
    Anonym (masken) skrev 2009-08-19 21:30:45 följande:
    Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:25:08 följande: jo då, suppar har jag testat vid ett flertal tillfällen, men det gör ju så fruktansvärt ont att ta dem. Att få in en hel är helt omöjligt. Har testat att ta bara en pytteliten bit och stoppa upp och då fått sitta på toaletten pga de kramper som uppstått. Men tack ändå!
    Aj då!! Nej det där behöver nog någon professionell titta på. Stackare!
  • Anonym (xyloproct)

salvan kanske är lättare?

Men jag tror du ska ta dig i kragen och ringa till en läkare! även om det kommer kännas jättejättejobbigt att ligga där och bli undersökt så tänk på att läkaren iallafall är van och undersöker människor där hela dagarna. du måste ju få hjälp.

måste bara fråga, har du fött barn någon gång? kan det vara någon komplikation efter det?

• Anonym (masken)

Anonym (Ringmuskeln) skrev 2009-08-19 21:26:03 följande:

Ok, då har du nog problem. Jag uppfattade det som analsex.... Ring och hör med din gynmottagning, de vet vad de ska göra. Hoppas du får en lösning för det och förlåt om mitt inlägg var spydigt. Det var faktiskt inte meningen, har haft en jobbig dag och det ska inte gå ut över dig. Lycka till.
    Det tråkiga är att jag har varit på gyn och försökt få hjälp. I alla fall med sexbiten. Då blev jag utskrattad och hon ansåg att det var för att jag inte var tillräckligt upphetsad som gjorde att det gjorde ont. Men, nej, det spelar ingen roll hur upphetsad jag är, det gör skitont ändå.

Har också varit och försökt få hjälp hos läkare där jag bodde tidigare. Ville göra ett endoskopi (heter det så), men jag har inte fått göra det, utan jag fick diagnosen IBS istället. Kanske stämmer till viss del, men det hjälper inte mot min smärta.

Nej, jag upplevde inte ditt inlägg som spydigt.
  • Anonym (xyloproct)

hur har du tagot supparna, förresten? när du satt på toaletten? kanske är lättare om du lägger dig på sidan i sängen och försöker slappna av riktigt ordentligt medan du stoppar in dem. ta salva först så du bedövar lite. kanske kan din man/sambo hjälpa dig få in dem, om det inte känns alltför jobbigt.

• Anonym (masken)
    Anonym skrev 2009-08-19 21:25:53 följande:
    Du kanske kan köpa ett lätt laxermedel på apoteket för att det ska vara lättare att bajsa. Och sen gå till läkare. Det kan ju vara att du vet att det gör så himla ont att bajsa att du spänner dig. Mär du spänner idg kommer bajset inte ut ordentligt och du blir hård i magen. En ond cirkel. Hemorrojder? Kan det vara det också?
    Ja, det skulle kunna vara hemorrojder. jag har försökt behandla själv mot det för flera år sedan, men då jag inte kan använda suppar, så gick det käpprätt. Krämen hjälpte inte.
  • Anonym (lilla jag)

jag gissar på att du har hemorojder.... jag får så då jag får tillbaka mina.
    fick mina efter mitt snitt med andra barnet o de kommer titt som tätt. fast mina kommer ut på utsidan gör ont som tusan.

• Anonym (masken)

Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:33:04 följande:

salvan kanske är lättare? Men jag tror du ska ta dig i kragen och ringa till en läkare! även om det kommer kännas jättejättejobbigt att ligga där och bli undersökt så tänk på att läkaren iallafall är van och undersöker människor där hela dagarna. du måste ju få hjälp. måste bara fråga, har du fött barn någon gång? kan det vara någon komplikation efter det?
    Nej, verkar inte kunna få barn. har försökt i 5½ år utan resultat.
  • Puffpinglan

Ring till vårdcentralen och prata med dem. Pinsamt, men du måste ju få hjälp med det här. Det kan ju aldrig vara bra att ha det så där! Stackare!

Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (masken)
    Hexx skrev 2009-08-19 21:33:26 följande:
    har du alltid haft så?
    nej, men sista typ 4 åren eller något.
Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*