Anonym (masken) skrev 2009-08-19 21:34:31 följande:
Anonym (Ringmuskeln) skrev 2009-08-19 21:26:03 följande: Det tråkiga är att jag har varit på gyn och försökt få hjälp. I alla fall med sexbiten. Då blev jag utskrattad och hon ansåg att det var för att jag inte var tillräckligt upphetsad som gjorde att det gjorde ont. Men, nej, det spelar ingen roll hur upphetsad jag är, det gör skitont ändå.Har också varit och försökt få hjälp hos läkare där jag bodde tidigare. Ville göra ett endoskopi (heter det så), men jag har inte fått göra det, utan jag fick diagnosen IBS istället. Kanske stämmer till viss del, men det hjälper inte mot min smärta. Nej, jag upplevde inte ditt inlägg som spydigt.
Men fy fasen vilken okänslig människa!!!!
När jag sökte hjälp ringde jag och pratade med en sjuksköterska och berättade hur genant jag tyckte att detta var. Jag sa att jag var så orolig inför undersökningen och då sa hon att hon visste precis vilken doktor jag borde träffa. Sagt och gjort så ordnade hon en tid (trots att han inte är "min" ordinarie läkare). Han frågade först lite allmänt om hur jag upplevde det och om jag hade besvär och på vilket sätt. Sedan undersökte han mig och innan undersökningen kom en kvinnlig sjuksköterska in i rummet och fanns med som stöd. Han förklarade allt tydligt och var metodisk. Berättade vad han såg och undersökningen var klar på ca 5 minuter.
Då gick han till sitt rum och jag fick en stund för mig själv att klä på mig och fräscha till mig.
På rummet berättade han vad han sett och på vilket sätt det kan åtgärdas. En remiss blev skickad till kirurgen för op. Det kändes genant och jag var nog illröd i fejan, men efteråt kändes det så bra. Det här var alltså en vanlig allmänläkare, det behövdes ingen endoskopi för det. Men det är ju ett beslut den läkare som undersöker dig tar.
Ring och prata med någon sköterska som kan hjälpa dig att träffa en BRA läkare.
Stå på dig!!