• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

Maja:Det är till o från. Förstår inte att han inte finns längre. Både Melvin o Elias har vissa delar som påminner om pappa.Tex Elias långa tår Melvins fd krulliga hår osv.
    Pappa e borta men han finns bevarad i barnen.

• Minna72
    Özlem skrev 2009-09-01 11:59:04 följande:
    Maja:Det är till o från. Förstår inte att han inte finns längre. Både Melvin o Elias har vissa delar som påminner om pappa.Tex Elias långa tår Melvins fd krulliga hår osv.Pappa e borta men han finns bevarad i barnen.
    Så vackert skrivet Öz!
    Själv har jag väldigt svårt att tänka mig in i situationen att endera av mina föräldrar bara inte skulle finnas längre. Men senast igår slog mig tanken hur Öki skulle reagera om hans farmor eller farfar plötsligt inte skulle finnas. Han träffar dem ju flera ggr i veckan och är väldigt viktiga för honom. Kram på dig!!

Maja, ja suck vad skall man säga. Förstår att du/ni kämpar. Kramen till dig också!! Kan inte låta bli att responsa från din preventivmedelfråga om hur vi med PCO-S tänker. Jag behöver inte tänka alls! Med en (1) äl de senaste 8 månaderna är liksom risken/chansen/möjligheten att bli gravid promillestor...

Bilden som var i lokalblaskan syntes inte i webb-versionen av tidningen (man måste nog vara prenumerant för att se) men jag har scannat av bilden och så snart jag får tummen ur att PLUS-registrera mig igen här skall jag klippa in bilden.
  • förväntan

Vad intressant hur ni andra tänker kring p-medel .

Jag tyckte min ÄL var väldigt jobbig precis innan jag blev grav med F, den gjorde ont och jag fick värdens PMS, som kändes som jobbiga grav-symptom , inte så kul. Därför är jag lite inne på hormonspiral... hmmm p-stav är inte fel heller...

Läste inte för sålänge sedan om pessar ( Pess tror det var i jordemorden) och det verkar faktiskt bra. Kan kanske tänka mig det också, fast då har man ju både äl och mens och PMS.

har lite svårt att tänka på skydd när man försökte bli grav så länge och jag skulle i fantasin önska ha fler barn, men vet inte om jag skulle vilja i verkligheten.

Öz, kram på dig. Men det är fint att din pappa lever kvar hos dina barn och även hos dig . Förstår att det måste vara väldigt tungt, kan inte alls föreställa mig hur det kan vara. Hur mår din mamma?

Maja, många kramar till dig också.

Essi, har ni börjat packa för väster ut??

Trodde att F skulle fortsätta att sova på dagarna när M var på dagis, men icke. Han har sovit samanlagt 1 timma sedan vi lämnade i morse och samma igår. Han verkar vilja ha lite mammatid han också. Igår sov han hela em när M väl kommit hem, dock mkt midigt.

Nu pratar F med soffan . Ska gå och krama honom lite innan vi ska hämta gangstern!!

• Essi73
    Özlem skrev 2009-09-01 11:59:04 följande:
    Maja:Det är till o från. Förstår inte att han inte finns längre. Både Melvin o Elias har vissa delar som påminner om pappa.Tex Elias långa tår Melvins fd krulliga hår osv. Pappa e borta men han finns bevarad i barnen.
    fina du! Jag kan faktiskt, nu när DU säger det, se vissa av min mammas drag i Luna. Dels är det något i hennes ögon och blick, sen har vi temperamentet, i raaaakt nedstigande led från min mamma via mig. (Sen tror jag dessutom att din pappa även finns _runt om_ er också, men det är mer min DiLeva-sida som talar..)

Minna; uj ugh den tanken har slagit mig med, när svärmor inte längre finns. Shit, det är något jag inte vill att Boll någonsin skall få uppleva. Jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det

Förväntan, packa?! *S* nej nej nej, det gör flyttfirman åt oss (och har vett att ta betalt också men det är det värt). Så just nu lutar jag mig enbart tillbaka! Har däremot sett ut ett soffbord som i min fantasi kommer att passa super där nere.
  • Minna72

Är det fler än vi som ibland är lata och låter barnet titta ensam på DVD-film eller i Ökis fall klipp på maskiner i arbete på youtube på datorn? Vi gör detta rätt ofta faktiskt när både vi och Öki behöver lite andrum. Tydligen hade M berättat detta på dagiset och de hade påpekat att det inte var bra. Visst förstår jag att det bästa är om man målar med vattenfärger, bygger torn och läser böcker mest jämt, men om man bara inte har orken?

• Essi73
    Minna72 skrev 2009-09-01 15:52:32 följande:
    Är det fler än vi som ibland är lata och låter barnet titta ensam på DVD-film eller i Ökis fall klipp på maskiner i arbete på youtube på datorn? Vi gör detta rätt ofta faktiskt när både vi och Öki behöver lite andrum. Tydligen hade M berättat detta på dagiset och de hade påpekat att det inte var bra. Visst förstår jag att det bästa är om man målar med vattenfärger, bygger torn och läser böcker mest jämt, men om man bara inte har orken?
    Nope, men tvättmaskinsklippen går varma här!
    Har man inte orken är man en dålig förälder och måste genast anmäla sig själv till BRIS, Unicef och gärna Soc. också.
  • S  S
    Varför var inte det bra? Sa dom bara så eller fick M någon förklaring till varför?

Här kan F sitta och titta på tv själv medans jag lagar mat. Oftast ser hon på program som vi har spelat in och vet att det inte är något obehagligt.

Det handlar inte om timmavis tittande utan korta stunder.

Maja: Det kommer en bil och hämtar upp Skalman han får inte ha några pengar med sig eller kontokort. Han och maken kommer att få en enkel resa till Kiruna...

• Serendipity
    Är det fler än vi som ibland är lata och låter barnet titta ensam på DVD-film eller i Ökis fall klipp på maskiner i arbete på youtube på datorn? ?
    Haha, ja, naturligtvis!
  • maja under eken

Senaste nytt i MajaSkalmanfamiljeföljetongen: Vi sitter vid matbordet o har nästan ätit klart. Allt e härligt o solen skiner, vi äter grillat, han säger: Du vet att på lördag har Matte o jag den där innebandyturneringen vi ska va med på? Jag svarar: Ne, d visste jag inte. Han: Du behöver ju inte bli sur! Jag: Jag hade ingen aning, du har inte sagt nåt. Han: D e den där Nostalgiturneringen Jag: Jag skiter i vad d e. Gör vad du vill!

Så känns d liksom som om solen gått i moln, maten e kall o äcklig o jag går in o upp i sängen o läser en hög m gamla grav.tidningar.

Jag kan säga att jag e mer nära o gapskratta än o grina, d finns fan ingen ände. Han e totalt jävla hopplös!

Känns som om han i panik innan han e 2-barnsfar hittar på saker. Men jag då!? Han kan ff åka utan o ha ett spädbarn vid bröstet. Jag har tur om jag kan åka t affären 20 min innan jag behövs NU därhemma. Visst, barnet e förflyttningsbart - alla gånger! Men egentid innan årsskiftet e ju inte o tänka på... D kommer nog hinna bli vår innan d e möjligt. O d tänker han inte en nanosekund på!

Jag har bett att vi ska låna en kompis stuga bara över nån dag o natt, han o jag. D har gått månader sen dess. Jag har sagt att d blir inget m d va? Ne, d blir d väl inte, var hans svar... D e hans kompis o först skulle d inte va några problem, självklart skulle vi d! Men JAG kan ju inte ringa o fixa, dessutom ÖNSKAR man att han nån gång ville göra nåt för OSS. OSS, VI.... finns vi?

Jag har lagt fram önskemål om bio, äta ute o sånt. Javisst, men inget initiativ fr honom. Bara när d gäller hans egna aktiviteter, men d e klart - hur fan ska han orka med d!? Han har ju fullt upp m sitt..

Bitter o arg o uppgiven..

Ska hämta en tallrik fil o rosta en macka. Maten kallnade ju lite innan jag var mätt...

brb, med respons, jag lovar!

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden minnas xiii