• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Essi73

Åh MAJA!! Kan inte du snälla ta lite kort på diverse detaljer du har målat fint där hemma? (Se där, vips så fick du ngt att göra )

Naffe, dessvärre ligger bilderna i den gamla datorn (som är inaktiverad för mig men aktiverad för Boll) och den orkar jag inte sparka igång.
    Du får äran att se huset live när ni kommer ner på en fika, eller typ week.end eller så!
  • maja under eken

ååå, fota... Jag ska göra mitt bästa för att då lite nya foton tagna idag! Sen ska jag göra mitt bästa för att få in dom i datorn så snart jag kan.. Måste ju iaf tömma kameran så den e redo för en ny familjemedlem..

d e inge kul o trixa m foton! Jag har ff inte framkallat ett enda kort sen Elvira föddes! Inte sen vi fick digitalkamera heller.. typ 4 år...

kram, nu sätter jag fart. kan ju inte sitta här o tycka syn om mig själv!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Hello!!

2 sovande barn igen!! In shock. Hoppas dock att F vaknar snart så vi kan ha lite mystid innan storebror vaknar och ska röja igen. Tänk att F redan är över 7 v och jag tycker han är så liten. Själv tror jag att han är typ 2-4 v gammal . Igår låg han i sitt babygym för första gången och det var en hit. Och börjar skratt lite med ljud. Så mysigt.

Maja, du låter som mig gällande digitalkamra. Fick väldigt dåligt samvete när M skulle fira sin födelsedag på dagis och skulle ha med sig bilder från när han föddes, 1 år och 2 år. Så då framkallade jag över 200 kort.

Kun, behöver inte oroa dig för språket. Plötlisgt kommer det bara. M började prata lite smått i början av maj och nu i juli har det hänt massor. Men jag hade förväntat mig att det skulle komma senare. Och sedan är ju ofta killar lite senare än tjejer . Så lilla M kommer kanske snacka på så öronen ramlar av.

Naffe wieee inte långt kvar!!!

• maja under eken

Hej igen!

Den som gapar efter mkt.... Jag har hämtat en kräksjuk unge fr dagis..... D var väl inte riktigt vad jag tänkt mig när jag tyckte synd om mig själv för att jag var hemma o hade lite tråkigt......... Hon somnade så fort hon fått rena kläder o ligger nu ute i vagnen o sover. Vi får se hur hon ser ut när hon vaknar, spännande.. Har förberett m filtar o täcken i soffan om d kommer kaskader, ska nog hämta ett par påsar o pottan oxå, sprida ut lite här o var...

Så handspriten står framställd på handfatet laddad att angripa baciller. Jag vill INTE bli magsjuk nu!!!

Blir ingen målning idag men jag har iaf dammsugit hall o kök + matrum, alltid nåt. Sen snurrar första tvätten m bäbiskläder runt, snart dags o hänga, pytte pytte pytte...

Ne, att oroa sig för sen språkutveckling tjänar ingenting till, fast jag kan förstå om d känns lite tråkigt för d e verkligen kul o diskutera m dom. Men innan du vet ordet av sitter han där o babblar o då önskar du att han var tyst lite ibland....

Usch förväntan, går d lika fort m andra barnet.. D e så synd att d där första lilla försvinner så snabbt. Äv om d där första skratten charmar en till döds! Gud så härligt!!!

Vi skulle åkt t mormor o morfar o ätit i em/kväll. Men d blir d ju inget av m nu o jag tyckte så synd om både dem o mig själv, mest den senare då jag då blir tvungen att jaga min mat själv... Men dom kommer hit o slänger av lite helstekt kyckling o mammas goda sås............ Ja, jag e bortskämd o var världens goaste föräldrar, så måna om att man ska må bra så man kan grina för mindre.

Nu har tvätten stannat, hänger o laddar om..

• Rossy

Maja, vad jobbigt med dina tummar. Hoppas verkligen att det blir ordning på dem efter bebisen kommit. Att gå med ständig värk är tärande!
    Och från att ha varit synd om dig till att bli väldigt synd om magsjuka E. Stackars liten! Krya på henne!
    Kräksjuka hade vi i julas. Fy faan vad kräkigt det var. Alla handdukar och lakan vi hade gick åt. Det spyddes överallt av Tim. När (och där) man minst anade.

Att få två barn att sova samtidigt på dagen verkar vara en utopi för vår del. Tim har nästan helt lagt av middagsluren. Han har däremot en dipp mitt på dagen, då han vill sitta i soffan framför tv:n med en filt.
    Däremot funkar kvällarna oförskämt bra för vår del. Båda somnar mellan 20-21. Sedan vill Dennis ha ett nattmål, därefter vaknar han på morgonen och vill äta. Lyxigt, sägar jag som är van vid Tim som mer eller mindre satt fast vid bröstet under nattetid.

Jag skriver under på att tiden går snabbt! På söndag är Dennis fyra veckor och en riktigt stor kille. På måndag ska han vägas, och jag tror tametusan att han är uppe på fem kilo nu. Ska bli spännande att se .
    Är det förresten någon mer som fått en "kräkbebis"? D spyr ner allt! Jämt! Kläderna vi hade till T räcker inte och tvättmaskinen går på högvarv. Själv har jag blivit en sån där mamma som ständigt luktar barn-sur-mjölk-kräk . Egentligen hade det inte gjort något om inte D själv vaknar av att han kräks och blir blöt och kall. Jag hoppas att det snart går över.

Som ni märker har jag inte läst tilllbaka mer än sista sidan .

• Essi73

Rooossy!! vad roligt att se dig! Sitter i telefonkö så jag skriver lite snabbt bara ang. kräkbarn.

Luna räcker upp handen, hon är som han i Southpark, han som kräks så fort han är glad, arg etc *asg* Det sägs att magmunnen börjar stängas vid 6 månader och/eller när de börjar få mer fast föda. Luna får mer fastföda och kräksen har avtagit men hon är still going Southparkstyle
  • maja under eken

Hej Rossy!!

Fy tusan för kräkbäbis, hoppas d går över snart. På tal om kräk så vaknade min lilla höna för en halvtimme sen, hon äter smörgåsrån nu o verkar pigg - hungrig. Hoppas d inte blir nåt mer. Dom hade ätit glass på dagis, men d har hon aldrig spytt av - fast nån gång ska ju va den första..

Va himla skönt att han sover o äter så bra, du har väl grädde i tuttarna så han blir proppmätt o står sig kalasbra. D e ju nästan mer värt att den andra krabaten sover bra om nätterna än den första, med första har man ju bara sig själv när knodden väl somnat.

Tack för empati t oss, mina tummar SKA bli bra.

Hur går d för Tim, diggar han sin lillebror?

Men va allt går i kräkets tecken idag då... Nu flög d in en spyfluga som e stor som en moppe o låter som en HD....

kram

• Pess

Rossy, L var en sann kräkbebis. Kräktes ett par gånger efter varje mål och gärna ett par gånger mellan dem oxå. Hade alltid kräkhanduk på axeln och kräkfläckar lite varstans i hemmet. Men hon blev ju en tjockis ändå

• Pess

Hoppas Elvira kryar på sig och att det bara var något tillfälligt.

• Pikku myy

Kun: Edwin snackar inte mkt han heller, verkar inte så intresserad helt enkelt. Men de kommer nog.... får man ju hoppas iaf

Svar på tråden minnas xiii