Å, han ligger så bra till här hemma - Skalman...........
Igår satt han uppe t 12-1 o sov sen t jag väckte honom 9,30. M orden att han inte sovit så mkt i veckan. Ne, sant sant. Men då kan man ju lägga sig tidigare! Jag gick upp m Elvira vid 6,45 då hon vaknade 6,22. Sen häckar han i soffan vid tv o nättidningar o t slut tog jag disken. Sen går resten av dagen relativt friktionsfritt. Jag bakar lite o städar o han dammsuger lite o lagar mat, han o Viran går en sväng o hon sover o jag slocknar på soffan - skönt o välbehövligt. Jag börjar få ont i halsen o d blir bara värre. När jag vid kvällsmaten säger att han får ta Elvira imorgonbitti så suckar han o säger: Jaha! inte i belåten ton direkt... Han ska ut o jobba på sin idrottsförenings dans o kommer hem sent, vilket han talar om. Då går luften ur mig o jag bara påtalar att d e självvalt o att han visste omständigheterna m allt jobb innan, nya jobbet som börjar på måndag - d visste han innan han tackade ja t o jobba på dansen. Så tackar jag bara f maten o går upp o lägger mig m min onda hals o ledsna öga. Sen kommer han upp o undrar va d e.. Han går ner o gör iordning Elvira för natten o kommer upp igen o tar för givet att jag ska natta henne, jag som ändå ligger ner. När jag säger nej frågar han om d e för o jävlas. Att han sagt att han ska söva henne innan han går o jobbar e glömt. Men irriterad t max o uppstressad försöker han söva henne - går såklart inte. Spec inte efter att han låtit henne sova knappsa 2 timmar, mot vanliga 1-1,15...
För att inte Elvira skulle bli lidande av sin fars dumhet så tog jag henne o gick ner t soffan f o ha myspys.
Inga katastrofala händelser men alla dessa smågrejor tillsammans m att man redan innan tycker att man e underprioriterad i allra högsta grad blir bara för mycket. Jag e så besviken på min egoistiske man! Vart finns jag i hans liv!?
Höggravid, med en nattsömn mer lik pyttipanna än potatismos, med en rygg som håller på o gå av, med en tumme som bråkar o nu med en ond hals som brinner ska jag bara bita ihop o klara av allt. Han far åt alla håll, e helst inte hemma känns d som. Skitbra.
Vad föds denna lilla bäbis till för värld? Vår lilla värld här hemma känns varken trygg, stabil lr nåt o födas in i.
Kanske kommer han t sans o bättrar sig snart. Kanske gör han d innan jag fått nog. Men kanske inte...
Behövde skriva av mig..
God natt!