oOHalalOo skrev 2009-08-22 16:24:37 följande:
Ok testar igen. Nu skriver jag fler saker, får väl bli 'uteslutningsmetoden' ... * Komma närmare Allah (swt). * Ihågkomma att Koranen började att uppenbaras denna månad. * Månaden innehåller Laylat-ul-Qadr, som är natten som är bättre än tusen månader. * Shaytan sitter bakom lås och bom. * Fastan hjälper till att rena vårt inre och att höja vår andliga medvetenhet. * Ökar vår gudsfruktan. ?
Masha Allah, riktigt fint skrivet. Det är faktiskt det man får utav Ramadhan men Allahs belöning är något helt annat.
Ok eftersom ingen svarade på frågan så är det bäst att jag gör det, sedan ställer jag en ny fråga "roll". Varje dyrkan en muslim gör kommer Allah att belöna personen antingen i detta liv eller i nästa, eller i båda ock. Och vi vet vad varje dyrkan har för belöning förutom fastan i Ramadhan. Detta har Allah swt gjort hemligt för belöningen kommer att vara jätte stor, så stor att Allah swt skapat en särskild port/dörr i paradiset som endast de som fastat Ramadhan får komma igenom. Porten/dörren heter Raiyyan. Må Allah belöna oss alla att träda in i paradiset genom Raiyyan.
Nästa fråga är, vilket uttalande alla profeterna upprepade i sin dawa (inbjudan)? Ledtråd - står i koranen.