Inlägg från: The straight way |Visa alla inlägg
  • The straight way

Ramadhan

Melike skrev 2009-08-30 00:27:53 följande:
    Man kan alltså avbryta fastan vid huvudvärk?? trodde inte att man kunde det.
    Det kan man. En del lärda tyckte att det även ok att avbryta fastan om man fått ont i fingret eller tanden.
  • The straight way

Amiras mamma

Vi muslimer guidas endast av Allah och Hans profet. Vi tror inte på att Umar var syndfri som ni tror på att era imamer och ayatollor är/var. Ayatollorna är också syndfria enligt den shitiska läran, de är imamernas efterträdare och deras ord är lag för shia. Dessa ayatollor legitimerar det tillfälliga äktenskapet som du förkastar. På samma sätt bör du tänka på att eftersom dessa varelser legitimerar en sådan horrible sak som inte har med islam att göra , kan mycket möjligt tillåta annat hemskt som rökning.

Du säger att rökning är haram och det är bra, men det ändrar inte det faktum att dina ayatollor Sistani och Khui´i du har som marji´i tillåter rökning, även under fastan. Rökning är inte damm, fattar inte hur du fick det att jämföras med damm. Om du hade provat att röka och att vara i öknen i en blåsig dag hade du förstått att damm inte är samma sak som rökning, i så fall avbryts vår fastan med passiv rökning eller med avgaser.

"Glömde tillägga att hasch är haram enligt alla marija."

Ayatollah Al-Majlisi brukade röka hasch, även under den icke obligatoriska fastan.
    dhr12.com/img/3/2_1232662983.jpg

Al-Sadr i Irak tillåter hasch han också. Han hävdar att hans sista träff mer er Mehdi fick tillåtelse att röka hasch. Muqtada Al-Sadr hävdar att Mehdi sade att hasch botar sjukdomar och gör en gladare och närmare Allah och att den är endast tillåten till Mehdis armé. Mer om ämnet hittar man i hans fatwa här
    www.ee77ee.com/vb/imgcache/23869.jpg

Jag tycker du ska lägga ner denna diskussion som inte har med min tråd att göra. Ta upp dessa saker med ayatollorna istället och kräva att de ändrar på sina vilseledande fatwor, inte med mig.

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-08-30 22:15:09 följande:

Shitiska grenen ska det stå..att nämna shitiska grenen och dra alla över samma kam är fel.Som att jag dömer alla sunni efter wahabism..
    Det är stora ayatollor som tillåter rökning och hasch, Amiras mamma. Wahabister är sunni muslimer precis som ayatollorna Sistani och Khui´i är shia, vart ville du komma?
  • The straight way
    oOHalalOo skrev 2009-08-30 22:18:49 följande:
    Jaha hur går det med Ramadan och allt som bör hinnas med under dessa välsignade dagar för er? Jag har för min del lite försökt fokusera på Koranläsning och har kommit en bit på väg, går lättare att läsa i år alhamdulillah. Övning ger färdighet som det heter. Men idag måste jag tillstå att jag har varit törstig säkert 4 timmar före det blev tid att bryta fastan. Jag fick för mig jag skulle städa lite mer ordentligt på förmiddagen, det var varmt och jag såg ut som en solmogen tomat i ansiktet och som om jag för övrigt skulle ha kommit ut ur duschen, så svettig var jag. Visste jag skulle få betala för det, och det fick jag. Men alhamdulillah vad härligt att sen få dricka! Idag blev det både vatten och mjölk för min del när jag väl fick dricka. Fortsatt fin Ramadan till er alla.
    Ju varmare väder desto mer svettas man så visst känns det mer för de som inte har det svalt som vi har i norden.

Må Allah acceptera din strävan!
  • The straight way

Amiras mamma

Salafiterna är sunni muslimer. Du har just dömt dem vara kuffar. Ja de får sparka ut shiter från deras moské om de ser en shia tillber någon annan än Allah. De har sina fulla rätt att värna om den monoteism de omfamnar.

Sedan ditt snack om dina länkar som jag svarade på och har ingen lust att ge dig samma svar igen.

Varje shia måste ha en marji´i för att förstå sin religion bättre för att uppdatera sig för nya fatowr av ayatollornas. Det är inte bara koranen och haditherna shia följer, ayatollornas ord är lika heliga som koranen. De är syndfria dessa ayatollor, imamernas efterträdare.

Den shitiska grenen = shia muslimer.

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-08-31 10:53:06 följande:

The straight way skrev 2009-08-31 10:42:18 följande: Du har så fel så det bara skiner om det märks att du är medveten om det. Du vet själv,och det kan alla läsa om för den tråden finns i religiontråden,att dom wahbister som sparakde ut den shiamuslimen gjorde det när han bad sin dagliga dugur-salat.Istället för att lägga pannan på gålvet där alla gick barfota ville han lägga sin panna på lera som är torkad.Då en bit toalettpapper också hade varit lika rent då det är gjort av träd från naturen men han hade sin turbah med sig om han skulle vara tvungen att be ute,men han fann mosken och bad då där..wahabisterna sparkade honom medans han gjorde sudjud till Allah.Som alla muslimer gör i sin duhur-bön. Ja,hur kan vi förstå Kornane helt själva utan kunskap?Nej på sånt vis uppstår terrorister och andra idioter.För att utöka din kunskap om dom rättlärda rekommenderar jag dig videolänken.
    Du har inte mer rätt genom att dra upp en berättelse trots du inte var med för att smutskasta salafiterna. Vad jag vet har de inga problem med shia som ber hos dem, men de blir jäkligt arga om de ser nån i deras lokaler tillbedja någon annan än Allah. Detta diskuterade vi innan, onödigt att dra samma visa igen. Jag har också skrivit till dig att ni shia slår ihop era böner så jag tror inte att ni skulle missa er bön om ni fördröjer duhur och slå ihop den med Asr.

Jag behöver inte kolla dina länkar som inte säger mig ett skit. Ta du och studera arabiska och läs själv vad shia gömmer i sina källor som ni shitiska konvertiter inte har tillgång till eller inte kan läsa med egna ögon.

Nu tycker jag du ska lägga ner ditt snack om shia, tråden handlar inte om deras lära. Ramdhan för oss betyder att avstå från mat, dryck, sex och även rökning, och om shia tillåter rökning är det inget som intresserar oss.
  • The straight way

Amiras mamma skrev 2009-08-31 11:03:34 följande:

Nej du pratar om en man som ingen följer i religöst syfte.Han är en extremist shiamuslim.Han hör inte till dom man ska följa i religöst syfte trodde jag hade förklarat det ellerhur?
    Han är hojatolislam och hans fatwa är godkänd enligt den utbildning och status han har oavsett vilka politiska åsikter han har. Dessutom fördömdes inte hans fatwa av andra ayatollora och hojatollor. Han har legitimerat hasch bland shiterna i Irak och haschmarknaden har blivit hans räddning där. Ta och kontakta fantasifiguren Sisiatni och be honom utfärda en fatwa som fördömer Muqtada istället.
  • The straight way

Melike

Ha det bra och må Allah acceptera din fastan!

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-08-31 18:11:16 följande:

blablabla
    Ok.
  • The straight way

Inga fel i citatet Amiras mamma. Nu får du lugnt vandra vidare med Allahs beskydd.

Svar på tråden Ramadhan