Inlägg från: The straight way |Visa alla inlägg
  • The straight way

Ramadhan

Amiras mamma

Du ville ha vettiga svar sade du?

Här får du vettiga svar:

Ayatollah Khu¨i var en stor rökare, han tyckte inte att rökning var haram. Ps: han röker framför stora ayatollor som Sistani

Ett videoklipp till, Khui´i tyckte om att röka Rothman, en väldigt stark typ av cigaretter

Ayatollah Khui´i röker framför ayatollah Sistani

www.maktoobblog.com/userFiles/f/_/f_a12/images/7ay35405.jpg

Fler bilder på Ayatollah Khui´i och han röker, ps: hans egen webbsida

www.alkhoei.net/arabic/&gid=12

Ayatollah Khamanei´i röker pipa

www.maktoobblog.com/userFiles/f/_/f_a12/images/53855017.jpg

Hussain Khomaini, barnbarn till Ayatollah Khomaini röker

www.maktoobblog.com/userFiles/f/_/f_a12/images/66157463.jpg

Ayatollah Khui´i tillåter opiumodling och tillverkning av heroin. Det här hittar man i boken Sirat Al-nadjat, volym 2, sida 417. Här kan man läsa fatwan, under nr 417. Ps: webbsidan är shitisk
    www.yasoob.com/books/htm1/m001/06/no0646.html

För er som inte vet vad grand ayatollah betyder:

"Ayatolla, ayatollah eller ayatullah (arabiska آية الله, persiska آیت‌الله "Guds tecken") är hederstitel för framstående islamisk dignitär inom shia (tolvsekten) med både religiös och politisk betydelse.[1] Benämningen ges till de bäst utbildade rättslärde. " Nationalencyklopedin

Grand ayatollah Khui´i eller Kho´i
    en.wikipedia.org/wiki/Abu_al-Qasim_al-Khoei

al-khoei.org/khoei.asp

Grand ayatollah Khamenei

en.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei

Grand ayatollah Sistani

en.wikipedia.org/wiki/Ali_Sistani

• The straight way
    minmamma skrev 2009-09-01 18:53:11 följande:
    Hahaha, tack för skrattet "The straight way", du vet inget om shia... Ha en fortsatt trevlig Ramadan allihop!
    Jag vet inget om shia? Ska vi försöka testa varandras kunskaper i shiismen?

Ramadan mubarak till dig
  • The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-02 12:16:25 följande:

Ok du är inte wahabi men du kallar salafi för dina bröder och systrar..om du vet vad wahabi,salafi är vill du inte bli kallad som en bror till dom.Precis lika lite som shiamuslimer är bröder och systrar till haloias.Dom är en sekt i våra grenar av Islam. Nej du borde söka mer faksta om det du skriver för sistani och ayatollah khoi och al-Sadr besitter inte samma religösa kunskap och har lika många års studerande i rättskunskap om Islam.. The straight way skrev 2009-09-02 11:47:39 följande:
    Nej jag är inte salafi (de du kallar för wahabi) men tänker bli det för att avslöja den shitiska sekten som är uppfunnen av juden Ibn Sab´a enligt Jews encyklopedia
    www.jewishencyclopedia.com/view.jsp&letter=A

Åter igen, vad är en haloias för något? På arabiska betyder det nått om sötsaker och bakelser. Vill du att jag ska förstå vad du menar får du väl skriva de arabiska orden rätt innan du ber mig söka fakta.

Otroligt att du även skriver att Al-Khui´i inte har samma kunskaper och position som Sistani. De båda är grand ayatollor och hade samma utbildning.

en.wikipedia.org/wiki/Grand_Ayatollah

Han är dessutom Sistanis företrädare. Jag har inte hittat bättre källor än wikipedia.

"Grand Ayatollah Sayyid Abul-Qassim al-Khoei (November 19, 1899 ? August 8, 1992) was one of the most influential Twelver Shi'a Islamic scholars (marja), and the predecessor to Grand Ayatullah Sayyid Ali Al-Husayni Al-Sistani. "
    en.wikipedia.org/wiki/Abu_al-Qasim_al-Khoei
  • The straight way

"Ang sistani så är han den mest följda inom shiaislam."

Inte bara han, det finns 20 grand ayatollor till som har samma utbildning och kunskaper som Sistani. Dessutom är det inte haram med rökning (det var vad frågan handlade om) enligt Sistani. Han tillåter rökning även under ramdhan. Sug på det du...

Vad gäller salafiter så är de sunni muslimer som följer profeten och hans följeslagare. De är hatade av rafidhah (shia) eftersom de brukar avslöja den sekten och ayatollornas hyckleri och dubelmoral. De är mina bröder och systrar som jag respekterar högt

Ja jag är emot rafidhismen (shia) eftersom den lära har bidragit med en massa fördomar mot islam från tillåtelse av sexuella övergrepp på bebisar till knark även under fastan. Och inte tala om det tillfälliga äktenskapet hos shia som spridit könssjukdomar och tvingade kvinnorna att ha det som ett yrke (prostitution). Amiras mamma tycker inte att mut´a (det tillfälliga äktenskapet) är halal men Sistani och alla ayatollorna tycker det är en del av den shitiska läran. Amiras mamma är ett typiskt exempel på personer som "plockar russinen ur kakan.".

Förnedra imam Ali är vad shia gör genom att beskriva honom ha gudomliga egenskaper så som att veta det osedda som Allah gör. Shia beskriver också Ali som feg när hans fru attackerades och fick missfall - enligt deras källor. Vi sunni tror på att Ali var profetens kusin och svåger. Han var den fjärde kalif i islam, inte en fegis, inte Gud heller. Vi tror också på Mehdi men inte den som gömt sig i en brunnför 1400 år sen som bara träffar ayatollor och mullor men inte vanliga folket.

• The straight way
    Jmia skrev 2009-09-03 14:24:38 följande:
    Exakt. Jag finner det olämpligt att stötta det beteende, eller än värre, förneka det.
    Att förneka det betyder inget annat än att ljuga för sig själv och för andra. Men att stötta det avsiktligt är det fan skrämmande.
  • The straight way

Alma

Det är adhan (böneutropet) som man reciterar i de nyföddas öron. Men hadithen är svag så bara du vet.

Allah-u Akbar - 2 ggr

Ash-hadu allā ilāha illallāh - 2 ggr

Ash-hadu anna Muhammadar-rasūl ullāh - 2 ggr

Allah-u Akbar - 2 ggr

Lā ilāha illallāh - 2 ggr.

• The straight way

Amiras mamma

Jag tror alla som har läst dina inlägg märkt att du vänder kappan efter vinden. Det finns mycket lögner och hyckleri i dem också och jag ska sammanfatta det så blir det ännu tydligare;

1. Du påstår att Khomaini, Khamenaei och Khoi inte har samma status och kunskaper som Sistani. Detta är antingen en lögn eller ett naivt uttalande. Alla dessa tre personer är ayatollor med samma utbildning och status. Skillnaden är som sagt att Khomaini har fler anhängare än Sistani med tanke på det stora antalet shia i Iran jämfört med Irak. Ayatollornas fatwor som tillåter prostitution, hasch, heroin och opiumodling, sexuella övergrepp mot bebisar har jag redan lagt in länkar på och behöver inte göra det igen.

2. Du skrev att du följer Sistani, fine. Enligt din Sistani får man röka, även under Ramadhan bara man begrnsar det till 3 cigaretter. (länk på det postade jag innan).

3. Mut´a det tillfälliga äktenskapet som din lära påbjuder och som du förkastar är inget annat än prostitution. Kvinnan och mannen träffas för att ha sex och mannen betalar kvinnan. I Sverige är prostitution illegal men svenska myndigheter har inte uppmärksammat den prostitution som shia praktiserar, det gör mig skit förbannad.

Kolla denna dokumentär om det tillfälliga äktenskapet som används om motsvarande till prostitution i Iran, jäkligt lustigt av den shitiska läran att legalisera knulleri och samtidigt hänga sexförbrytarna
    www.persian.asia/videos/persian-documentary-temporary-marriage-and-prostitution

4. Om det är profeten och imamerna ni följer borde ni förbjuda mut´a. Profeten och Ali förbjöd det enligt era hadither, varför fortsätter ni knulla utanför äktenskapet mot betalt?

5. I två av dina inlägg kallade du Al-Sadr för extremist, nu har du ändrat dig och tackar för hans insatser i Nadjaf. Så bestäm dig, är han hjälte eller är han extremist?

6. Det finns inga salafiter i Nadjaf. Amiras mamma är duktig på att hitta på saker och ting för att försköna den shitiska läran. Tillägger att hon har aldrig varit i Nadjaf och vet inte ett skit om den staden.

7. Al-sader genom en av hans fatwor tillåtit knark genom att röka hasch. Han är dessutom inte den förste i sånt. Ayatollah Al-Madjlisi brukade röka hasch även under den icke obligatoriska fastan. Ayatollah Khoi tillät även heroin och opiumodling.

Amiras mamma,

Om allt det jag skrev ovan är osanningar bör du reda ut, inte genom tomma ord utan du bör lägga fram fatwor som motbevisar det. Lägg fram fatwor till dessa ayatollor som förbjuder allt det jag nämnde. Här med blir det ett sista svar till dig så länge du inte styrker dina uttalande med fatwor från ayatollorna. Ok?

• The straight way

Edit: Här med blir det DET MITT sista svar till dig

• The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-04 10:33:07 följande:

Bör man verkligen fasta som gravid eller ammande kvinna? Hur ser man på det?
    Man bör inte. Om kvinnan inte klarar att fasta under grav och amningen så bör hon avbryta sin fasta. En del skolor menar att hon får ta igen fastan vid senare tillfälle medan andra menar att hon inte behöver göra det för grav och amning inte är sjukdomar. Det är alltså bara de som är sjuka och på resande fot som får ta igen fastan senare.
  • The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-04 12:32:53 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 10:50:16 följande: Jag är gravid i min 7:e månad och jag fastar..inget problem för min eller bebbens skull alls.
    Ok och det betyder?
Svar på tråden Ramadhan