• Svar på tråden Idol-2009
  • Lakrulla

Jag tyckte att Moa skulle ha gått vidare istället för Erika. Hon va klart bäst igår!

• Ciliaja

får juryn ta vilka 4 som helst på fredag som deras wilcard eller måste de vara en från varje 5 grupp.. om ni förstår va jag menar, haha

• Petra 1972
    Ciliaja skrev 2009-09-30 15:29:11 följande:
    får juryn ta vilka 4 som helst på fredag som deras wilcard eller måste de vara en från varje 5 grupp.. om ni förstår va jag menar, haha
    Jag vet faktiskt inte, har också funderat på det!
  • justine
    Ciliaja skrev 2009-09-30 15:29:11 följande:
    Vet inte men jag skulle tro att de får välja fritt.Borde ju va så tycker man
  • Poulain

På fredag bör där alltså vara 12 stycken som tävlar, är det bara EN som åker ut då? Det brukar ju vara 11 i början av fredagsfinalerna. Vettigt att alla ska sjunga och tävla en gång till på fredag om ändå bara en åker ut

• Poulain

Angående vad jag tycker om deltagarna:
    Erika tycker jag är rätt tråkig faktiskt. Hon har en bra röst men en tråkig sådan. Jag tycker inte hon gör sig så bra i tv heller. Mariettes uppträdande igår var det enda som berörde mig. Hon sjöng bra och VERKLIGEN med känsla.
    Sabina var rätt dålig, Moa var helt okej och Clara var väl också helt okej.

Men min stora favorit är Calle. Men jag hoppas inte han vinner, för det är inte vinnarna det brukar gå bäst för
    Jag är fett kåt på honom.

• Ciliaja

Ja,
    Petra 1972 skrev 2009-09-30 16:38:20 följande:

Jag vet faktiskt inte, har också funderat på det!
    justine skrev 2009-09-30 17:38:02 följande:
    Vet inte men jag skulle tro att de får välja fritt.Borde ju va så tycker man
    Precis, de borde vara så :) ska bli spännande att se på fredag!
  • Aint Your Fairytale

Har precis sett klart gårdagens Idol... Det var helt klart de bästa som gick vidare. Mariette och Erika sjöng förbannat bra. Jag är mer än nöjd med att de två gick till final, woho.

• Aint Your Fairytale

Nope, aldrig hört något med henne förut...

Själv sökte jag upp på youtube låten som Erika sjöng igår, den var jättefin!

Vårsolen skrev 2009-09-30 18:14:32 följande:
    jag hejar på mariette och erik!har ni hört mariettes album?? många bra låtar där