• Madge

    Tycker ni är superduktiga som pluggar och står i!

    Har suttit och småfnissat mig igenom detta nyss... Roliga kommentarer
    www.facebook.com/photo.php&op=1&o=all&view=all&subj=87500194530&aid=-1&oid=87500194530&id=1646947986#/photo.php?pid=3360098&op=1&o=all&view=all&subj=87500194530&aid=-1&oid=87500194530&id=644409253

  • Madge

    Fast det var ju meningen att de skulle börja från bild 1 förstås...

  • Madge

    Och jag kommer in och säger samma sak . Har bestämt mig för inte komma, vi har förkylda hela veckan och jag är fortfarande förkyld.

    Jag hoppas på en vårträff .

  • Madge

    Har tänkt på er till och från hela dagen . Sörjt lite...

  • Madge

    Låter som ni hade trevlig träff!

    Usch, precis blivit av med den eviga snuvan vid förkylning. Då kommer hostan som ett brev på posten istället! Blä .

    Har jag sagt att vi flyttar 2:a december?

  • Madge

    Jo, men visst, det behövs lite större och dessutom är jag dödligt trött på trappan...

    Jag jobbar en kväll den här veckan, såklart ringer det någon och vill titta på lägenheten just ikväll. Efter jag gick hade gått till jobbet hade de ringt till oss. Så min käre make fick bråttom hem efter jobbet, hämta Alice och snabbröja undan i lägenheten. Vi hade liksom inte tänkt att någon skulle titta på lägenheten idag direkt. Dessutom bokade ytterligare ett par in sig för visning ikväll också. Så medans jag var på jobbet blev det verkligen fullt upp här hemma.

  • Madge

    Ja, men just ja! Glömde ju säga hej till Junija! Hej, hej vännen !

    Jag känner mig så egocentrad man kan vara som småbarnsmamma ibland alltså...
    Alice är så söt nu, hon pladdrar på som bara den på väg till dagis och när jag hämtar henne. Det är himla synd att man inte förstår ett ord av vad hon säger bara...

  • Madge

    Tinto: Det är så man gör alltså! Alice fick också titta på musikkår och drillflickor i lördags. Hon bara tittade med stora ögon på dem.

    Har ni tittat på Hollywoodfruarna? Vad tycker ni?

  • Madge

    Jajemänsan, verkligen en bra anledning till lite lördagsshopping ibland

    Usch, jag känner mig som någon som försöker vara glad, men som mest går runt och är sur och irreterad på det mesta innerst inne . Men, det kanske går över... Fick ett tungt besked igår och det är ännu lite svårt att greppa. Jag har varit föreberedd på det, men när det verkligen är så blir det ju en helt annan sak.

  • Madge

    Det är min pappa som fått besked om en kronisk sjukdom, han har parkinson

  • Madge

    Jag är här, men får köra pekfingervalsen för det mesta så det blir inte mycket skrivet... karptaltunnelsyndrom . Tycker det räcker med foglossning.

  • Madge

    Oj, jag glömmer nästan bort den här tråden ibland ! Skäms på mig!

    Vi flyttar 2:a december, så det är fullt upp här. Jag med mina foglossningsproblem, jag är helt sjukskriven nu och så Alice. Jag vill få någon klarhet om hon bara är sen motoriskt och har svaga benmuskler eller om det är något annat. Jag är övertygad om att det inte är något, men jag kan ju ändå inte släppa det helt...

    Björkeli: Härligt med lägenhet! Hoppas allt flyter på bra!

  • Madge

    Jag tänkte gå och ta sprutan på tisdag, men det känns superläskigt ändå. Hur jag kommer reagera och så. Maken (jag skrev först sambo av ren vana ) ska också ta sprutan när han får, han har helt kasst immunförsvar och eftersom jag ska föda barn i januari vill jag inte han att ska bli portad från förlossningen eller BB, bäst att ta det säkra före det osäkra alltså.

    Med Alice är det så att hon sen hon började gå så har hon istället för gå med raka ben haft en knäande gång. Det börjar nu försvinna, men fanns där i slutet av sommaren när vi skulle till BVC och då reagerade de på det, och även att hon snedbelastar fötterna. Hon är plattfotad, kobent och belastar fötterna fel, och den ena foten mer än den andra (så charmigt jag beskriver min dotter nu ). Så efter ett läkarbesök fick vi remiss till blodprov för utesluta muskelsjukdomar (de togs för typ två månader sen och vi har inget svar på det ännu), remiss till röntgen med svaret att allt var normalt samt en remiss till sjukgymnast på barnhabiliteringen. Sjukgymnasten konstaterade att hon var sen motoriskt och hade svaga muskler i benen, och det var lite konstigt. Förmodligen kommer Alice få inlägg i skorna, men inte ännu. Fast sen hakade sjukgymnasten upp sig på att Alice inte talar, vilket jag kan förstå ifos för det normala är ju att barn är tidig på en del och sen på ett annat... Alice gör saker i sin egen takt och språket kommer ju. Men det är ändå jobbigt att höra, det kändes som hon försökte hitta något fel.
    Vi ska tillbaka om en månad så vi får väl se vad som blir sagt då-

    Sen är jag ju gravid och således lite extra känslig så allt blir kanske tusen gånger större än vad det egentligen är.

  • Madge

    Sjukgymnasten verkade rent generellt tycka att Alice ligger lite efter i allt typ... Men det är ju svårt att säga, Alice är väldigt medveten om allt och har koll på vilken bil som är våran osv. Hjälper gärna till att duka av och på bordet, men hurvida det är tidigt eller sent är ju svårt att säga... Hon klär inte på eller av sig själv direkt, men det verkar ju inte vara ovanligt bland 2-åringar.
    De svaga musklerna, Alice har lämnat blodprov för utesluta muskelsjukdomar och de svaren har vi inte fått ännu. Det var ju nästan två månader sen hon tog proverna och eftersom vi inte hört något visade de nog inget. Men, vi har efterlyst provsvaren, de kan ju försvunnit någonstans på vägen och för förhoppningsvis veta i början på veckan. Annars verkar sg inte ha någon klar uppfattning om varför Alice har svaga muskler. Vi får väl se om vi blir lite klarare i huvudet efter nästa besök hos sjukgymnasten.

    Alice är såvitt vi kan se och förstå fullständigt nöjd med hur hennes liv ser ut just nu. Hon tar allt i sin egen takt och verkar inte det minsta frustererad över att inte kunna göra sig helt förstådd. Hon pladdrar glatt på ändå, vi var på ÖB idag, jag gick själv och tittade och Alice satt i kundvagn och var ihop med sin far. Flera gånger hörde jag Alice prata på glatt: da, da, da, men jag kunde inte se dem . De var flera gångar bort från mig liksom.

  • Madge

    Här är det också så att dagispersonalen får vänta på sitt vaccin, kommunen vaccinerade bara sin personal som var i riskgrupp, vård-och omsorgspersonalen alltså.
    Jag vaccinerade mig för snart två veckor sen och jag tiggde till mig vaccin till maken också. Ringde och förklarade vår sits, det skulle ju vara en mardröm om han skulle bli sjuk när jag har så svårt att röra mig. Och det var inga problem.

    Ullared såg vi också, jag vet inte vad jag ska säga. Hysteriskt!? Var det gjort för man skulle bli mindre sugen på åka dit så funkade det i alla fall

    Och, jag har varit på två samtal hos aurorabarnmorskan för diskutera förlossning och efter senaste samtalet känns det så bra. Jag kommer antingen bli igångsatt med möjlighet att avbryta till snitt eller så blir det ett snitt rakt av. Så nu känns jag ganska många kilo lättare.

  • Madge

    Rädslan vid förlossningen är många saker, jag känner att jag har svårt att lita på personalen, jag är orolig för gå hemma och inte veta när det ska starta, om det blir skiftbyte, att det blir likadant igen med en stor bristning osv. Jag vill ha en bra förlossning nu.

    Usch, för svininfluensa , barn är beundrandsvärda som klarar av sån hög temp!

    När är det ni flyttar? Vi har adressändrat, ändrat telefonen, sagt upp elen och ska ändra internet. När vi var till vetrinären adressändrade vi där, annars tänkte jag se efter vi flyttat vad som inte ändras automatiskt och ändra då. Jobbet vet jag att det inte adressändras automatiskt så det måste jag göra. Dagis har jag ingen aning om, men vi garderar oss och tänkte lämna en lapp med nya adressen, skriver alltid in adressen på schemat när vi lämnar nytt så...

    Fy, vilken kväll det varit! Alice trotsig, trött och sjövild på samma gång. Hon går nog mer på dagis än vad som är bra, men vi har liksom inget alternativ just nu. Så på kvällarna bara springer hon omkring och sliter fram saker, har ingen direkt ro att leka. Första veckorna hon gick som nu gick det bra, men nu... Ifos har hon varit hemma och vart sjuk nu i tre dagar den här veckan, så det blev en konstig vecka. Men det är bara utrusta sig med tålamod! Lättare sagt än gjort...

Svar på tråden Glassarna glassar vidare!