Inlägg från: AlexandraK |Visa alla inlägg
  • AlexandraK
    Boothwalker skrev 2009-10-04 14:19:13 följande:
    Vad var det för nåt?
    Fula glasögon för 25 000 kr. Man kunde se in i framtiden och bla bla bla. =/

    Ja, best of blocket är skitskoj. Måste leta upp en av mina favoriter där!
  • AlexandraK
    Myrkryp skrev 2009-10-07 15:49:36 följande:
    Kort rapport!Världens finaste flicka; Ingrid, 3645g, 51cm (120 decibel). 2,5 timme från första värken...Kram till er alla!
    {#lang_emotions_flower} GRATTIS GRATTIS!!! {#lang_emotions_flower}
  • AlexandraK

    ModestyB
    Jag sålde min älskade bil och köpte större för att kunna få använda min liggvagn.

    Förresten. Min man säger att skötväskan är ELLIES. Vagnarna har vi inte diskuterat... Jag säger, att jag har köpt den och använder den till henne. Men att det är MIN. Han säger att det är hennes eftersom den köptes för att användas till henne. Hmm, snacka om i-landsproblem.

    Är förresten i Usa nu och resan gick över all förväntan. 18 timmar med bebis kan ju vara lite si och så... Men hon var jätteduktig och får absolut följa med fler gånger.

  • AlexandraK
    Boothwalker skrev 2009-10-11 00:53:17 följande:
    Så du menar att hon får följa med hem igen sen?
    Ja, det verkar så! =)
  • AlexandraK
    ModestyB skrev 2009-10-11 03:03:20 följande:
    Haha, ja, en större bil vore just snyggt, vi kör en Volvo V70 idag, är två vuxna och ett litet barn. Resten av bilen är hundens;)Jag kör alltid med argumentet att jag handlar till Indigo när jag förhandlar shoppingkassa med min man, vi vet bägge två att det är mina egna estetiska begär jag tillfredsställer.
    EN hund som tar hela bagaget? =) Jag har hunden i baksätet. Köpte skydd till baksätet på ÖB som är perfekt! Åker hela familjen får den ena vuxna dela baksäte med vovven. Det finns ju bälte för hund... Funkar bra för oss.

    Visst köper man mycket av barnkläderna och andra barnartiklar för sin egen skull!
  • AlexandraK

    Värre är det här i Usa.
    Jag har inte sett en enda liggvagn under den tiden jag varit här - lär antagligen inte få se några heller. Föräldrarna köper alltså en SITTVAGN och trycker ner babyskyddet (första bilbarnstolen) i den. Och där får spädbarnen sitta i timmavis. Fy fasiken. =/

  • AlexandraK

    Jag af
    Dom har kanske ändrats men inte tillräckligt. Min bvc-sköterska sa att bebisen inte skulle sitta i mer än 50 minuter i bilbarnstolen (vår nya Brio).
    När vi var på Zoo här såg vi många som satt i bilbarnstolen och jag kan väl tänka mig att folk var där i ca 4 timmar i genomsnitt. Och 5 timmar är säkert normalt här för en shoppingrunda.

    Jag tror faktiskt inte dom säljer någon liggvagn här... Det kanske är olika för varje stat men jag kollade på en internetsida typ blocket. Sökte på pram - som jag förstått det som är liggvagn och då fick jag 6 träffar, och allihop var retro. Silvercross och någon annan. . På stroller - sittvagn fick jag 1000 träffar. 

Svar på tråden Retrovagnstråden 17