• Cybele

Syskonlängtan 4

Hejsan!

Gar hittat hit. Kollar bara in ett kort tag. Vi hittade mögel bakom en garderob i Freyas rum så jag håller på att flytta om. Som vanligt en inte så trevlig diskussion med min man som anser att det bara var lite mögel och inte så farligt. Köp inte hus av en engelsman!!! :)

Cellisen - riktigt töntigt att man inte kan adoptera om man har epilepsi!

Lycka till med äl och tröst till er som är i motsatt del av cykeln. Själv är jag på dag 21 och därmed ingått fas väntan.

Ha en trevlig dag!

• Cybele

Usch och fy Jeskan! Så orättvist! Kramar till dig.

Och mögelsanering, vad är det? Nu blev det först avtork och sedan påstrykning av ättiksvinäger innan garderoben fick ny plats i huset (vi får mögel om möbler står placerade mot en yttervägg, garderoben är nu intryck i arbetsrummet så nu kommer man knappt in!) Min man hade inte gjort något alls, bara för att han inte ser problemet. Inte heller hyresvärden, om man försöker pusha så säger de att man inte kan undkomma fukten i ett sånt här hus. Tydligen är det ok att säga så.

Apropå svininfluensan eller snarare vaccin: gör man likadant i Sverige att det omtalas att alla skall ta barnvaccinen, att de inte alls är farliga men att när man väl är där och skall ta dem, måste man skriva under att man gör det på eget bevåg?

Ha det gott! Och kramar till alla!

• Cybele

Hej igen. Freya tittar på TV och jag borde leta efter nytt ställe att bo på. Vi bor i ett fuktigt hus, inte så ovanligt i UK, och har mögel på alla ställen där luften står stilla - tydligen. :(

Fast jag är rätt nöjd just nu. Min man som jobbat supermycket, i princip alla helger sen januari, har ledigt varje fredag några veckor framöver och Freya skall åter till förskolan nästa vecka - GULD!

Tänker på Jeskan - och tycker att det är så helvetiskt tråkigt att inte kunna hjälpa. Jag skickar tröst och omtanke till dig!

Höstflickan: Jag har ännu inte stött på en doktor som tycker hälsokostpreparat eller alternativmedicin (som homeopati, reflexologi, etc) är ok. Jag äter extra vitaminer och lite annat, men jag har gått till en kostexpert för att få reda på vad det är jag behöver. Naturligtvis känner jag dig inte och det kanske finns skäl för dig att inte ta dem - å andra sidan, istället för att ta alla på en gång, kan du börja med en och ta den tills hela burken är slut och sedan börja på nästa (så minskar du risken för att de motverkar varandra). Det jag äter påverkar mig väldigt mycket, och märkbart, så jag tycker du kan fundera lite på hur du äter (jag tycker om Sanna Edin). Och ät mycket skaldjur, eller snarare din man, de innehåller mycket _ink (bokstaven före å fungerar inte på mitt tangentbord) och det behövs för spermieproduktionen.

Ha det så gott alla!

Förresten, jag skall få min mens början på nästa vecka och
    *skakar på huvudet*
    jag kan inte låta bli att känna på mina bröst "är de lite ömma, är jag kanske gravid?" Hälften av gångerna tänker jag "kanske" lite hoppfullt och resten av gångerna "nä, det är bara inbillning". Idag kan jag inte låta bli att skratta lite åt mig själv, men gud så irriterande, tänk om någon såg mig!! ;D

• Cybele

Hejsan!

Jeskan: håller tummarna!

Cellisen: var det epilepsi? Hur ofta brukar du få anfall?

Kul att höra om alla testare i tråden! :) annars känner jag mig inte så munter idag. Enligt mina 300 brösttest per dag, verkar nu majoriteten falla åt "icke gravid" :( Mens väntas på måndag och senare nya tag.

En undran, är det någon mer i tråden som är över 35?

Kram till alla!

• Cybele

Mammi81 - så svåra tankar du brottas med. Just tanken på att min dotter kanske inte kommer att ha ett syskon, är tung för mig med även om jag försöker ignorera det. Jag har också samma besvär som dig, ad skall man göra med alla sparade barnkläder. Har en hög i sorummet som funnits där i 6 mån, men jag kan inte bestämma om jag skall spara allt i hopp eller om jag skall sålla ut och bara spara sånt som Freya kanske kan få nytta av i framtiden. Kramar till dig.

Cellisen: Påverkar stress hur ofta och starka anfallen blir?

Usch, skulle lagt mig för lääänge sen! Sov gott!

• Cybele

Nu skiner solen så jag skall skynda mig ut och ta hand om vår plastpool. Vädret inte så lovande nästa vecka och sen blir det väl inte tillfälle att uttnyttja den längre. Vill hellre städa den i solsken än i regn!

Mensen kom sent igår :(

• Cybele

Bara lite kort eftersom jag borde ha gått och lagt mig för längesen!
    Jag har fastnat på Maffia Wars på facebook och det har ätit upp all min FL-tid och har nu försökt läsa ikapp.

Jag håller tummarna för Jeskans andra if försök, Cellis op, Trollis mediciner och höstflickas eskimåer! (hoppas att jag inte glömde någon, jag är riktigt trött och måste skynda mig i säng)

Mammiz, om jag förstod rätt så kontaktar du inte alltid läkaren när din dotter inte mår bra, stämmer det? Om det är så, skulle jag vilja ge dig mod till att stå på dig lite mer, det är du som är expert på din dotter och i hela världen är det du som mest och bäst värnar om hennes välbefinnande. Läkare är bara människor, gör fel ibland och vet inte allt. Ok att det kanske står något i journalen om att du ofta kommer dit, men om du har ett barn som inte mår bra finns det inget alternativ! *kram*

Kramar till er andra med! Jag har just passerat äl och inbillar mig mina bröst är ömma - fast de har de varit de senaste 3-4 cyklerna så jag intalar mig att det inte är något även om jag samtidigt hoppas hur mycket som helst - det låter inte så logiskt, men ni vet precis hur det!

God natt!

• Cybele

Hejsan tjejer! Har inte så mycket att säga mer än att jag läser och förstår - och hoppas för oss alla.

Jag snurrande förresten in på "wi som kämpar med trean" och då tyckte jag faktiskt att de skulle wara nöjda med att ha twå barn!! *fniss*

Cellisen - jag tyckte inte om mina titthålsärr, de missprydde min grawidmage ett år efter op. Snabbspola ett par år framåt och de syns knappt. Numera är de inte dem som hindrar mig från att ha på bikini! :)
    Apropå endo, det är det jag hade och bland annat därför jag måste äta för att utjämna blodsockerniwåerna. Som kosttillskott tog jag omega 3+6 olja, fertilitetsformulerad multiwitamin och extra zink.

Jag har några dagar kwar till mr m - jag hoppas fortfarande, men wi får se. Jag will inte bygga upp för mycket förwäntningar, men hur lätt är det!?

Kramisar!

• Cybele

God kwäll!

Jag har inte så mycket tid på mig, wille bara säga att jag fick mig ett litet skratt. Cellisen och höstflickan, så effektiwa ni war! :)

Skämt å sido, så tror jag inte att de första sex månaderna war lättare än de senaste sex mån medan det samtidigt naturligtwis inte är bewisat att man har problem att bli grawid.

God natt!

Svar på tråden Syskonlängtan 4