• Cybele

Syskonlängtan 4

God morgon och grattis till Roxy!

Ytterligare en packdag idag, men imorgon funderar jag på att ta ledigt en dag och åka iväg med Freya till zoo. Min man har totalvägrat att packa under kvällarna så han har en del mer att ta hand om! :)

Apropå Pergo, är det inte också relaterat till hur snabbt man får ÄL efter mens? Jag kan ingenting om Pergo, så om jag gör det mer komplicerat så ber jag om ursäkt.

• Cybele

Cella - jag hade nog gjort precis likadant som du. I slutändan är det väl ändå så att det är mycket ångest över ett beslut som när det väl kommer till kritan för de flesta av oss inte är så viktigt: vaccinet kommer nog i stor sett vara ofarligt och de flesta kommer drabbas av en mild variant. Vi skulle normalt sett inte bli erbjudna vaccinet, men eftersom jag fortfarande är gravid (hurra! ta i trä!) så kommer jag nog bli det. Jag hade hellre tagit vaccin innan graviditet, nu har jag ingen aning om hur jag skall göra. Min man har stor sannolikhet att drabbas eftersom han pendlar med tåg varje dag, helst skulle jag vilja att han tog vaccinet! :) Höstis - hur tänker du?

• Cybele

Hej grönagrön - det är jättesvårt, speciellt som resultatet inte är beroende på hur mycket man vill, eller att det är så antingen-eller, man blir inte gradvis mer gravid.

Jag tror att man måste ha sympati för sig själv att det är svårt - du får försöka förlåta dig själv för att du inte orkar unna din arbetskamrat att vara gravid. Jag tror vi alla känner så stundtals och ibland med systrar (det gjorde jag!)

Jag håller med Cellisen och kan bara tillägga att försök tänk ut något du kan ge dig själv ifall att det inte går vägen den här gången, något du alltid önskat dig eller om fantasin tryter en kroppsmassage. Men jag håller naturligtvis tummarna för att det inte behövs!!!

• Cybele

Bara ett kort hej! Vi har varit i det nya huset i en vecka och inte fixat telefonanslutning än. Nu tillbaka i det gamla huset som är tomt på möbler, känns inte som hemma längre och som ett extra plus så stängde min man av värmen innan han åkte härifrån för en vecka sen, sitter i 12 grader ...

Har läst ikapp - kramar till fler av er!

Måste gå, håller på att svälta ihjäl och Freya ropar att jag skall komma ner.

• Cybele

Har lite mer tid och har det rätt så varmt och gott i huset! :)

Mammiz: jag funderade lite på det du skrev om din kompis. Om du inte känt henne så länge så har hon kanske inte haft möjlighet att lära känna dig som du är, utan mer under den tiden som du haft problem och bekymmer?

Trollisen- underbart att höra om blåsorna, håller tummarna!

Cellisen, undrar hur det går för er - hoppas på ett klart besked och på något som går över fort!

Jeskan - hur mår du? *kram*

• Cybele

Cellisen - usch en lång dag på sjukhuset med andra ord och mycket oro *kram* jag som hoppades att allt var bra igen och att ni var för upptagna att fira i sängen för att du skulle tala om för oss vad som hände ;) måste erkänna min okunnighet om något medicinsk - vad hittar man med magnetröntgen?

• Cybele

Firstly - sorry for the english! We are having trouble getting internet after the move. Decided to see if i could catch up using my mobile (the answer's yes but v slow) and it doesn't do swedish. Just wanted to see how you are - sorry to hear about loss

• Cybele

of hope *lots of hugs* not been well myself, cold plus nausea. TV's been on a lot, terrible but no alternative. Like to write more but interface too limited!

• Cybele

Short explanation: TV's been on for Freya, whilst i've been in bed - so terrible mum, but had no energy and none to help w her, so what do you do?

• Cybele

Lalie - sa jobbigt! Ar det ok att jag spekulerar lite (kanner varken dig eller din son sa jag ar kanske helt ute och cyklar! och vill inte uppfattas fel)? Kan det vara sa att han har pejlat in dina kanslor mer an du trott och att det darfor inte ar 100 % hans egna kanslor som han uttrycker?

Min halvbror gick igenom en fas nar han behovde nagot mer an tva aldre halvsystrar, fast nar han var 11 och da blev det en katt :) (Det var jattejobbigt for dem med mf och med min bror sangliggande i 5 manader)

Mammiz - sander styrkekramar.

Ville beratta att jag matt som en hund, och att jag ar urtrott pa att ma illa till den grad att jag nastan lovat mig att aldrig mer ga igenom det har om nagot skulle handa, men som ni skriver, man mar mycket battre om man oppnar ogonen for det man har. Har ni last "mer sjalvkansla"? dar skriver forfattaren att det ar smart att odla sin tacksamhet - och det ar det ju! Jag har faktiskt inte glomt hur lyckligt lottad jag ar som ar gravid, sa jag far bita ihop och vara tacksam for att man far sova 8-9 tim per dag :)

Kramar till alla - och massor av valgangsonskningar!

Svar på tråden Syskonlängtan 4