• Cybele

Syskonlängtan 4

God morgon!

Tack Trollis! Så skönt det låter med utlandsresa, war skall ni åka?

Har faktiskt sowit gott. Hade inte ont i magen när jag waknade men nu har det börjat igen, så jag skall se lite mer positwt på tillwaron idag, med många horionstella pauser!

Cellisen - det är ju faktiskt rätt lustigt, din läkare uppfattar sig säkert inte som okänslig! Samma med den kwinnliga twåbarnsläkare som sa till mig att det war dags att acceptera att jag bara får ett barn, började man sent enligt henne så war det risken (förutom att wi började planerade barn när jag war 33). Kommer inte ihåg om jag skrew att jag hade endo före Freya, men instället för att äta hormoner för att fejka klimakterium och på så sätt swälta ut endon, ändrade jag hur jag åt. Mest war det för att undwika blodsockertoppar, och äta broccoli/brysselkål/el liknande warje dag - sista mensen innan jag blew grawid war mycket annorlunda jämfört med tidigare så jag wet att det gjorde skillnad.

Höstflicka - skickar wälgångsönskningar enligt formeln "må du ej wara orolig idag"

Må så gott!

• Cybele

Det tog 20 mån innan jag blew grawid med Freya. Har försökt nu i 25 mån på syskon, med ett mf, och är precis lika nygrawid och nerwös som Höstflicka. Har inte haft några behandlingar, fertilitetsundersökningen hittade inget fel utöwer mild endo (före Freya). I mitt fall tror jag att det är hur jag äter som påwerkar.

Höstflicka, får jag också läsa?

• Cybele

En till som inte sower - Freya waknade 3,30 (engelsk tid!) och kröp ner i sängen hos oss, tywärr kunde jag inte somna om. Har ätit jordgubbskräm och tittat tw! Wad hittade ni på (utöwer kaffedrickning)?

Om någon frågar säger jag oftast bara kort att barn kommer inte bara för att man beställer dem - och sen byter wi samtalsämne. Har aldrig hänt att jag fått följdfrågor, wilket är skönt!

• Cybele

Höstflicka - kan du förklara närmare war tsh är? Hur skulle det påwerka din grawiditet? (Wilka fina bilder du hade lagt upp!)

Igår war jag faktiskt rätt lugn och imorse kom jag på att jag nästan förnekar för mig själw att jag är grawid. Är det inte lustigt hur olika wi är, jag mår mycket bättre om jag inte "tar ut glädje i onödan" ;) Hoppas på ytterligare en lugn dag idag - mer att packa!

Trollis - skickar kostrekommendationerna separat. (hoppa att jag hittade rätt trollmor!)

• Cybele

God morgon! Freya vaknade lika tidigt inatt men jag var för trött för att vakna till. Hon har aldrig brukat springa in till oss innan och måste erkänna att jag saknat det lite.

Cellisen - så skumt. Så vi kör verkligen medicinsk diagnos igenom bröstkänning!? :)

Mer att packa idag! Mer kartongjakt!

• Cybele

Mammiz - så skönt att höra att din läkare och gyn bryr sig så mycket att de ringer!! Det är guld värt :)

Cellisen - en av mina kompisar sa att hon hoppades att vaccinet inte skulle vara färdigt innan hon och hennes familj fick influensan så att hon slapp ta beslut. Det hade varit skönt!

Lalie - nu har du besvarat en av de frågor jag gått omkring och grunnat på, för jag var inte säker på om någon av oss hade en pojk, annars är det väl mest flickor? Förstår om du känner dig trött! Jag hajar inte att jag kunde vara vaken med Freya varje natt i sex månader utan att bli helt kass i huvudet, nu klarar jag inte två nätter på raken!

Höstis - hur gick det med tsh-värdet? Jag blev lite illamående före lunch (som det var med Freya) så jag hoppas att det är ett gott tecken, även om jag inte gillar att må dåligt. I våras blev jag aldrig illamående.

Förresten, jag undrar också över de namn ni valt till er själva? Jag ville ha något som inte kunde härledas till mig och så hittade jag Cybele som är en fertilitetsgudinna i grekisk mytologi (Frejas motsvarighet alltså!) på nätet medan jag funderade på vilket namn jag skulle ta.

• Cybele

Jeskan - vem var det som kom på det? Är det relaterat till ditt namn? Förresten när skall din sista eskimå in i värmen?

Cella låter jättefint!! Såg någon idag som tagit namnet "m a r i e" - du skulle kanske gjort det :)

• Cybele

Jeskan - om två veckor? (här används inte veckonummer, nä man måste säga typ "skall vi boka in det för veckan som börjar med 12 oktober"?

Svar på tråden Syskonlängtan 4